کد خبر: ۳۶۴۳۹۰
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷

عوارض تنبیه بدنی کودکان در بزرگسالی

کارشناسان هشدار می‌دهند کودکانی که از والدینشان کتک می‌خورند در سنین بزرگسالی بیشتر در معرض مشکلات سلامت روان هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
در یک مطالعه جدید آشکار شد کتک خوردن در سنین کودکی باعث می‌شود فرد در آینده دچار اختلالات روانی و رفتارهای ضد اجتماعی شود.

بررسی انجام شده روی بیش از 160 هزار کودک نشان می‌دهد مشکلات شناختی و افزایش خشونت و پرخاشگری از عوارض جانبی کتک زدن کودکان است.

محققان دانشگاه تگزاس و میشیگان در ارزیابی تاثیرات کتک زدن کودکان بر سلامت روان، مهارت‌های زندگی و رشدی آنان به 13 پیامد منفی این رفتار بر کودکان که حتی تا سنین بزرگسالی نیز ادامه پیدا می‌کند، پی برده‌اند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، این پیامدهای منفی شامل خشونت و بروز رفتارهای ضد اجتماعی، افزایش اختلال‌های درونی و بیرونی، مشکلات سلامت روان، منفی شدن رابطه با والدین، کاهش توانایی شناختی و اعتماد به نفس در سنین بالاتر و پس از بلوغ می‌شوند.

به گزارش ایسنا، به گفته کارشناسان کتک زدن کودکان به منظور تصحیح رفتارهای اشتباه شیوه رایجی است اما والدین باید آگاه باشند که این روش ناکارآمد است و تنها پیامدهای سوء آن بدون اینکه تاثیر مثبتی بر تربیت کودک داشته باشد به جا می‌ماند و همچنین در سال‌های آتی اثرات منفی این روش غلط، گریبانگیر کودک و حتی والدین او می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین