کد خبر: ۳۶۷۴۱۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
رای سنای برزیل به استیضاح دیلما روسف

در برزیل چه خبر است؟/رئيس‌جمهور برکنارشده خطاب به برزیلی‌ها: علیه کودتا بسیج شوید!/رئیس‌جمهور جدید: مردم به من اعتماد کنند

دیلما روسف از برزیلی‌ها خواست برای مقابله با آنچه کودتا علیه خود خواند، بسیج شوند."دیلما روسف" که دوره ریاست جمهوری او پنجشنبه به طور موقت به حال تعلیق درآمد در نخستین اظهارات خود پس از رای سنای برزیل پنجشنبه از برزیلی‌ها خواست تا «علیه کودتایی» که او خود را قربانی آن می داند «بسیج شوند.»
آفتاب‌‌نیوز :
در پی رای سنای برزیل به استیضاح دیلما روسف، رئیس‌جمهور این کشور که باعث برکناری موقت او از قدرت شده است، رئيس‌جمهور موقت نطقی ملی انجام داده است.

به گزارش آفتاب، میشل تمر، رئیس جمهور موقت برزیل، در این نطق گفت:‌ "به من اعتماد کنید... به ارزش‌های مردم ما و توانایی ما در بهبود اقتصادی اعتماد کنید."

در برزیل چه خبر است؟/رئيس‌جمهور برکنارشده خطاب به برزیلی‌ها: علیه کودتا بسیج شوید!/رئیس‌جمهور جدید: مردم به من اعتماد کنند

او کابینه‌ای که راغب به همکاری با بخش کسب‌وکار برزیل تلقی می‌شود انتخاب کرده. این کابینه از جمله شامل انریکه میرلس، رئیس سابق بانک مرکزی، است که شخصیتی محبوب توصیف می‌شود. آقای میرلس وزیر دارایی شده است.

خانم روسف قبلا میشل تمر را به "دخالت در کودتا" علیه خود متهم کرده است.آقای تمر، ۷۵ ساله، که لبنانی ‌الاصل است برای حداکثر ۱۸۰ روز رئیس‌جمهور خواهد بود.

او گفت:‌ "بازگرداندن آرامش و ایجاد اتحاد در برزیل فوریت دارد. ما باید دولتی تشکیل دهیم که کشور را نجات خواهد داد."

او با پافشاری بر اینکه "شادابی اقتصادی" وظیفه اصلی او خواهد بود گفت:‌ "ضروری است که اعتبار کشور در داخل و خارج بازسازی شود تا به جلب سرمایه کمک کند و اقتصاد را دوباره راه بیاندازد."

براساس گزارش بی بی سی، او همچنین گفت که برزیل هنوز کشوری فقیر است و او نه فقط از برنامه‌های تامین اجتماعی حفاظت خواهد کرد بلکه آنها را گسترش خواهد داد.او گفت:‌ "بیایید دیگر درباره بحران حرف نزنیم و در عوض مشغول کار شویم."

او همچنین گفت که از تحقیقات گسترده درباره فساد در شرکت نفت ملی پتروبراس حمایت می کند. نام بسیاری از سیاستمداران و مقام ها به آن رسوایی گره خورده است.

پیشتر دیلما روسف، رئیس جمهور برزیل طرح استیضاحش را "کودتا" و "مضحکه" خواند و گفت جرمی مرتکب نشده است.

در برزیل چه خبر است؟/رئيس‌جمهور برکنارشده خطاب به برزیلی‌ها: علیه کودتا بسیج شوید!/رئیس‌جمهور جدید: مردم به من اعتماد کنند

خانم روسف پس از رای سنای برزیل به استیضاحش در نطقی تلویزیونی وعده داد که به هر شیوه ممکن با "بی عدالتی" خواهد جنگید.

سنای برزیل پس از دو رو مذاکره طرح برکناری رئیس‌جمهوری و محاکمه او به اتهام تخلف از قوانین مالی را تصویب کرد. 

خانم روسف متهم شده است که برای پنهان‌کردن کسری بودجه فزاینده دولت، حساب‌ها را دستکاری کرده است. دوره محاکمه رئیس‌جمهور معلق شده برزیل می‌تواند تا ۱۸۰ روز به طول بینجامد و تا پایان آن آقای تمر عهده‌دار اداره کشور خواهد بود.

میشل تمر عضو نهضت دموکراتیک بوده است که یکی از احزاب دولت ائتلافی دیلما روسف بود، اما این حزب به دنبال بحران‌های سیاسی از ائتلاف خارج شد.

دیلما روسف در نطق تلویزیونی امروزش گفت شاید اشتباه‌هایی انجام داده باشد، اما جرمی مرتکب نشده و قوانین مالی و بودجه را زیر پا نگذاشته است.

خانم روسف گفت با تعلیق او به عنوان رئیس‌جمهور، اراده مردم و قانون اساسی برزیل در خطر است.

روسف اعلام کرد: « من از برزیلی‌هایی که با کودتا مخالفند صرف‌نظر از هر حزبی که در آن هستند درخواست می کنم، همچنان آماده و متحد و در آرامش باقی بمانند. مبارزه برای دموکراسی پایانی ندارد، این مبارزه ای است که مستلزم آن است ما به طور دائم خود را وقف آن کنیم. من هرگز تصور نمی کردم یک بار دیگر مجبور شوم علیه کودتا به مبارزه برخیزم.»

وزیران و نمایندگان پارلمان نزدیک به او که در هنگام ورود او در سالن حضور داشتند فریاد می زدند: «دیلما ما در مبارزه برای میهن از تو حمایت می کنیم.»

حدود  500 نفر از طرفداران او که در خارج از این محل تجمع کرده بودند با اشاره به "میشل تامر" معاون رئیس جمهوری که مسئولیت ریاست جمهوری برزیل را پس از رای سنا برعهده گرفت و قرار است دولت جدیدی را پنجشنبه منصوب کند،‌ شعار می دادند «تامر گم شو»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور برزیل گفت: «آنچه مطرح است،‌ فقط دوره ریاست جمهوری من نیست بلکه احترام به صندوق آرا و حاکمیت ملت برزیل و قانون اساسی است.»

وی همچنین تاکید کرد او قربانی کودتا و نمایش حقوقی و سیاسی شده است و دولت او هدف خرابکاری گسترده به رهبری معاون رئیس‌جمهوری قرار گرفته است.آنچه اتفاق افتاد یک کودتا است زیرا برکناری یک فرد بدون جرم یک کودتا است.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۴
1
10
اگه مثل احمدی نژاد، نمودارها رو بالعکس ارائه می کرد چیکارش میکردن!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
0
0
کودتایی جدید اگر هم موفق شد خدا کند دوباره داغ ودرفش وشکنجه برپا نکنند......
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین