کد خبر: ۳۶۳۳۴۹
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸

سخنرانی پر احساس دی‌كاپریو در سازمان ملل

لئوناردو دی‌كاپریو به‌عنوان سفیر صلح سازمان ملل، در مقر این سازمان حاضر شد و برای رهبران جهان سخنرانی كرد.
آفتاب‌‌نیوز : دی‌کاپریو بازیگر سرشناس سینما روز ۲۲ آوریل برای رهبران جهان كه برای امضا كردن تفاهم‌نامه‌ای به‌منظور جلوگیری از تغییرات اقلیمی گرد هم آمده بودند، سخنرانی کرد.

به گزارش آی‌بی تایمز، او به رهبران و نمایندگان حاضر در تالار گردهمایی سازمان ملل گفت: سیاره‌مان نجات‌پذیر نیست مگر اینكه ما سوخت‌های فسیلی را در زمین و جایی كه به آن تعلق دارند رها كنیم و یک تحول، یک تغییر بزرگ همین الان لازم است، تغییری كه باعث به وجود آمدن یک آگاهی جمعی شود، یک تحول جمعی بشریت كه علت شكل‌گیری و الهام‌بخش آن هم باید حسی از ضرورت از سوی تمام شما باشد.

سخنرانی پر احساس لئوناردو دی‌كاپریو در سازمان ملل

به گزارش مهر، او ادامه داد: ما می‌توانیم امروز به یكدیگر تبریک بگوییم، اما اگر شما به كشورهای‌تان بازگردید و نتوانید فراتر از تعهدات این معاهده تاریخی بروید، هیچ معنی‌ای نخواهد داشت. حالا وقت عمل شجاعانه و بی‌سابقه است. دوستان من، به نمایندگان اطراف خود نگاه كنید، وقتش شده كه از یكدیگر بپرسید: تو در كدام سمت از تاریخ قرار خواهی گرفت؟حدود ۶۰ رهبر دولتی در مراسم امضای معاهده حضور داشتند. ركورد قبلی امضاهای ثبت‌شده در روز اول گردهمایی سازمان ملل در سال ۱۹۸۲ و وقتی به ثبت رسید كه ۱۱۹ كشور كنوانسیون ملل متحد در مورد حقوق دریاها را امضا كردند.دی‌كاپریو گفت: دیگر وقتش شده كه اعلام كنیم حرفی نخواهد بود، بهانه‌ای وجود نخواهد داشت، مطالعه ۱۰ ساله‌ای شكل نخواهد گرفت، دیگر اجازه نمی‌دهیم كمپانی‌های سوخت‌های فسیلی نشانه‌ها و سیاست‌هایی را كه روی آینده ما تاثیر می‌گذارند، دیكته كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین