کد خبر: ۳۵۷۹۹۸
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
واکنش‌ها به لغو سفر رئیس‌جمهور به اتریش

دفاع رئیس مجلس از لغو سفر روحانی به اتریش/دلیل لغو سفر چه بود؟

قرار بود رییس‌جمهور کشورمان به دعوت رسمی رییس‌جمهور اتریش 11 و 12 فروردین ماه جاری به این کشور سفر کند، اما این سفر در آخرین لحظات لغو شد.رییس مجلس شورای اسلامی تصمیم رییس‌جمهور کشورمان در خصوص لغو سفرش به کشور اتریش را تصمیم درستی دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
علی لاریجانی در دیدار نوروزی مدیرعامل و تحریریه پارلمانی خبرگزاری ایسنا با تبریک سال نو و آرزوی توفیق برای مدیران و خبرنگاران ایسنا، گفت: گاهی اخبار شفاف و روشنی در برخی امور توسط رسانه‌ها منتشر نمی‌شود که نمونه اخیر آن لغو سفر رییس‌جمهور به اتریش بود.

به گزارش آفتاب، نماینده مردم قم در مجلس نهم با اشاره به بی‌توجهی دولت اتریش به درخواست تیم حفاظتی رییس‌جمهور مبنی بر لغو مجوز راهپیمایی گروهک تروریستی منافقین در جریان سفر دکتر روحانی به این کشور گفت: بنده قبل از سفر در جریان مسائل بودم. رییس‌جمهور به درستی تصمیم بر لغو سفر به اتریش گرفت، اما برخی رسانه‌ها با طرح مسائل ابهام‌آمیز و غیرشفاف موضوع را جور دیگری جلوه دادند.

رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رسانه‌هایی که سخن رئیس جمهور اتریش مبنی بر «نبود مخاطرات امنیتی در سفر دکتر روحانی به این کشور» را بر سخنان مسئولان و منابع داخلی ترجیح دادند، گفت: معتقدم اگر در جایی مشکلی بوجود می‌آید باید توسط رسانه‌ها برای افکار عمومی باز شود تا مسائل حاشیه‌ای بوجود نیاید. لغو سفر رییس‌جمهور به اتریش نمونه این مسئله است. براساس اخبار دریافتی زمینه سفر از نظر امنیتی وجود نداشت، ولی در داخل برخی رسانه‌ها با استناد به سخنان رییس‌جمهور اتریش گفتند «مشکل امنیتی» در این کشور وجود نداشت.

لاریجانی ادامه داد: البته شاید منظور رییس جمهور اتریش فقدان ناامنی از ناحیه داعش در این کشور بوده باشد، ولی برخی در داخل مسئله را طور دیگری مطرح کردند و موجب تاثیر منفی بر افکار عمومی داخلی شدند در حالی که اصلی‌ترین وظیفه رسانه علاوه بر اعلام خبر باید صحت و درستی آن باشد تا در داخلی ابهامی بوجود نیاید.

نماینده مردم قم در مجلس نهم با اشاره به مطلب منتشر شده توسط وزیر بهداشت و درمان در صفحه تلگرام شخصی‌اش درباره لغو سفر به اتریش و تایید آن افزود: ایشان سخن درستی را اعلام کردند؛ البته بنده قبل از سفر در جریان مسائل بودم. رییس‌جمهور تصمیم درستی مبنی بر لغو سفر گرفت. وقتی در سفری به طراز امنیتی از سوی کشور دعوت کننده به همه جهات توجه نمی‌شود، میهمان باید تصمیم درستی بگیرد که رییس‌جمهور چنین کرد.

وی ابهام در اطلاع‌رسانی را موجب ایجاد نوعی سرگردانی در افکار عمومی دانست و خواستار پایبندی رسانه‌های ابهام‌آفرین به اخلاق حرفه‌ای شد.

قرار بود رییس‌جمهور کشورمان به دعوت رسمی رییس‌جمهور اتریش 11 و 12 فروردین ماه جاری به این کشور سفر کند، اما این سفر در آخرین لحظات لغو شد.

پایگاه اطلاع‌رسانی دولت دلیل لغو سفر را دلایل امنیتی و برای تامین شرایط مطلوب‌تر در خصوص برنامه و توافق‌های مورد نظر دو کشور با هماهنگی میزبان که در زمان مناسب انجام خواهد شد، اعلام کرد، اما رسانه‌های منتقد دولت به ویژه صدا و سیما بدون توجه به این اطلاعیه سخنان رییس جمهور اتریش را مورد استناد قرار داده و اعلام کردند: مخاطرات امنیتی در سفر روحانی به اتریش وجود نداشت.

درد است که عده‌ای حقایق و منافع ملی را به پای سیاست قربانی می‌کنند

دکتر سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت نیز با انتشار یادداشتی در کانال تلگرام خود از رویکرد برخی رسانه‌های داخلی درباره لغو سفر رییس‌جمهور به کشور اتریش انتقاد کرد و گفته بود: با اطلاع دقیق از جزئیات رویداد، اعلام می‌کنم که رئیس جمهوری شجاعانه و از موضع "عزت، حکمت و مصلحت" یک تصمیم انقلابی گرفت. تا از این پس، همه میزبانان نماینده ملت رشید و عزیزمان بدانند که "عزت و اقتدار ایران و ایرانی" از چه درجه اهمیتی برخوردار است.

وی در این یادداشت نوشته بود:‌درد است. متاسفانه عده‌ای ندانسته، و چه بسا برخی هم آگاهانه، حقایق و منافع ملی را به پای سیاست قربانی می‌کنند. البته مقامات و بخش‌های مسئولی هم، با کم کاری و بی دقتی، باعث تخریب و تضعیف مواضع جمهوری اسلامی؛ و بهانه دادن به این و آن، می‌شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
1
40
برای صدا وسیمای میییییلللللی متاسفم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
مگه صدا و سیما چی گفته بود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
26
11
خب مگه باید بخاطر ....تظاهرات چند نفر سفر رو لغو کرد؟؟نخیر اصلا کار درستی نبود..
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
2
30
برای صدا و سیما متاسفیم که غرض شخصی و حب و بغض شکست حزبشان در انتخابات را اینگونه جبران میکنند .
درجایی که صدا و سیما نام رئیس جمهور کشور را بدون لحاظ قرب و منزلت وی بیان میکند و یا نام وزیر خارجه محبوب را نیز همینطوری بیان میکند چه انتظاری داریم.
اینها با این کارشان نه تنها به کشورعزیزمان ایران بلکه به خودشان هم ارزش قائل نیستند.
اینها بسان کسانی می مانند که اعتقاد دارند گاو همسایه شان بمیرد حتی اگر خودشان هم گاو نداشته باشند....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
1
34
دولت پول مفت به صدا و سیما نمیده .صدا و سیما هم داره تلافی میکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
1
7
درود بر روحانی بخاطر این تصمیم درستشان حالا اگر رییس جمهور محبوب به این سفر می رفت اینها باز هم زبان اعتراض شان دراز بود زیاد مهم نیست که این همصداها با دشمنان ایران چه می گویند آبرو خودرا بیشتر می برند و دولت محبوبتر می شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
1
10
دادن پول به صدا وسیما درست نیست چون تبلیف علیه ملت استفاده می کند
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۵
2
13
من اصولگرا هستم

ولی بابت لغو سفر آقای روحانی بخاطر مسایل ملی ، مذهبی و سیاسی از رییس جمهور تشکر میکنم.


دشمنان بدانند هر ایرانی با غیرت از شرف و کشور و دین و آینش دفاع میکند. مثل آقای روحانی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین