کد خبر: ۳۵۹۶۲۳
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴

لحظه تاریخی فرود موشک فالکون 9+فیلم و تصاویر

شرکت فضایی اسپیس ایکس سرانجام پس از چهار بار شکست، موفق شد تا موشک فالکون 9 خود را پس از پرتاب روی یک سکوی شناور در اقیانوس اطلس فرود آورد. این فرود لحظه‌ای تاریخی و پیشرفت مهم دیگری برای آینده صنعت هوا و فضا به حساب می‌آید.
آفتاب‌‌نیوز :
راكت فالكون 9 در اين ماموريت براي رساندن محموله باري هشتم اسپيس ايكس را با فضاپيماي دارگون به مقصد ايستگاه فضايي بين المللي پرتاب شد كه با موفقيت آن را به سرانجام رساند. موفقيت مهم و تاريخي ديگر اما فرود موشك فالكون 9 روي سكوي شناور روي اقيانوس اطلس بود كه يك تحول مهم در صنعت هوا و فضا به حساب مي‌آيد.

اگر تصاویر پرتاب فالکون ۹ را دیده باشید حتماً دیده‌اید که موشک در یک خط مستقیم حرکت نمی‌کند. به همین خاطر اگر بخواهد روی زمین و در نزدیک جایی که پرتاب شده فرود بیاید باید یک مسیر طولانی افقی و قائم را طی کند. اما با یک سکوی شناور که در محلی دوتر از محل پرتاب در اقیانوس منتظر است می‌توان هزینه‌ها را بسیار پایین آورد.استفاده از راكت‌هاي قابل استفاده مجدد كه امكان بازگشت و فرود بر روي زمين را دارند مي‌تواند هزينه‌ها را بسيار پايين آورد.


به گزارش خبرآنلاین، پيش از اين شركت اسپيس ايكس آزمايش موفق فرود فالكون 9 روي زمين را داشت اما فرود تاريخي روي سكوي شناور يك موفقيت مهم ديگر براي اين شركت و ایلان ماسک بنيانگذار آن به حساب مي‌آيد. در این پرتاب، ۳۱۷۵ کیلوگرم آذوقه و تدارکات به همراه یک ماژول سکونت بادشدنی آزمایشی به‌نام BEAM که در فضاپیمای دراگون جاسازی شده، سوار بر راکت فالکن ۹ از پایگاه کیپ کاناورال فلوریدا به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد.

لحظه تاریخی فرود موشک فالکون 9+فیلم و تصویر

لحظه تاریخی فرود موشک فالکون 9+فیلم و تصویر
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین