کد خبر: ۳۶۸۱۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸

حمله جنگنده های سعودی به فرودگاه الحدیده یمن

جنگده های عربستان سعودی در ادامه نقض آتش بس٬ امروز دوشنبه فرودگاه الحدیده یمن را بمباران کردند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا ٬ شبکه تلویزیونی 'المسیره' یمن بامداد امروز از پرواز گسترده جنگنده های سعودی در آسمان استان های الحدیده ٬ تعز و حمله به فرودگاه الحدیده خبر داد اما به جزییات بیشتری اشاره نکرد.

خبرگزاری یمنی 'سبا' نیز به نقل از یک منبع نظامی اعلام کرد که مزدوران متجاوز ٬ منطقه المدرب در بخش الوازعیه استان تعز را مورد حمله سنگین خود قرار دادند.

بر اساس اعلام این منبع ٬ متجاوزان ٬ مواضع ارتش و کمیته های مردمی در منطقه ملح در بخش نهم استان صنعا را بمباران کرده و همزمان با پرواز جنگنده های سعودی ٬ منطقه مبدعه را نیز هدف قرار دادند.

در استان مارب نیز مزدوران متجاوز٬ به گلوله باران توپخانه ای مناطق پراکنده در بخش صرواح ادامه دادند و این حملات با پرواز جنگنده های سعودی همراه بود.

یک منبع نظامی بلند پایه یمن از ورود بیش از یک هزار مزدور وابسته به منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به استان مأرب در شرق صنعا خبر داد.

این منبع اعلام کرد که 372 دستگاه خودرو زرهی و تانک به همراه یک هزار مزدور آموزش دیده از خاک عربستان سعودی و از طریق گذرگاه مرزی الودیعه وارد استان مأرب در شرق یمن شده اند.
عربستان سعودی که در حال حاضر با مشکلات داخلی بسیاری از جمله کسری بودجه شدید، بیکاری، اعتراضات صنوف مختلف مردمی و معضلات دیگر روبه رو است ٬ از ششم فروردین سال گذشته به بهانه حمایت از عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن٬ جنگ تمام عیاری را علیه مردم بی دفاع این کشور آغاز کرد که نتیجه ای جز ویرانی تاسیسات حیاتی این کشور و به خاک و خون کشیده شدن شهروندان یمنی نداشته است .

بر اساس گزارش سازمان ملل درگیریها در یمن به کشته شدن شش هزار و 400 نفر منجر شده است و دو میلیون و 800 هزار نفر هم آواره و بی خانمان شده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
0
0
خیلی در این زمانه جنگ بد شده درقدیم بعداز نهار ظهر و استراحت که هواهم خوب میشد ،بعداز ساز های هیجانی
جنگ ، مانند یک فوتبال حساس نیم تا یک ساعت تکلیف مشخص
،می رفتند تا مبارزه بعدی ، دراین زمان چند ماه و سال یک عده انسان نگران مرگ ناگهانی یا یک تطبیق بیمار گونه با تاثیرات فردی
و اجتمایی
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین