کد خبر: ۳۶۵۰۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹

كره جنوبی در انتظار واردات 400هزار بشكه ای نفت از ایران

یكی از رسانه های پرتیراژ چین روز دوشنبه با انتشار گزارشی در خصوص مناسبات تهران و سئول، پیش بینی كرد كه صادرات نفت ایران به كره با توجه به امضای قراردادهای جدید نفتی میان دو كشور به 400 هزار بشكه در روز افزایش یابد.
آفتاب‌‌نیوز : «چاینا دیلی»درگزارش خود نوشت:اگرچه ایران تا پیش ازاین بیش از115 هزار بشكه نفت به كره صادر می كرده است، اما شرایط پیش رو نشان دهنده افزایش همكاری های دو طرف در حوزه انرژی و رسیدن این رقم به 400هزار بشكه در روز است.

نشریه همچنین به سفر «پارك گئون هی» رئیس جمهور كره به ایران اشاره كرده و آن را دیداری تاریخی در مناسبات رسمی دو طرف از سال 1962 میلادی دانسته است.
گزارش روزنامه چینی تاكید كرده كه این سفر با هدف تقویت همكاری های اقتصادی و تجاری میان كره و ایران انجام شده است.

چاینا دیلی اضافه كرد: «پارك» قرار است در این سفر با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و دیگر مقام های ارشد این كشور در باره مهمترین موضوعات همكاری دوجانبه و مسائل و تحولات منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر كند.

به نوشته نشریه چینی، تهران و سئول قرار است چند سند و تفاهمنامه همكاری در حاشیه این سفر مهم در خصوص انرژی، مخابرات و ارتباطات امضا كنند.
این گزارش یكی از نگرانی های اصلی كره را انتقال پول از بانك های این كشور به ایران پس از افزایش صادرات نفت تهران دانسته است كه باید مرتفع شود.

گزارش ادامه می دهد: ایران و كره در حال بررسی راهكارهایی هستند كه در سریع ترین زمان ممكن این مشكل نیز برطرف شود.

به گزارش ایرنا، همزمان اعلام شده كه دو كشور قرار است قراردادهای همكاری به ارزش 13 تا 17 میلیارد دلار امضا كنند اما چاینا دیلی ارزش قراردادها را تا 10 میلیارد دلار برآورد كرده است.
رئیس جمهور كره سفر رسمی سه روزه خود به ایران را از دیروز یكشنبه در راس یك هیات عالی سیاسی و اقتصاد آغاز كرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین