کد خبر: ۳۵۷۸۹۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
تركيب سياسی مجلس دهم در گفت‌و‌گوی «آفتاب» با احمد شيرزاد:

مجلس دهم اجازه نمی‌دهد تک‌صدایی حاکم شود/از حجم مخالفت‌ها علیه دولت کاسته می‌شود؟

احمد شيرزاد نماينده ادوار مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه مجلس دهم مجهول‌ترين مجلس دوران پس از پيروزي انقلاب است گفت: سطح پيش‌بيني در تركيب، رفتار و گرايش‌هاي نمايندگان چند ماه قبل از تشكيل مجلس خيلي پايين است. اما به طور سنتي می‌توان گفت که در آرای اردوگاه اصولگراها می‌توان اهداف توسعه‌گرا را شاهد بود. آرایی که یقینا به سمت دیدگاه اصلاح‌طلبان نزدیک‌تر است می‌تواند این خوش‌بینی را ایجاد کند که ترکیب جدید می‌تواند در راستای اصلاح طلبان همکار و همیار دولت باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- احمد شيرزاد، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت‌وگو با خبرنگار «آفتاب» با اشاره به تقسیم کرسی‌های مجلس به صورت «نصف اصلاح‌طلب» و «نصف اصولگرا» اظهار داشت: این ترکیب به این معنا خواهد بود که دولت به سختی خواهد توانست از چنین مجلسی مصوبه بگیرد. این مجلس نه رو‌در‌روی دولت و نه همراه دولت خواهد بود. 

وی ادامه داد: علت کاملا روشن است. اگر مجلسی به میزان زیادی بالانس شده باشد دولت به راحتی نمی‌تواند به اهدافی که برای رسیدن به برنامه‌ها دارد دست یابد. بنابراین در این میان نقش دولت بسیار برجسته است. دولت باید در این میدان کفش آهنین به پا کند و برای پیشبرد اهداف خود به دنبال مصوبه در پارلمان باشد. در غیر این صورت اگر به حال خود رها شود ممکن است نتیجه مطلوب و مورد نظر دولت حاصل نشود و مصوبات پیش‌بینی نشده‌ای انفاق بیفتد. 

شیرزاد با اشاره به اینکه در سال اول از عمر مجلس طبیعی است که به دلیل کم سابقه بودن نمایندگان اتفاق خاصی از لحاظ تصویب قوانین نيافتد گفت: اگر دولت می‌خواهد از فضای ایجاد شده در یک ساله پایانی عمر خود استفاده کند، نیاز دارد که قویترین معاونین پارلمانی خود را به مجلس بفرستد. نیروهای مسلط به امورات وزارتخانه‌ها و آشنا به نیازها و ارائه استدلال‌های قوی پشت سر لوایح نقش محوری را در تحقق وعده‌های دولت خواهد داشت. 

وی در پایان، به منتقدان دولت اشاره کرد و گفت: با شکل‌گیری مجلس مجدد از حجم مخالفت‌ها علیه دولت کاسته خواهد شد و حتی دیگر کسی جرات نمی‌کند که علیه اصلاح‌طلبان و حاميان دولت سخن بگوید چون به قطع و یقین پاسخ خود را دریافت خواهد کرد. نیروهایی در مجلس هستند که اجازه نخواهند داد که یک صدایی حاکم شود. دولت نیز از این جهت خیالش راحت‌تر است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
0
0
امنیت+آرامش+رفاه،مساوی جامعه ارمانی
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
0
0
امنیت+آرامش+رفاه،مساوی جامعه ارمانی و پویا
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین