کد خبر: ۳۶۳۹۸۶
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱

تاکید وزرای دفاع ایران و روسیه بر تشدید جنگ علیه تروریسم

سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که به مسکو سفر کرده است در حاشیه کنفرانس امنیت بین المللی با ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه ، منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در این دیدار، طرفین ضمن تاکید بر تقویت و توسعه هرچه بیشتر همکاری های دفاعی-نظامی و فنی میان دو کشور، تشدید جنگ علیه تروریسم را در مقطع کنونی ضروری و حائز اهمیت دانستند.

طرفین همچنین با ابراز خرسندی از روند اجرای توافقات نظامی – فنی میان دو کشور تاکید کردند: این روند زمینه بسیار مناسبی برای اتخاذ تصمیمات و توافقات جدید را فراهم کرده است.

سردار دهقان از همکاری نزدیک و تاثیرگذار ایران و روسیه به عنوان الگوی موفق و مناسب یاد کرد و نقش آفرینی دو کشور را در مهار بحران های منطقه به ویژه در سوریه بسیار حیاتی و ممتاز توصیف کرد.

وی با اشاره به شرایط پسابرجام و دیدگاه های مشترک دو کشور در مسائل منطقه ای و نگاه راهبردی ایران و روسیه به آینده تاکید کرد :در این شرایط می توانیم افق بسیار روشنی از همکاری های راهبردی میان دو کشور در حوزه های مختلف را به خوبی ترسیم کنیم.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد:همکاری بسیار نزدیک ایران و روسیه موجب بازگشت ثبات و امنیت و تسریع در فروپاشی تروریسم و عقبه آنان شده است و ماباید با قدرت این روند را ادامه دهیم.

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه نیز در این دیدار با ابراز تشکر و قدردانی از حضور وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس امنیت بین المللی و سخنرانی بسیار سازنده ایشان ، همکاری و تعاملات دو جانبه ایران و روسیه در مقابله با تروریزم بین المللی را بسیار موثر و تعیین کننده توصیف کرد.

ارتشبد سرگئی شایگو گفت:روسیه همکاری بلند مدت و چند جانبه را با ایران خواستار است و این گفتگو ها و سفرها بین وزارتخانه های دفاع دو کشور بسیار سازنده و زمینه ساز تحقق همکاری بلند مدت و راهبردی میان دو کشور است.

وی دگرگونی شرایط منطقه به ویژه در مبارزه با تروریسم را ناشی از اقدامات مشترک ایران و روسیه در منطقه ذکر کرد و خواستار تقویت این روند ثبات آفرین و امنیت ساز شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین