کد خبر: ۳۶۲۲۴۲
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱

نظر یک کارگردان درباره «یتیم‌خانه ایران» +تصاویر

حمید بهمنی گفت: قشر روشنفکری که ما به ازای آن را در فیلم «یتیم خانه ایران» می‌بینیم، به هیچ چیز جز وابستگی به غرب فکر نمی‌کردند. خیانتی که روشنفکران در آن بخش از تاریخ می‌کنند در تاریخ ماندگار شد.
آفتاب‌‌نیوز : حمید بهمنی، در ارتباط با فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران»‌، به کارگردانی ابوالقاسم طالبی که چندی پیش برای برخی از اصحاب رسانه و سینماگران به نمایش درآمده بود، گفت:‌ زمانی که وصف و حال فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران»‌ را شنیدم، بسیار مشتاق بودم که این اثر سینمایی را ببینم و زمانی که از موضوعتش مطلع شدم غبطه خوردم و گفتم ای کاش ساخت چنین موضوعاتی نیز برای ما حاصل شود. قبل از اینکه خودم را برای دیدن فیلم به سینما برسانم، چندین ساعت در ترافیک معطل شدم و وقتی به سالن نمایش رفتم، با خودم گفتم فکر نمی‌کنم دیگر حال و حوصله دیدن این فیلم را داشته باشم.اما وقتی که فیلم شروع شد و آن را تا پایان دیدم باید بگویم واقعاً خستگی از تنم خارج شد  این هم به خاطر خاصیتی بود که در خود اثر وجود داشت.

به گزارش فارس، وی در ادامه افزود: این فیلم سینمایی یک اثر بسیار خوب است که توانسته مظلومیت مردم ما را به درستی در آن دوره نشان دهد در واقع این اثر یک کنش خوب از یک هنرمند متعهد و انقلابی است که تلاش کرده بخشی از تاریخ واقعی ما به تصویر بکشد، تاریخی که در میان خروارها اتفاق تاریخی دیگر گم شده بود. فیلم به لحاظ ساختار،‌کارگردانی و فیلمنامه یک اثر تحسین‌برانگیز است و متعجبم که چرا این اثر در جشنواره فیلم فجر در بهمن 94، حضور پیدا نکرد. واقعاً هنوز نمی‌دانم که چرا طالبی این تصمیم را گرفت.

 نظر یک کارگردان درباره «یتیم‌خانه ایران»

او همچنین گفت:‌ فیلم «یتیم‌خانه ایران»‌، حاوی نکات بسیار قابل توجهی است که برای مخاطب جذاب خواهد بود. این اثر چندین سکانس تأثیرگذار داشت که من را به عنوان یک فیلمساز تحت تأثیر قرار داد، با صحنه‌های دلخراشی که واقع نشان می‌داد چه بر سر مردم بیگناه ما آمده است. قشر روشنفکری که ما به ازایش را در حال حاضر داریم می‌بینیم به هیچ چیز جز شکم سیری و وابستگی به غرب و قدرت‌های بیگانه فکر نمی‌کردند نمود این افراد را به خوبی در این فیلم می‌دیدیم. خیانتی که روشنفکران در آن بخش از تاریخ می‌کنند، واقعاً در تاریخ خواهد ماند.

کارگردان فیلم سینمایی «آخرین نبرد»‌، در ادامه اظهار داشت:‌از بیگانه که نمی‌توان توقعی داشت اما زمانی که اتفاق‌های ناخوشایند از خودی‌ها بر می‌آید تحملش سخت است و بسی جای تعجب دارد. آثاری از این دست لزوماً‌ وابسته به مخاطب نیست و یکی از کارکردهای مهمش ثبت در تاریخ است و برگی از جنایت‌هایی که بر ما ایرانیان روا داشته شده توسط این فیلم به ثبت رسیده است.

او در ادامه با اشاره به اینکه دیده شدن هر فیلم ارتباط زیادی با تلاش و برنامه‌ریزی دارد که پخش‌کننده برای آن داشته است، عنوان کرد:‌طراحی آنونس و تبلیغات درست و اصولی می‌تواند به معرفی یک فیلم و شناساندن آن به مخاطب کمک کند. در این شرایط قطعاً اثر سینمایی مخاطب خودش را پیدا خواهد کرد. اینکه برخی از روشنفکرها تلاش می‌کنند این سینمای ملی و محجور کمتر دیده شود، نکته جدیدی نیست. سال‌هاست که فیلم‌های فاخر را می‌بینیم که توسط قشری که ادعای روشنفکری دارد کوبیده می‌شود.اگر آنها برعکس این رفتارشان را انجام دهند ما باید تعجب کنیم.

 نظر یک کارگردان درباره «یتیم‌خانه ایران»

بهمنی در ادامه با اشاره به صحبت‌هایی که با طالبی کارگردان فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران»‌، بعد از دیدن فیلم داشته است،‌گفت:‌کارگردان اظهار می‌کرد صحنه‌های بسیار رقت‌بار دیگر می‌توانست در این اثر به تصویر کشیده شود که واقعاً خودمان نمی‌توانستیم این کار را انجام دهیم، که اگر بخواهیم نشان دهیم بسیار فضای دلخراشی می‌شود.

این کارگردان در ادامه افزود: طراحی صحنه خوب و بازی درخشان علیرام نورایی از نکات مثبت این فیلم است، همچنین کارگردان توانسته دکوپاژ قابل قبولی را به تصویر بکشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین