کد خبر: ۳۶۵۸۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹

حداد عادل: اینجا جای این سئوال نیست!

حدادهادل در پاسخ به این سوال که چه وقت مدارک تخلف دولت در انتخابات را نشان خواهد داد؛ گفت: درحال حاضر و در نمایشگاه کتاب؛ شرایط برای چنین سوالاتی مناسب نیست و بهتر است این مسائل در محل دیگری مطرح شود.
آفتاب‌‌نیوز :
غلامعلی حداد عادل در حاشیه بازدید از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این سوال که چه وقت مدارک تخلف دولت در انتخابات را نشان خواهد داد و این مدارک قرار است به کدام ارگان تحویل داده شود؛ گفت: در حال حاضر و در نمایشگاه کتاب؛ شرایط برای چنین سوالاتی مناسب نیست و بهتر است این مسائل در محل دیگری مطرح شود.

او همچنین در پاسخ به این سوال که پس از اینکه رئیس‌جمهور اعلام کرد اعتبارنامه مینو خالقی باید ازسوی مجلس تصویب شود؛ شما به‌عنوان نماینده فعلی در مجلس چه نظری در این‌باره دارید؛ گفت: این مسئله هنوز در مجلس مطرح نشده و درثانی مجلس آینده باید درباره اعتبارنامه منتخبان دهمین دوره تصمیم‌گیری کند. ولی مسئله کاملا روشن است باید نظر شورای نگهبان درباره این مهم ارزیابی شود.

حداد عادل درباره مشکلات کتاب و کتابخوانی در کشور نیز گفت: تربیت نسل کتابخوان و عادت به مطالعه باید از دوران کودکی و مدرسه آغاز شود. معلمان باید اشتیاق به کتابخوانی و مطالعه را در دانش‌آموزان تقویت کنند. کودکی که از همان ابتدا با کتاب غریبه است؛ نمی‌تواند در بزرگسالی کتابخوان خوبی باشد.

او درباره نتایج فرهنگی حضور مدیران مختلف در نمایشگاه کتاب نیز گفت: از آنجا که مدیران در عرصه تصمیم‌گیری و سیاستگذاری دخیل هستند؛ حضور آنها در رویدادهای فرهنگی می‌تواند دید روشنی نسبت به مسائل و چالش‌های مدیریت فرهنگی به آنها داده تا برای حل آن اقدام کنند.

نماینده فعلی مجلس شورای اسلام و رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی همچنین در واکنش به نظر مجید غلامی جلیسه (مدیرعامل خانه کتاب) که گفته بود "نویسندگان ما حرف تازه‌ای برای گفتن ندارند"؛ اظهار داشت: هر کسی آزاد است اظهارنظر کند و من برای اظهارنظر دیگران مانعی نمی‌بینم اما لابد ایشان همه کتاب‌‌های نویسندگان داخلی را خوانده‌اند که با اطمینان چنین نظری می‌دهند. چطور ممکن است درِ رحمتِ خدا بر ادبیات ما بسته شده باشد و نویسندگان ما هیچ اثر جدیدی ارائه ندهند؟ لابد باید فقط به آثار خارجی اکتفا کنیم. من خودم هیچوقت حرف ناامیدکننده نمی‌زنم.

به گزارش ایلنا، حداد عادل درباره فعالیت‌های بنیاد سعدی در روسیه باتوجه به مهمان ویژه بودن این کشور در این دوره از نمایشگاه یادآور شد: بنیاد سعدی فعالیت‌های خوبی در روسیه دارد و حتی بخش زبان و ادبیات فارسی به واسطه این بنیاد در روسیه دایر است. از 6 ماه قبل نیز می‌دانستیم که روسیه میهمان ویژه فرهنگی و رایزن فرهنگی است و اقدامات لازم را در این خصوص انجام دادیم. باید اذعان داشت همکاری ایران و روسیه در حوزه زبان در سطح مطلوبی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۷
0
7
سیاست رافقط نامربوط حرف زدن وازپاسخ طفره رفتن میداند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین