کد خبر: ۳۶۳۶۷۹
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران:

رشد10برابری فعالیت سرمایه گذاران خارجی در بورس تهران پس از برجام

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: مجموع فعالیت سرمایه گذاران خارجی در بورس تهران پس از امضای برجام رشد 10 برابری داشت.
آفتاب‌‌نیوز : حسن قالیباف اصل روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در زنجان افزود: برجام ابهامی را در بازار سرمایه و اقتصاد كشور ایجاد كرده بود و تكلیف سرمایه گذاران مشخص نبود؛ اما پس از امضای برجام، ابهام موجود در فضای سیاسی و بین المللی كشور برطرف شد.
وی اظهاركرد: پس از امضای برجام، سرمایه گذارانی كه در گذشته پول های خود را به خارج از بازار برده بودند، به بازار برگشتند.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: پس از امضای برجام، حجم معاملات افزایش یافت و از یك هزار و 300 میلیارد ریال در قبل از امضای برجام ' قبل از نیمه دی ' به نزدیك چهار هزار میلیارد ریال پس از برجام رسید.
وی با بیان اینكه این رشد در برخی روزها حتی به هشت هزار میلیارد ریال معامله می رسید، خاطر نشان كرد: این موضوع نشان می داد كه سرمایه گذاران وارد بازار شده اند و حجم معاملات در بازار افزایش یافته است.

قالیباف اصل ادامه داد: حجم فعالیت اقتصادی سرمایه گذاران خارجی پیش از برجام 50 میلیارد ریال بود كه پس از آن به 500 میلیارد ریال رسید.
مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران گفت: شفافیت سرمایه گذاری در بورس سبب می شود تا سرمایه گذاران بیشتر به سمت سرمایه گذاری روی بیاورند و هرچه بتوان اعتماد این گروه ها را جلب كرد، به همان میزان نیز می توان سرمایه بیشتری را وارد بازار كرد.

وی به تاثیر تحریم ها در بازار اشاره و خاطرنشان كرد: این تحریم ها هزینه هایی را به بازار تحمیل كرد و سرمایه گذاران متوجه شدند كه این سرمایه هزینه شده، باز نخواهد گشت.
قالیباف اصل ادامه داد: سرمایه گذاران بر اساس انتظار دستیابی به سود وارد بازار شده و سهام شركت های مختلف را خریداری كرده اند و هرچه وضعیت اقتصادی این شركت ها بهتر شود، به حتم حجم سوددهی به سهامداران و سرمایه گذاران نیز افزایش می یابد.
مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران برای آغاز عملیات اجرایی مركز مالی زنجان به این استان سفر كرده بود.

نوسانات اقتصادی ایران پیش از برجام، موجب كاهش شاخص های بورس ایران و به تبع آن تهران شده بود كه این شاخص ها پس از امضای برجام (برنامه جامع اقدام مشترك) افزایش یافت.
برنامه جامع اقدام مشترك 14 دی سال 94 به امضای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین