کد خبر: ۳۶۴۸۲۶
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴

رودخانه کشکان به نفت سیاه نشست!؟ +عکس

فرمانده پلیس راه «تنگ تیر» شهرستان پلدختر گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه تریلر کشنده حامل نفت کوره و یک دستگاه تریلر ولوو در جاده پلدختر - خرم آباد رودخانه کشکان آلوده شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش مهر، سرهنگ غلامحسین قبادی اظهار داشت: یک دستگاه تریلر کشنده «دانگ فنگ» به شماره  ۲۶۳ ع ۲۳ ایران ۱۵ حامل نفت کوره که از خرم آباد به سمت پلدختر در حرکت بود با یک دستگاه کشنده ولوو به شماره ۴۶۸ ع ۲۱ ایران ۲۴ حامل چوب که از خوزستان به سمت خرم آباد حرکت می کرد در تونل معمولان برخورد کرد.

رودخانه کشکان به نفت سیاه نشست!؟ +عکس

وی با بیان اینکه بر اثر برخورد تریلر کشنده حامل نفت کوره واژگون و تمام محموله آن وارد رودخانه کشکان شد گفت: این امر موجب آلودگی خاک، آب و به مخاطره افتادن حیات آبزیان شد.

فرمانده پلیس راه «تنگ تیر» شهرستان پلدختر گفت: در این حادثه رانندگی که در تونل معمولان اتفاق افتاد راننده تریلر کشنده به شدت مجروح و توسط اورژانس به بیمارستان خرم آباد انتقال یافت.

سرهنگ قبادی علت این حادثه رانندگی را تجاوز به چپ از سوی راننده تریلر نفت کش اعلام کرد.

 بنابر این گزارش تریلرهای حامل مواد نفتی و سوخت سالهاست که محورهای مواصلاتی غرب کشور را در اختیار گرفته اند و تکرار حوادث متعدد برای این تریلرها تاکنون مشکلات زیادی را در زمینه آلودگی آب و خاک و محیط زیست به وجود آورده است.

رودخانه کشکان به نفت سیاه نشست!؟ +عکسرودخانه کشکان به نفت سیاه نشست!؟ +عکس

انتقادات مسئولان امر و به ویژه فعالان محیط زیست در زمینه خسارات جدی این تریلرها به محیط زیست منطقه از یک سو و نگرانی متولیان امر در زمینه خسارات به زیرساختهای ارتباطی و جاده ای از سوی دیگر از تردد این تانکرها معضلی ساخته که مسئولان برای رفع آن «کاسه چه کنم» در دست گرفته اند.

این در حالیست که مطابق برخی آمارها روزانه نزدیک به دو هزار و ۳۰۰ تریلر نفتکش عراقی از محورهای جنوبی لرستان تردد می کنند که این رقم در طول ماه و سال به رقم چشمگیری می رسد که اگر تعداد حوادث مربوط به این تانکرها را هم بخواهیم محاسبه کنیم متاسفانه به اعداد قابل تاملی خواهیم رسید که نتیجه آن خسارت جدی به محیط زیست و زیرساختهای منطقه است.

وضعیت فعالیت این تانکرها به گونه ای است که حتی مسئولان شهرستان پلدختر برای ترمیم زیرساختهای جاده ای و خسارت ناشی از تردد این ماشین ها خواستار اخذ عوارض از این تریلرها شده اند، موضوعی که هنوز محقق نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین