کد خبر: ۳۵۹۴۸۱
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲

كشف باند بزرگ زمین‌خواری در كرمان

دادستان عمومی و انقلاب كرمان از كشف باند بزرگ زمین خواری در شهر كرمان و دستگیری رئیس این باند خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری استان كرمان دادخدا سالاری بیان كرد: اعضای این باند تاكنون بیش از دو هزار قطعه اراضی را به افراد مختلف به قیمت های گزاف فروخته اند كه اغلب این اراضی دولتی است.

وی ارزش زمین های دولتی كه توسط این باند به فروش رسیده را بیش از 700 میلیارد ریال اعلام كرد و افزود: رئیس این باند هم اكنون بازداشت است و تحقیقات ادامه دارد.

وی گفت: پس از جمع آوری اخبار مشخص شد یك باند با دایر كردن بنگاه معاملاتی املاك و یك دفتر و استخدام چندین نفر اقدام به شهرك سازی و نامگذاری یك شهرك و فروش قطعات این شهرك كرده است. 

دادستان كرمان اظهار كرد: برخورد با باند مذكور در دستور كار دادسرای عمومی و انقلاب كرمان قرار گرفت و مشخص شد بیش از دو سوم اراضی فروخته شده متعلق به دولت است.

وی گفت: این باند برای فریب خریداران و جلب توجه افراد اقدام به چاپ بیع نامه و مهر برجسته و نقشه تفكیكی جعلی كرده و از این طریق به طرف معامله القا می كردند كه املاك دارای اعتبار لازم هستند. 

سالاری افزود: نكته قابل توجه و جالب این است كه باند مذكور نقشه شهرك موهوم را كه در آن درمانگاه، مدرسه، فضای سبز، سینما و سایر امكانات شهری لحاظ شده بود برای فریب به خریداران نشان می داد تا از این طریق به آنان اطمینان بدهد زمین های خریداری شده در بهترین موقعیت قرار دارند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین