کد خبر: ۳۵۸۹۵۷
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹

چاوش اوغلو نشست رامسر را مفید ارزیابی كرد

مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه تركیه چهارمین نشست وزیران خارجه در رامسر را مفید اررزیابی كرد و گفت: با دكتر ظریف در مورد مقدمات سفر روحانی به تركیه صحبت كردیم.
آفتاب‌‌نیوز : وی در حاشیه چهارمین نشست سه جانبه وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران، تركیه و جمهوری آذربایجان كه به میزبانی جواد ظریف روز گذشته در رامسر برگزار شد، در گفت و گو با شبكه خبر تلویزیون دولتی تركیه و خبرگزاری آناتولی با اشاره به اینكه چاوش اوغلو به دنبال نشست سه جانبه، دیدارهای دوجانبه ای نیز با وزیر خارجه ایران و آذربایجان داشت، افزود: كنفرانس مطبوعاتی مشتركی كه پیشتر اعلام شده بود، در خاتمه نشست برگزار خواهد شد، لغو شد.

چاوش اوغلو به دنبال نشست به خبرنگاران رسانه های تركیه گفت: تركیه به مكانیزم های سه جانبه منطقه ای اهمیت زیادی می دهد و علاوه بر مكانیزم سه جانبه وزرای خارجه ایران، تركیه و آذربایجان، مكانیزم های سه جانبه ای دیگری با تركمنستان و گرجستان تشكیل شده كه آذربایجان در مركز آن قرار دارد.

چاوش اوغلو نشست رامسر را مفید توصیف كرد و گفت: با همتای آذربایجانی خود مساله قره باغ و در این چارچوب و آنچه را كه باید گروه مینسك و تركیه باید انجام دهد، بحث و گفت و گو كرده است.

وی در خصوص دیدار دوجانبه با ظریف گفت: در این دیدار ابعاد مختلف روابط دوجانبه و مقدمات سفر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به تركیه را گفت و گو كرده است.
چاوش اوغلو هم مذاكرات دوجانبه و هم سه جانبه را موفق و سازنده خواند.

او در خصوص مناقشه قره باغ و موضع تركیه در این زمینه گفت: موضع آنكارا در قبال مساله بسیار روشن است. تركیه می خواهد به فوریت مساله قره باغ از طریق مسالمت آمیز و در چارچوب تمامیت ارضی آذربایجان حل و فصل شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین