کد خبر: ۳۶۴۲۱۳
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰

ذخیره‌سازی ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب/ طرح مهار بحران احتمالی آب

یک مقام مسئول در وزارت نیرو گفت: در قالب اجرای طرح تعادل بخشی و احیاء منابع آب، ۶۰۰ میلیون مترمکعب آب در سدها ذخیره شد.
آفتاب‌‌نیوز :
جهانگیر حبیبی گفت: با اجرای طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب در سال گذشته ۶۰۰ میلیون متر مكعب آب در سطح كشور ذخیره شد. وی اظهارداشت: ایده اولیه طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب مربوط به سال های گذشته است اما این طرح چندین سال تعطیل بود و در سال ۱۳۹۴ با تاكید دولت یازدهم بر حفاظت از منابع آبی كشور دوباره اجرا شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری مدیریت منابع آب ایران بیان كرد: این طرح برای نجات منابع آب زیرزمینی ایران اجرا می شود تا نسل های آینده نیز بتوانند از این آب ها استفاده كنند. دستگاه قضایی، وزارت كشور، شورای عالی امنیت ملی، وزارت نیرو، رسانه ها و مجموعه نظام بر اجرای این طرح و نجات منابع آب زیرزمینی مصمم هستند و افكار عمومی نیز باید با این طرح همراه شود.

به گزارش مهر، وی گفت: این طرح با توجه به شرایط كشور و اتفاق‌های سال های گذشته در حوزه آب زیرزمینی و لزوم جلوگیری از گسترش بحران آب به اجرا گذاشته می شود. حبیبی افزود: اگرچه در سال گذشته تنها ۵۰ درصد بودجه مصوب این طرح، اختصاص یافت اما در یک سال كه از اجرای آن گذشت بیش از برنامه در نظر گرفته شده برای سال ۱۳۹۴ جبران كسری مخازن آب را در پی داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین