کد خبر: ۳۶۵۳۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰

بزرگداشت استاد نادر گلچین؛ رویدادی فراتر از یک نکوداشت

چنانکه شرایط ورود بخش خصوصی به حوزه فرهنگ و هنر تسهیل گردد، هستند موسسات علاقه مندی که در سیاست گزاری های خود، تمایل به ایفای نقش حامی معنوی و ارزشی نیز دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
هشتم اردیبهشت ماه، در یک شب به یاد ماندنی مراسم بزرگداشت استاد نادر گلچین خواننده پیشکسوت موسیقی ایرانی، با عنوان «بوی بهار» برگزار شد.

این مراسم به همت موسسه فرهنگی هنری "راد نو اندیش" و با حضور تعدادی از هنرمندان نامدار کشور و عده کثیری از علاقه مندان در تالار وحدت تهران برگزار شد.
بزرگداشت استاد نادر گلچین؛ رویدادی فراتر از یک نکوداشت

پخش فیلمی کوتاه از نادر گلچین آغازگر این برنامه بود و سنتورنوازی استاد فضل‌الله توکل، اجرای برنامه گروه موسیقی کیوان ساکت و تصانیف گروه موسیقی موسسه راد نو اندیش مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

از مسوولان نیز علی مرادخانی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، طالبی، رییس دفتر موسیقی و  جمالی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی رودکی و حمیدرضا نوربخش، مدیر عامل خانه موسیقی حضور داشتند که نوربخش به ایراد سخنرانی نیز پرداخت. 

بزرگداشت استاد نادر گلچین؛ رویدادی فراتر از یک نکوداشت

در این میان، صرف نظر از ماهیت برگزاری چنین مراسم هایی که در ذات خود، بسیار ارشمند است آنچه که بیش از هر چیز دیگری مهم می نماید ورود فعال بخش خصوصی به این عرصه، بویژه با هدف ارتقای سرمایه فرهنگی جامعه است.
 
سال هاست که از نیاز اساسی حوزه فرهنگ و هنر به حمایت بخش خصوصی سخن می گوییم. این موضوع در حوزه هایی مانند تئاتر و موسیقی جدی تر هم به نظر می رسد. البته تحقق چنین انتظاری نیازمند برخی سیاست گذاری ها و برنامه ریزی های جامع و گسترده است که انتظار می رود با جدیت دنبال شود. 

اگرچه به نظر می رسد قبل از هر چیز دیگری باید بستر مناسب جهت تبدیل فعالیت های این عرصه به یک صنعت جذاب برای بخش خصوصی، از نظر توجیه‌پذیری و حتی انتفاع مالی... مهیا گردد اما آنچه که بسیار حائز اهمیت است برگزاری مراسم بزرگداشت نادر گلچین توسط یک موسسه خصوصی، آن هم در شرایطی است که حداقل در این مورد، حتی منافع مادی هم مد نظر نبوده است و این نشان از آن دارد که چنانکه شرایط ورود بخش خصوصی به حوزه فرهنگ و هنر تسهیل گردد، هستند موسسات علاقه مندی که در سیاست گزاری های خود، تمایل به ایفای نقش حامی معنوی و ارزشی نیز دارند.
بزرگداشت استاد نادر گلچین؛ رویدادی فراتر از یک نکوداشت

البته نباید فراموش کرد که وقتی سخن از ورود بخش خصوصی می شود بدین معناست که تضمین کافی برای سرمایه گذار از منظر بازگشت سرمایه وجود دارد و تا این چرخه اقتصادی درست نچرخد جامعه هنری نیز از عواید آن بهره ای نخواهد برد. 

همواره کمبود اعتبار، ناکافی بودن بودجه سالانه، سرانه پایین...، گله مندی جامعه فرهنگی و هنری از مسوولان بوده و کمتر به یاد داریم که رضایت خاطر اهالی هنر را شاهد باشیم. حال، تجربه اتفاقات خوشایند سال های اخیر، این امیدواری را که بخش خصوصی نقش موثری را در رونق فرهنگ و هنر ایران اسلامی ایفا کند دوچندان کرده است، بویژه اینکه پیش از این نیز شاهد حضور فعال موسساتی چون "راد نو اندیش" در فعالیت های فرهنگی و هنری بوده ایم.

بزرگداشت استاد نادر گلچین؛ رویدادی فراتر از یک نکوداشت
به گزارش آفتاب،‌این در حالی است که حضور متولیان و مسوولان در این مراسم بیانگر این نکته است که چنانکه موسسات و مراکز توانمند خصوصی وارد گود شوند دولت نیز خواستار تسریع این روند است.

به هرحال در عصری که فرهنگ جوامع، رکن اصلی توسعه به شمار می رود، بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود کشور در این عرصه، یک ضرورت است.  

بزرگداشت استاد نادر گلچین؛ رویدادی فراتر از یک نکوداشت

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۶
0
3
باعث خوشحالی است که شاهد سرمایه گذاری بخش خصوصی در چنین حوزه هایی هستیم
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین