کد خبر: ۳۶۸۴۳۴
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی:

700 پروژه برای آبادانی مناطق کویری و بیابانی کشور تعریف شده است

رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی، از تعریف 700 پروژه برای آبادانی مناطق کویری و بیابانی کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار احمد وحیدی روز سه شنبه این مطلب را در حاشیه برگزاری همایش ملی آمایش دفاعی - امنیتی مناطق کویری و بیابانی ایران (با رویکرد توسعه، دفاع و امنیت پایدار) در گفت وگو با عنوان کرد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه هدف از برگزاری این همایش ملی چیست، گفت: کویر و بیابان، موضوع قابل توجهی در کشور است و با توجه به اینکه پهنه نسبتا وسیعی و مساحتی در حدود 70 درصد از کشور را مناطق کویری و بیابانی تشکیل می دهد، توجه به این مناطق، راهبردی و مهم است.

سردار وحیدی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در سال های گذشته نسبت به این موضوع اشاره و تاکیداتی داشته اند و احساس شد به اندازه کافی به این موضوع پرداخته نمی شود، گرچه بطور پراکنده در جاهای مختلف این موضوع دنبال می شود.
رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی افزود: اما یک نگاه همه جانبه لازم است که بتواند موضوع کویر و بیابان را در کانون توجه قرار دهد، به همین دلیل بحث آمایش دفاعی - امنیتی مناطق کویری و بیابانی ایران با رویکرد توسعه، دفاع و امنیت پایدار در دستور کار مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی قرار گرفته است.

سردار وحیدی توضیح داد: کویر و بیابان گرچه محدودیت هایی دارند اما دارای فرصت های فراوانی نیز هستند که اگر به آنها توجه نکنیم، محدودیت های آن برای کشور زیان هایی را به همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: وجود بی تعادلی در حوزه مسائل پیشرفت در مناطق کویری و بیابانی ایران نسبت به سایر مناطق، نیاز به برگزاری چنین همایشی را فراهم می کرد و نوع نگاهی که نسبت به فرصت هایی که در این مناطق وجود دارد باید تغییر کند و باید آنها را در قالب یک برنامه ریزی بومی مبتنی بر ظرفیت های ذاتی موجود در مناطق کویری و بیابانی ایران برنامه ریزی کنیم.
وی در پاسخ به این سئوال که چه اقداماتی برای آبادانی مناطق کویری و بیابانی ایران انجام داده اید نیز گفت: مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی در حال اجرای کارهای تحقیقاتی در این خصوص است و 700 پروژه را برای آبادانی این مناطق تعریف کرده و تلاش دارد تا دیگران را از جمله استانداران استان های کویری و بیابانی و دانشگاه های موجود در این مناطق را در حوزه های پژوهشی و آبادانی این مناطق فعال کند.

همایش ملی آمایش دفاعی - امنیتی مناطق کویری و بیابانی ایران صبح سه شنبه با هدف تدوین الگوی بومی آمایش سرزمینی کشور در مناطق کویری و بیابانی ایران براساس اصول و چارچوب های دفاعی - امنیتی، شناسایی قوت ها و ضعف های موجود در مناطق کویری و بیابانی ایران در حوزه های جغرافیای طبیعی، انسانی، سیاسی، دفاعی و امنیتی، شناسایی تهدیدها و فرصت های موجود در مناطق کویری و بیابانی ایران و حوزه های پیرامونی آن و تدوین راهبردهای توسعه، دفاع و امنیت پایدار در مناطق یاد شده متناسب با بخش های انرژی، آب، صنعت و معدن، کشاورزی، گردشگری، سلامت، محیط زیست، تجارت و ترانزیست، دفاع و امنیت با حضور مسئولان عالیرتبه کشوری و لشکری در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین