کد خبر: ۳۶۵۱۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۷

همكاری سیتروئن-سایپا نهایی شد

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) از نهایی شدن همكاری سیتروئن و سایپا خبر داد و گفت: حدود 18 تا 24 ماه آینده تولید مشترك سیتروئن و سایپا وارد بازار ایران می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
منصور معظمی عصر امروز(دوشنبه) در پاسخ به پرسش ایرنا درباره همكاری های جدید با خودروسازان خارجی گفت: با توجه به نهایی شدن همكاری سایپا با شركت سیتروئن، قرار شده این خودروساز فرانسوی منابع مالی لازم را تامین كند.

وی افزود: سرمایه گذاری در سایت كاشان شركت سایپا - بعنوان آورده شركت سایپا - انجام خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه كرد: مقرر شده كه همكاری شركت سیتروئن و سایپا به صورت مشاركتی برابر (50-50) باشد و قرار است جدیدترین مدل های شركت سیتروئن در این مجموعه تولید شود.

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران افزود: ویژگی این قراردادها این است كه باید درصد قابل توجهی از تولیدات انجام شده در كشورمان وارد بازارهای بین المللی شود؛ این همكاری علاوه بر جذب سرمایه خارجی و همچنین دستیابی به پلت فرم مدل های جدیدی از شركت سیتروئن، به بخشی از بازار خودرو منطقه نیز دست یابیم.

وی گفت: ایدرو یك سازمان توسعه ای است و بر اساس اساسنامه خود، وظیفه توسعه، نوسازی و بازسازی صنایع كشور را دارد.

** سهم ایدرو از خصوصی سازی باید پرداخت شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: بعد از اجرایی شدن اصل 44، بسیاری از واحدها واگذار شده است كه از این بابت بخشی از دارایی ها و سرمایه ایدرو نیز واگذار شده است. انتظار داریم بر اساس قانون، خزانه و سازمان خصوصی سازی، سهم ایدرو را پرداخت كنند.

وی با تاكید بر فرصت هایی كه با اجرای برجام برای صنایع كشور ایجاد شده است، گفت: ایدرو نیز به دنبال این است كه با استفاده از این شرایط، حداكثر بهره برداری را همسو با منافع ملی و كار مشترك و همچنین استفاده از حداكثر توان ملی داشته باشد.

وی ادامه داد: براساس سیاست جدید ایدرو، ما به دنبال سرمایه گذاری، مشاركت و تامین منابع مالی شركت های داخلی و شركت های معتبر خارجی هستیم.

معظمی افزود: ایدرو اكنون دارای سرمایه در صنایع خودروسازی، كشتی سازی، نساجی، ساخت تجهیزات نفت و همچنین صنایع لاستیك سازی است كه برای توسعه و گسترش این صنایع نیازمند جذب منابع داخلی و خارجی است.

وی اضافه كرد: در صنایع خودرویی، پیش از این قراردادی میان ایران خودرو و پژو به امضا رسید و اكنون شاهد نهایی شدن همكاری سایپا و سیتروئن هستیم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین