کد خبر: ۳۶۴۳۴۲
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۶

توضیحات نماینده ممسنی درباره ناآرامی‌های امروز این شهرستان

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی با ارئه توضیحاتی درباره تیراندازی امروز در این شهرستان که به زخمی شدن چهار نفر انجامید، گفت که این اقدام از طرف برخی افراد سیاسی‌کار و فرصت‌طلب اتفاق افتاده و مردم مسبب این خشونت‌ها نیستند.
آفتاب‌‌نیوز :
نوذر شفیعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: متأسفانه در شهرستان ممسنی مجموعاً تعداد معدودی از افراد هستند که انتخابات را جهت‌دهی می‌کنند. در حالی که مردم ممسنی تاریخ و قدمت هفت هزار ساله‌دارند و این شهرستان به لحاظ سطح تحصیلات جزو شهرهای اول تا سوم کشور است. با این حال چون این جامعه یک جامعه قومی است متأسفانه گاهی خصایص قومی توسط عده‌ای معدود تحریک می‌شود و در نتیجه توده مردم را به درگیری می‌کشاند.

وی افزود: بنابراین اگر احیاناً می‌بینید که در انتخابات ممسنی خشونت‌هایی اتفاق افتاده اولاً باید توجه داشت که مردم به دلیل علاقه‌مندی به انقلاب تمایل به شرکت در انتخابات دارند و دوم این‌که برخی افراد سیاسی هستند که از این ظرفیت‌ و تمایلات انقلابی سوءاستفاده می‌کنند و با تأکید بر وجوه سنتی جامعه ممسنی باعث وقوع درگیری‌هایی می‌شوند که توسط عده معدودی انجام می‌گیرد اما به نام مردم ممسنی تمام می‌شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مردم ممسنی افرادی فهیم، با سابقه تمدنی کهن و شعور سیاسی بالا هستند ولی مثل هر جای دیگر ممکن است افرادی هم باشند که از ظرفیت‌ها و فضاهای بومی،‌ سنتی و قومی سوءاستفاده می‌کنند؛ بنابراین،‌ مسبب خشونت‌هایی که اتفاق می‌افتد مردم نیستند بلکه افراد سیاسی‌کار و فرصت‌طلب هستند که می‌خواهند با استفاده از فرصت انتخابات مسیر تحولات را به نحو دیگری رقم بزنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین