کد خبر: ۳۵۹۳۹۷
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱
دیپلمات‌ها و سرمایه‌گذاران هند و ایتالیا در راه تهران

اعلام آمادگی شركت‌های بزرگ ایتالیایی و هندی برای سرمایه‌گذاری در ایران

سفیر ایتالیا در تهران در دیدار با رئیس سازمان توسعه تجارت ایران از آمادگی چند شركت بزرگ ایتالیایی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های زیرساختی كشورمان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
«مائورو كنچاتوری» در دیدار با ولی‌الله افخمی‌راد افزود:‌ 24 فروردین ماه هیاتی اقتصادی از این شركت‌ها راهی ایران خواهد شد تا قراردادهای نهایی را با طرف‌های ایرانی در پروژه‌های مختلف به امضا‌ برسانند.

به گزارش آفتاب، وی گفت‌:‌ با این كار به دنیا یك پیام روشن می‌دهیم كه وارد مرحله اجرایی در همكاری‌های مشترك اقتصادی با ایران شده‌ایم.

سفیر ایتالیا در تهران افزود:‌ در همین رابطه، نمایندگان شركت‌های بیمه و بانك ایتالیا نیز در این سفر حضور خواهند داشت؛ افرادی كه این هیات ایتالیایی را همراهی می كنند به پروژه‌های كنونی در ایران اشراف كامل دارند.

وی در ادامه با یادآوری مذاكرات انجام شده در یك سال گذشته بین مسئولان عالی رتبه دو كشور درباره گسترش همكاری‌های اقتصادی گفت:‌ زمان اجرا فرا رسیده است و ما بی صبرانه منتظر شروع كار با طرف‌های ایرانی هستیم.

ولی‌الله افخمی راد معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حركت‌های رو به جلو فعالان اقتصادی دو كشور برای شروع اقدامات اجرایی، گفت:‌ سازمان توسعه تجارت به عنوان تسریع‌ كننده امر تجارت در ایران، از هیچ كمكی برای گسترش روابط اقتصادی با ایتالیا دریغ نخواهد كرد.

وی گفت:‌ زمان اجرا فرا رسیده است و ما نیز در دیدارهای مختلف بر این نكته تاكید داریم كه باید از معرفی شركت‌ها، توانمندی‌ها و در نهایت امضاء تفاهم‌نامه‌ها فاصله گرفت و وارد مرحله اجرا و عمل و به قراردادها شد.

رئیس سازمان توسعه تجارت در ادامه گفت:‌ اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران نیز می‌تواند نقش خوبی برای تحقق این امر و برقراری ارتباط میان شركت‌های ایرانی و ایتالیایی در زمان حضور طرف مقابل در ایران برعهده بگیرد.

وی گفت:‌ دولت ایران خواهان فعالیت بیش از پیش بخش خصوصی در ساخت و آبادانی كشور است و از این رو سازمان توسعه تجارت از شركت‌های ایرانی كه در این مسیر قدم می‌گذارند، حمایت‌های لازم را خواهد كرد.

«تئو رنتزی» نخست وزیر ایتالیا به همراه یك هیات بزرگ اقتصادی - تجاری 24 فروردین به تهران سفر رسمی كند. این سفر در پاسخ به دیدار رسمی رئیس جمهوری كشورمان در بهمن ماه سال گذشته از ایتالیاست.رنتزی علاوه بر دیدار و مذاكره با رئیس جمهوری كشورمان، در همایش بزرگ اقتصادی كه با حضور رئیسان شركت ها، تجار و بازرگانان دو كشور برگزار خواهد شد سخنرانی می كند.همچنین در این سفر قرار است چند سند همكاری در زمینه همكاری های اقتصادی و تجاری بین بخش های دولتی و خصوصی در حضور مقام های دو كشور به امضا برسد. 

بهمن ماه پارسال، یك هیات 310 نفره ایتالیایی مشتمل بر 197 شركت فعال در زمینه‌های كشاورزی، حمل ونقل، نفت و گاز و زیرساخت، به تهران سفر كرد.  20 بهمن ماه پارسال در همایش فعالان تجاری دو كشور در تهران، چهار تفاهمنامه همكاری در بخش های راه آهن، خدمات پس از فروش، نفت و گاز و برگزاری نمایشگاه امضا كردند. 

نمایندگان شركت‌های بزرگ بخش خصوصی هند در راه ایران

همچنین فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنعتی هند(فیكی ) اعلام كرد هیئتی از نمایندگان شركت های بزرگ بخش خصوصی این كشور در زمینه نفت‌، گاز و انرژی «دار مندراپرادهان » وزیر نفت و گاز طبیعی را در سفر به ایران همراهی می كنند.

به گزارش ایرنا، «فیكی» بعدازظهر جمعه پیش از سفر وزیر نفت و گاز طبیعی به ایران دربیانیه ای اضافه كرد این هیئت بخش خصوصی به ریاست «وای .كی .مودی » رئیس سابق بزرگترین نهاد بازرگانی و صنعتی هند و رئیس اجرایی شركت جی.ایی.ایی.سی.ال. (GEECL)، عازم ایران است .
نمایندگان شركت های بزرگ هندی از قبیل گروه اسار (Essar Group)، صنایع رلاینس (Reliance Industries Ltd.)، لارسن اند توبرو (Larson & Toubro-L&T)، جان انرژی (John Energy) و دیپاك نیترات (Deepak Nitrite) به همراه این هیئت به ایران سفر می كنند.

فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنعتی هند این سفر را گام مهمی برای تضمین رشد اقتصادی هند و افزایش واردات نفت هند از ایران می داند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ارزش واردات نفت از ایران پیش از اعمال تحریم های بین المللی حدود 12 میلیارد دلار بود كه درحال حاضر این میزان به نصف كاهش یافته است.درادامه این بیانیه اظهار امیدواری شده است كه گسترش روابط ایران و هند فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری 2 كشور فراهم كند.

منابع مطلع در دهلی نو اعلام كردند كه وزیر نفت و گاز طبیعی هند امشب در راس هیئتی بلند پایه بمنظور توسعه همكاری ها در بخش انرژی از جمله توسعه میدان گازی فرزاد ب،خرید بیشتر نفت از ایران و بازدید از بندر چابهار به ایران سفر می كند.سفر وزیر نفت هند به ایران نخستین سفر یك وزیر هندی بعد از برجام و لغو تحریم‌ها می‌باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین