کد خبر: ۳۶۵۱۵۰
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳

زمین‌خواری در بوشهر

شواهد موید آن است كه پدیده شوم زمین خواری در استان بوشهر از سوی سودجویان همچنان ادامه دارد و مدیر كل بازرسی این استان روز دوشنبه با اشاره به تداوم تغییر كاربری ها از سوی متعرضان و سودجویان به مسئولان ذیربط هشدار داد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد آغاجری مدیركل بازرسی استان بوشهر گفت: مدیران و مسئولان ذیربط با رعایت قانون اجازه ندهند سود جویان به اراضی ملی تعرض كنند.

وی روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان افزود: نباید اجازه دهیم زمینهای كشاورزی براحتی به باغ شهر و ویلا تبدیل شود.

وی اضافه كرد: هم اكنون برخی افراد سودجو با سندسازی بی مورد اراضی منابع طبیعی را مورد تعرض قرار می دهند كه مسئولان ذیربط باید دقت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

مدیركل بازرسی استان بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود بیان كرد: بنای بازرسی از هر دستگاه این نیست كه اگر بازرسی ورود پیدا می كند آن مجموعه و دستگاه اداری خلاف كار یا متخلف است و مسیری دیگر را رفته است.

آغاجری ادامه داد: بازرسی لازمه هر حكومتی است زیرا با وجود همه پیش بینی ها احتمال خطا هم همیشه وجود دارد.

وی گفت: مجموعه بازرسی دراستان بوشهر سالانه بصورت مستمر و مكرر بازرسی هایی را از دستگاههای اداری در دستور كار دارد.

آغاجری، هدف از بازرسی ها را آشنایی بهتر مدیران و دستگاههای اجرایی با تكالیف و بهتر انجام دادن وظایفشان در چهارچوب قانونی عنوان كرد.

مدیركل بازرسی استان بوشهر گفت: عمل و توجه به قانون وظیفه سازمان بازرسی است در این ارتباط استفاده از فناوری های نوین، صحت عمل، حسن شهرت، انضباط، رعایت حقوق مردم، داشتن اخلاق حرفه ای و شعور اسلامی در بازرسی مهم است.

وی افزود: در مرحله اول بازرسی تذكر لازم به دستگاه مربوطه داده می شود و در این زمینه خواسته اصلی رعایت قانون است.

مدیركل بازرسی استان بوشهر اضافه كرد: اگر دراین مرحله به تذكرها عمل نشد، در چارچوب بازرسی ها مسیرهای دیگری دیده شده است كه برخورد قانونی با مدیر از آن جمله است.

آغاجری ادامه داد: یكی از ادارات و سازمان هایی كه مورد رجوع مستمر مردم بوده شهرداریها هستند كه تذكراتی نیز نسبت به عملكرد آنها داده شده است.

به گزارش ایرنا، وی گفت: انتظار داریم شوراهای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم بصورت مرتب بر عملكرد شهرداری ها نظارت كنند.

آغاجری بیان كرد: خدمت به نظام و مردم بالاترین عبادت است و لازم است تذكرات سازمان بازرسی را جدی گرفته و با افراد حقوقدان مشورت شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین