کد خبر: ۳۶۷۷۳۶
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۹

بیش از40 حریق عمدی در اقامتگاه پناهجویان در سال 2016 رخ داده است

«هلگر مانچ/Holger Munch» رئیس اداره پلیس جنایی فدرال آلمان (BKA) یا »بوندس کرمینال امت» اعلام کرد از ابتدای سال جدید میلادی تاکنون 45 مورد حریق عمدی در مراکز نگهداری پناهجویان در آلمان ثبت شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
این مقام آلمانی در مصاحبه با روزنامه «فونک میدن گروپ» اظهار داشت: عاملان این حملات عمدتا مرد و حدود 80 درصد از آنها ساکن همان محل وقوع حریق بوده اند. 

وی درباره افزایش خشونت لفظی و جرائم اینترنتی در ابراز تنفر از پناهجویان ابراز نگرانی کرد و هشدار داد: تعداد جرائم گزارش شده حدود سه هزار مورد است و خشونت لفظی می تواند به بروز حملاتی علیه پناهجویان منجر شود. 

هجوم پناهجویانی از خاورمیانه و شمال آفریقا که درنتیجه جنگ و فقر مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند، اروپا را با چالش بی سابقه ای جهت کنترل بحران مهاجرت مواجه کرده است. 

به گزارش ایرنا، سال گذشته بیش از یک میلیون و 830 هزار نفر از این مناطق وارد اروپا شدند. آلمان مقصد اصلی پناهجویان را تشکیل می دهد و برآورد وزارت کشور آلمان نشان می دهد حدود یک میلیون و 100 هزار نفر فقط در سال گذشته در این کشور ثبت نام کرده اند و حدود 500 هزار مهاجر بدون مدرک اکنون در این کشور اقامت دارند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین