کد خبر: ۳۶۳۷۰۱
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸

کوتاهی قد شدید ۷۷۰۰ کلاس اولی

بر اساس نتایج سنجش تحصیلی و آمادگی جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی جاری، ۷۷۶۸ کلاس اولی دچار کوتاه قدی شدید هستند.
آفتاب‌‌نیوز : معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: حدود ۲.۵ میلیارد تومان در طرح خدمات حمایتی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه هزینه شده است.

به گزارش فارس، محمدحسن عظیم عراقی، معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس نتایج سنجش تحصیلی و آمادگی جسمانی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی جاری، ۷۷۶۸ کلاس اولی دچار کوتاه قدی شدید هستند.

وی ادامه داد: ۸۰ هزار کلاس اولی چاقی و لاغری شدید دارند و ۴۶ هزار و ۶۲۴ نفر نیز دچار شپش سر بودند.

عظیم عراقی در خصوص طرح خدمات حمایتی ویژه کودکان و دانش‌آموزان استثنایی گفت: در نظر گرفتیم خدماتی را برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ارائه دهیم تا آنها بتوانند بهتر تحصیل کنند.

وی این خدمات را شامل سرویس مدارس، کمک هزینه خرید سمعک برای دانش‌آموز کم‌شنوا، دارو، تبلت برای دانش‌آموزان کم‌بینا، عینک، اندام مصنوعی، ویلچر و واکر ذکر کرد و افزود: ۳۸۰۰ پرونده را بررسی کردیم که امکان کمک هزینه برای ۳۶۰۰ پرونده وجود داشت و در نهایت کمک هزینه خدمات به ۳۵۵۵ پرونده انجام شد.

معاون تشخیص سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از پرداخت هزینه ۸۹۷ سمعک برای افراد کم‌شنوا به مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و یا پرداخت هزینه جراحی کشت حلزون به مبلغ ۶ میلیون تومان عنوان کرد.

وی افزود: خانواده‌ها باید هزینه‌ها را پرداخت کنند و فاکتور را به استان ارائه دهند و آنها موارد را به کارگروه مرکزی ارائه می‌دهند که پس از بررسی در حدود دوره ۲ تا ۳ ماه هزینه پرداخت می‌شود.

عظیم عراقی گفت: در شرایط اورژانسی، تمام هزینه‌های بیمارستان توسط سازمان آموزش و پرورش استثنایی در همان زمان پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: در مجموع حدود ۲.۵ میلیارد تومان در طرح خدمات حمایتی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه هزینه شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین