کد خبر: ۳۶۳۶۳۸
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
در اعتراض شدید به آرای دادگاه‌های آمریکا

حافظ منافع آمریکا به وزارت خارجه احضار شد

سفیر سوئیس در تهران بعنوان حافظ منافع دولت آمریكا در ایران امروز سه شنبه برای ابلاغ اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به رای دادگاه های آمریكا علیه كشورمان فراخوانده شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 محمد كشاورززاده مدیركل آمریكای وزارت امور خارجه در این ملاقات با ارائه دو یادداشت رسمی به سفیر سوئیس ،اعتراض رسمی كشورمان را به رای صادره دیوان عالی آمریكا درخصوص پرداخت غرامت به اتباع آمریكایی از محل دارائی بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد.

به گزارش آفتاب به نقل از مركز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه،وی همچنین این اقدام دادگاه آمریكا را نقض صریح و آشكار تعهدات قراردادی دوجانبه از جمله عهدنامه 1955 دو كشور و نیز تعهدات حقوقی بین المللی آمریكا و مصونیت قضائی و مصونیت اموال و دارائی های دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد.

مدیر كل آمریكا همچنین با اشاره به رای دادگاه محلی نیویورك مبنی بر اتهام مشاركت كشورمان در حملات تروریستی 11 سپتامبر با اعتراض شدید نسبت به انتساب این اتهامات بی پایه واساس به كشورمان بدون وجود هرگونه مدارك، شواهد و قرائن مبنی بر مشاركت جمهوری اسلامی ایران و یا اتباع ایرانی در این حادثه ، این ادعاها را مضحك و خلاف رویه های پذیرفته شده حقوقی بین المللی مبنی بر رعایت مصونیت قضایی دولت ها دانست‌.

سفیر سوئیس و حافظ منافع آمریكا در ایران اعلام كرد: مراتب را سریعاً به وزارت خارجه آمریكا منعكس ونتیجه را اعلام خواهد كرد‌.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین