کد خبر: ۳۶۵۲۷۸
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
تصمیم جدید جبلی در جشن عکاس خانه تئاتر

بازگشت حمید جبلی به دنیای بازیگری/ درخواست کیانیان و معتمد‌آریا: آقای جبلی قول بدهید دوباره بازی کنید

حمید جبلی در نهمین جشن شب عکاس خانه تئاتر به فاطمه معتمدآریا و رضا کیانیان قول داد که دوباره به دنیای بازیگری بازگردد.
آفتاب‌‌نیوز :
نهمین جشن شب عکاس خانه تئاتر شامگاه دوشنبه 13 اردیبهشت‌ماه با حضور هنرمندانی چون رضا کیانیان، فاطمه معتمدآریا، بهزاد فراهانی، سیف‌الله صمدیان، تورج اصلانی، محمد فرنود، خسرو احمدی، مسعود زنده‌رودی، امیر عابدی، جمشید بایرامی، محمد ژیان و اعضا انجمن عکاسان خانه تئاتر در خانه هنرمندان برگزار شد.

در این مراسم که اجرای آن را علیرضا غفاری برعهده داشت، بهزاد فراهانی با بیان اهمیت عکاسی و ارزش عکس گفت: عکس ثبت کننده لحظات خوش و تلخ ما در تئاتر بود. عکس ما را زنده نگه می‌دارد. امیدوارم تمامی عکاسان تئاتر بتوانند از امکانات و شرایط مساعد برای فعالیت‌شان برخوردار باشند.

او با اظهار نارضایتی پیرامون حاشیه‌هایی که پیرامون جشن انجمن نمایشگران حرکت به وجود آمده بیان کرد: خانه تئاتر در این مدت کوشش کرده تا با برگزاری شب‌هایی زیبا برای هنرمندان، لحظات زیبایی را برای آنها ایجاد کند. 55 سال کار کردم و دو روز پیش دستمزد تمام این سال‌ها را از صدا و سیما گرفتم. افرادی که در این جشن‌ها به دنبال معنا می‌گردند بیشتر به جنبه‌های مثبت و اتفاقات خوب آن بنگرند.

ابراهیم حسینی رئیس انجمن خانه عکاسان نیز با ارائه مطالبی در رابطه با نگاه به هنر عکاسی تئاتر اظهار کرد: بسیاری عکاسی تئاتر را امری تزئینی می‌دانند و آن را به فراموشی سپرده‌اند. ما 200 عکاس حرفه‌ای داریم که فعالیت می‌کنند. اما بیشتر عکس‌ها به انتشار در فضای مجازی محدود می‌شوند و گروه‌های نمایشی از آنها برای تبلیغات آثارشان استفاده می‌کنند. انتشار عکس در گروه‌های مجازی که تنها خودمان عضو آن هستیم یا نصب پوسترهای نمایشی در شرایط نامناسب در کافه‌ها و مغازه‌های شیرینی فروشی چه کمکی می‌تواند به ما و تبلیغات تئاتر بکند. اگر امکان این ایجاد شود که سازمان زیباسازی این آثار را به شکل موزه که پیش از این هم تجربه موفقی از آن داشته‌ایم به تصویر بکشد اتفاق بسیار قابل توجهی خواهد بود.

مسعود زنده‌رودی یکی دیگر از مهمانان حاضر در این مراسم نیز طی سخنانی خاطرنشان کرد: تئاتر، هنری شاخص است. در این میان حضور عکاس به مانند دیگر اعضا گروه تولید اهمیت دارد. امید است همانگونه که این اتفاق در سینما شکل گرفته در تئاتر هم صورت بگیرد.

در ادامه از عکاسان فعال و موفق انجمن عکاسان خانه تئاتر تقدیر شد. برگزیدگان عبارتند از: حسین مسلمی نائینی، سیدضیاالدین صفویان، حسین اسماعیلی، کیارش مسیبی، طیبه نصرالهی، محبوبه فرج نژاد، عماد دولتی، مسعود میرمیری و صنم توکلی.

در بخش دوم این مراسم که به بزرگداشت حمید جبلی یکی از هنرمندان پیشکسوت و صاحب‌نام در عرصه عکاسی تعلق داشت. هنرمندانی چون رضا کیانیان، فاطمه معتمدآریا، تورج اصلانی و سیف‌الله صمدیان سخن گفتند.


رضا کیانیان با حضور پشت تریبون خطاب به حمید جبلی گفت: همه افرادی که با او کار کرده‌اند به خوبی او را می‌شناسند. می‌خواهم از او بپرسم چرا سال‌هاست ما را از خودت محروم کردی و دیگر بازی نمی‌کنی؟ سینما و تئاتر به تو احتیاج دارند و نبودنت را حس می‌کنیم. بعد از این سخنان کیانیان در برابر دوستان و علاقمندان این هنرمند که به احترام او ایستاده بودند و این هنرمند را تشویق می‌کردند درخواست کرد که به او قول دهد تا دوباره بازی خواهد کرد.

سیف‌الله صمدیان نیز عنوان کرد: اینکه می‌گویند تنها باید در یک حوزه کار کرد درست نیست. حمید جبلی هنرمندی است که وجوه مختلفی دارد. او هنوز متولد نشده است چراکه هرروز متولد می‌شود. او همه چیز را تازه و بکر می‌بیند. تنها نگاه نمی‌کند بلکه می‌بیند.

تورج اصلانی هم گفت: 18 سال است به دنبال فرصت مناسبی بودم تا از کسی که مسیر زندگی حرفه‌ای مرا تعیین کرد قدردانی کنم. او زمانی در سینما به من اعتماد کرد که هیچ‌کس از جوان 25 ساله بدون تجربه‌ای حمایت نمی‌کرد.

فاطمه معتمدآریا بازیگر شناخته شده سینما، تئاتر و تلویزیون که سال‌ها تجربه همراهی با حمید جبلی را داشت نیز گفت: خودم را در این مراسم صاحبخانه می‌دانم. ما با هم قد کشیدیم و بزرگ شدیم. در تئاتر عروسکی و سینما. ما با یکدیگر همه چیز را یاد گرفتیم. می‌خواهم از او خواهش کنم خودش را از ما محروم نکند. من هم اکنون می‌خواهم از او درخواست کنم در تازه‌ترین پیشنهاد سینمایی که دارم با من هم بازی شود.

او افزود: من می‌دانم او خلوت تنهایی‌اش را دوست دارد و در تمام این سال‌ها جهان زیبای‌اش دست نخورده باقی مانده است. او در کنار آقای طهماسب فعالیت می‌کند چراکه با آن گروه احساس امنیت می‌کند. آقای جبلی قول می‌دهیم خلوت هنرمندانه شما را حفظ کنیم و آن را خدشه‌دار نکنیم و نگذاریم به کسی کوچک‌ترین توهینی شود، شما هم قول بدهید در کنار ما باشید.

حمید جبلی بعد از این سخنان، به دوستان و همراهان سال‌های دور خود قول داد تا بعد از سال‌ها به دنیای بازیگری بازگردد. این هنرمند اظهار کرد: من در سه انجمن عضو هستم. انجمن خانه سینما برای اینکه بیمه‌ام قطع نشود، انجمن عکاسان ایران و انجمن عکاسان خانه تئاتر. من خودم را بیشتر عکاس می‌دانم تا بازیگر.

او با یادی از زنده‌یاد اصغر بیچاره و محمد ژیان خاطرنشان کرد: سال‌هاست از بازیگری دور هستم و این مسئله دلایل بسیاری دارد دلایلی مانند آنچه سبب شد خود خانم معتمدآریا چند سال از دنیای بازیگری دور باشند.

جبلی در پایان گفت: من زندگی می‌کنم. قبل از هرچیز باید زندگی کردن را یاد بگیریم. زندگی خود مسیر خودش را طی می‌کند و به پایان می‌رسد بنابراین بیایید زندگی کنیم.

اجرای بخشی از نمایش "هدیه مرموز" یاسرخاسب از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

به گزارش هنرآنلاین، در پایان این مراسم مدالیوم انجمن عکاسان خانه تئاتر به حمید جبلی اهدا شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین