کد خبر: ۳۶۱۴۶۰
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳

زنگنه: بنزین دو نرخی؛ کارت سوخت را به جیب مردم باز می‌گرداند/شاید نیازی به سهمیه‌بندی بنزین نباشد

وزیر نفت با بیان اینکه در صورتی که با مصوبه مجلس قیمت بنزین دو نرخی شود، بدون شک شاهد بازگشت کارت سوخت به جیب مردم خواهیم بود، عنوان کرد: عمر کارت سوخت برای گازوئیل هنوز باقی است اما برای بنزین به پایان رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز :
بیژن نامدار زنگنه ضمن تاکید بر اینکه کاهش مصرف سوخت با مکانیزه کردن مصرف خودروهای تولید داخل محقق می‌شود، گفت: این کاهش با سهمیه‌بندی سوخت در پمپ‌های سطح کشور صورت نمی‌گیرد.

وی به سرگردانی قیمت بنزین در مجلس اشاره و اظهار کرد: با وجود اینکه قیمت بنزین با دو نرخ ۱۰۰۰ و ۱۵۰۰ تومان دست و پنجه نرم می‌کند، من با دو نرخی شدن قیمت سوخت با سهمیه‌بندی آن موافق نیستم.

وزیر نفت با بیان اینکه اگر فاز اول ستاره خلیج فارس راه‌اندازی شود، دیگر نیازی به وارد کردن بنزین نداریم و شاید نیازی به سهمیه‌بندی آن نباشد، افزود: تاکنون فاز اول ستاره خلیج فارس با ۹۰ درصد پیشرفت همراه بوده و در صدد راه‌اندازی بخش تقطیر و تولید بنزین این فاز هستیم.

وی تصریح کرد: شرکت شل دو میلیارد بدهی خود را به ایران پرداخته است اما ایتالیا و یونان هنوز به ایران بدهی دارند.

وزیر نفت به وجود دونوع قرارداد سرمایه‌گذاری و پیمانکاری در وزارت نفت و ایرادهای سازمان بازرسی اشاره و تصریح کرد: برخی از ایرادات رفع شده و در بخشی دیگر هم به سازمان بازرسی پیشنهادهایی داده‌ایم.

وی درباره نحوه قیمت‌گذاری نفت ایران عنوان کرد: معمولاً قیمت نفت ما یک تا یک و نیم دلار پایین‌تر از قیمت سبد نفتی اوپک است.

زنگنه با بیان اینکه از نظر بازاریابی تحریم‌ها برداشته شده است، افزود: در گذشته ما تنها اجازه داشتیم به پنج کشور نفت بفروشیم در حالی که اکنون به اروپا و آمریکا نفت می‌فروشیم.

وی برگشتن ایران به جمع کشورهای اوپک را حقی طبیعی برای کشورمان دانست و گفت: ایران در کاهش تولید نفت منطقه نقشی نداشته و دستخوش تحریم‌های ناعادلانه بوده است.

این عضو کابینه دولت یازدهم از افزایش تولید و رساندن ظرفیت یک میلیون بشکه فازهای نفتی سیراف و ستاره خلیج فارس خبر داد و تصریح کرد: در پرداختن به موضوعاتی که به میادین مشترک پارس جنوبی مربوط می‌شود و در اقتصاد مقاومتی هم به آن تأکید شده است، به درستی و با سرعت و قدرت به پیش رفته‌ایم.

وی با بیان اینکه از جمله اهداف مهم ما در امسالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل مزین شده، افزایش میزان تولید است، خاطر نشان کرد: هدف دیگر پرهیز از خام فروشی و تکمیل ظرفیت است که پالایشگاه ستاره خلیج فارس در این راستا قرار است به بهره‌برداری برسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین