کد خبر: ۳۶۵۲۴۲
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
در محور "گچساران به دهدشت" استان کهگیلویه و بویراحمد

27 سال زندگی لک‌لک‌ها بر روی یک پایه برق+تصویر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویر احمد از زندگی 27 ساله لک لک ها بر روی یک دکل برق خبر داد.این لک لک ها هر سال دو تا سه عدد تخم می گذارند و جوجه های آنها نیز در همین محل و در همین لانه بزرگ می شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
سید اسدالله هاشمی در حاشیه بازدید از مناطق حفاظت شده به خبرنگاران با بیان اینکه این لک‌لک‌ها در کنار کارکنان تصفیه‌خانه آب خیرآباد در محور "گچساران به دهدشت" زندگی می کنند، افزود: از سال 1367 که تصفیه خانه آب خیر آباد به بهره برداری رسید این لک لک ها بر روی یکی از دکل های برق در محوطه این تصفیه خانه لانه ساختند و از آن زمان تاکنون در این آشیانه ساکن هستند.

به گزارش آفتاب، وی بیان کرد: این لک لک ها هر سال دو تا سه عدد تخم می گذارند و جوجه های آنها نیز در همین محل و در همین لانه بزرگ می شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه لک لک پرنده ای است که هر شش ماه از منطقه ای به منطقه دیگر کوچ می کند، تصریح کرد: داشتن امنیت و تامین غذای مورد نیاز از رودخانه "خیرآباد" مهمترین دلیل سکونت طولانی مدت این پرنده در محوطه این تصفیه‌خانه شده است.

هاشمی اضافه کرد: لک لک پرنده ای است مهاجر که هر شش ماه یک منطقه خاصی را برای زیست انتخاب می کند و غذای این پرنده نیز از آبزیان تامین می شود.

27 سال زندگی لک‌لک‌ها بر روی یک پایه برق+تصویر
منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین