کد خبر: ۳۶۳۶۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
جایگاه نماز جمعه باید وحدت‌بخش باشد

چرا باید از تریبون نماز جمعه به برجام حمله شود؟

عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: تریبون های قبل از خطبه های نمازجمعه نباید تنها در اختیار افراد محدود و مخالف دولت باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام والمسلمين محمد تقي فاضل ميبدي خاطرنشان كرد: گاهي از اين تريبون سخنرانان قبل از خطبه هاي نماز جمعه به دولت و برجام حمله مي كنند و به جاي وحدت، زمينه دوري و اختلاف فراهم مي شود.

به گزارش آفتاب، وي ادامه داد: نماز جمعه پايگاه مقدسي است و بايد خطبا و سخنرانان قبل از خطبه، مردم را به تقوا، رعايت اخلاق و وحدت دعوت و آنها را با مسائل روز آشنا كنند و اين فلسفه اصلي نمازجمعه است.

فاضل ميبدي افزود : افرادي به عنوان سخنرانان قبل از خطبه هاي نمازجمعه بايد دعوت شوند كه قلب مردم و مسلمانان را به هم نزديك كنند ولي اگر از اين تريبون حرف هاي خاصي بيان و يا عليه كسي موضع گيري سياسي شود، مناسب نيست.

استاد حوزه علميه قم تصريح كرد: جايگاه نماز جمعه وحدت بخش است و افرادي كه به عنوان سخنران دعوت مي شوند بايد به اين پايگاه مهم آگاهي داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمين فاضل ميبدي گفت: متاسفانه موضع گيري برخي سخنرانان قبل از خطبه ها، در شان نماز جمعه نيست و به تازگي نيز به برجام و دولت حمله مي كنند و اين چيزي جز خسران ندارند.

وي ادامه داد: دولت با راي مردم سركار آمده هرچند ممكن است عده اي اين دولت را قبول نداشته باشند ولي معناي آن اين نيست كه در نماز جمعه به آن حمله شود.
به گفته وي انتقاد سازنده در محيط هاي علمي اشكال ندارد ولي اينكه از تريبون مقدس نمازجمعه، دولت را وابسته به خارج بدانيم خلاف اخلاق و تقوا است و بايد در اين كارها تجديد نظر شود.
حجت الاسلام والمسلمين فاضل ميبدي پيشنهاد داد از هر فكر و گروهي در نماز جمعه حضور و سخنراني كند ولي اين سخنراني در راستاي حل مشكلات مردم باشد نه اينكه به مشكلات كشور بيفزايد.

وي گفت: اگر دولت بي اعتبار شود به همه ملت ضربه وارد مي شود.
عضو مجمع مدرسين و محققين حوزه علميه قم گفت: دولت تلاش خود را براي رفع مشكلات اقتصادي به كار گرفته و سعي مي كند رابطه خود را با دنيا درست كند و اين اقدامات با همدلي ميسر است.

وي ادامه داد: اگر از پايگاه نماز جمعه اختلاف افكني شود به كل كشور ضربه وارد مي شود.

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۰۷
1
2
جایگاه نماز جمعه فقط چندروزمانده به انتخابات وحدت بخشه و بس
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین