کد خبر: ۳۷۰۱۲۷
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹

خبر دریافتی سینما و تئاتر

هیات مدیره خانه تئاتر، موفقیت هنرمندان ایرانی در جشنواره " کن "را تبریک گفت.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا، هیات مدیره خانه تئاتر، موفقیت هنرمندان ایران زمین را در جشنواره سینمایی "کن" به اصغر فرهادی و شهاب حسینی با مهربانی تبریک می‌گوید.

تقدیم اجرای «افسانه ببر» به افتخار کن

نمایش افسانه ببر به فاتحان کن تقدیم شد.

هدایت هاشمی بازیگر این نمایش دراین باره گفت: شب گذشته افتخار ارزشمند نصیب کشورمان شد. یکی از برجسته ترین بازیگران حال حاضر سینما، هنرمند نازنین کشورمان شهاب حسینی برنده جایزه بهترین بازیگری جشنواره کن شد و همین طور اصغر فرهادی کارگردان فرهیخته سینما، افتخار مردم ایران هم جایزه بهترین فیلمنامه را از این جشنواره دریافت کرد. با تمام احترام و با سربلندی اجرای این کمینه را تقدیم می کنیم به شهاب حسینی و اصغر فرهادی که نام ایران را پرآوازه کردند.

نمایش تک‌گویی کمدی «افسانه ببر» که از جمله آثار محیطی پر مخاطب سال 90 در تئاتر شهر بود بار دیگر با حضور هدایت هاشمی بازیگر مطرح تئاتر، سینما و تلویزیون اجرا می‌شود.

داستان این اثر روایت‌گر زندگی سربازی است که در راهپیمایی بزرگ چین شرکت می‌کند اما در اثر درگیری با سربازان دشمن زخمی شده و پس نجات از سیلابی عظیم خود را به دهانه یک غار می‌رساند و در آنجا با یک ببر مواجه می‌شود.

شیوه اجرایی این تک‌گویی بر گرفته از نقالی چینی و تکنیک های تئاتر شرقی است که با نگاهی طنز پردازانه روایت خواهد شد.

طراحی و کارگردانی « افسانه ببر » بر عهده هادی عامل بوده که از روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت در مجموعه تئاتر باران ساعت ۲۰:۳۰ بروی صحنه خواهد رفت.

نمایش فیلم مستند «آتلان» در جشنواره «ماموت‌لیک» آمریکا

فیلم مستند «آتلان» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «معین کریم‌الدینی»، در جشنواره فیلم «ماموت‌لیک» آمریکا روی پرده خواهد رفت.

شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «ماموت‌لیک» Mammoth Lakes از فردا (5 خرداد 95) در ایالت کالیفرنیای آمریکا آغاز بکار می‌کند و فیلم مستند «آتلان» ساخته «معین کریم‌الدینی» در کنار 50 فیلم مستند بلند و سینمایی دیگر از کشورهای مختلف دنیا، در بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره روی پرده خواهد رفت.

موضوع مستند «آتلان» که سال 94 در گروه سینمایی هنر و تجربه اکران موفقی داشت، درباره‌ی یک مربی پرورش اسب به نام «علی گوک‌نژاد» و «ایلحان» است؛ اسبی که قرارست مقام‌های زیادی نصیب خانواده‌ی آنها کند. علی قصد دارد با پولی که از جوایز ایلحان بدست می‌آورد ازدواج کند، اما در مسابقه‌ی کورس همه‌چیز بر وفق مراد او پیش نمی‌رود! ایلحان در شرایط پیش‌بینی نشده‌ای قرار می‌گیرد و علی برای قهرمانی اسبش می‌جنگد...

فیلم مستند «آتلان» از موفق‌ترین آثار مستند سینمای ایران طی یکسال و نیم اخیر بوده و سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند جشنواره فجر، چهار جایزه از جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، پنج جایزه از جشن مستند خانه سینما و... را بدست آورده است. این فیلم در جشنواره‌های ایدفا (هلند)، «سباستوپل» و «تیبورون» (آمریکا)، زوریخ (سوئیس) و بخش ویژه «داک‌کورنر» جشنواره کن به نمایش درآمده و نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم مستند بلند از نهمین دوره جوایز سینمایی «آسیا- پاسیفیک» استرالیا و هفدهمین دوره جایزه مستند شبکه TRT ترکیه هم بوده است.

عوامل ساخت این فیلم که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است، عبارتند از: نویسنده، کارگردان، تدوین‌گر و تهیه‌کننده: معین کریم‌الدینی، پژوهشگر: فاطمه سرافراز، مدیر تصویر‌برداری: سامان لطفیان، صدابردار: طاهر پیشوایی، طراحی و ترکیب صدا: مهرداد جلوخانی، موسیقی: آریا عظیمی‌نژاد

فیلم مستند «سونیتا» ساخته «رخساره قائم‌مقامی» هم در اختتامیه جشنواره «ماموت‌لیک» آمریکا به نمایش درمی‌آید. این جشنواره تا روز 9 خرداد 95 برپا خواهد بود.

اجرای یک نمایشنامه خوانی

خانه کتابدار کودک و نوجوان و ترویج خواندن، کارگاه نمایشنامه خوانی را با محور لذت خواندن، دیدن و شنیدن برگزار می کند.

به گزارش ایسنا این کارگاه ویژه ی نوجوانان ۱۴ تا ۲۰ سال است و از سه شنبه اول تیر ماه به مدت 8 جلسه زیر نظر امین موحدی پور آغاز می شود.

بنا به گفتته مسئولان خانه کتابدار کودک و نوجوان امین موحدی پور بنا دارد در این دوره اموزشی اصول اولیه نمایشنامه خوانی و مقدمات کار بازیگری را به هنرجویان آموزش دهد.

علاقه مندان به شرکت در این کلاس‌ها می توانند پس از ثبت نام در این دوره آموزشی از اول تیرماه سه شنبه ها از ساعت ۱۴ الی ۱۶ در این کلاسها شرکت کنند.

محل خانه کتابدار کودک و نوجوان و ترویج خواندن،خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان منیریه، خیابان اسدی منش، کوچه دهستانی، نبش بن بست دوم، پلاک ۲ است.

فراخوان جشنواره جهانی فیلم پارسی منتشر شد

فراخوان پنجمین جشنواره جهانی‌ فیلم پارسی که به دبیری امین پلنگی برگزار می‌شود، منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره جهانی فیلم پارسی، این جشنواره، رویدادی فرهنگی در حوزه سینما است که هدف از برگزاری آن نمایش آثاری متنوع از جوامع فارسی زبان در سراسر دنیا است. این جشنواره اولین رویداد سینمایی و فرهنگی در دنیا است که هدف آن به نمایش گذاشتن آثار سینمایی از جوامع فارسی زبان افغانستان، ایران، تاجیکستان در استرالیاست.

جشنواره‌ای برای پاسداشت شباهت، تنوع و همچنین پیچیدگی‌های فرهنگی این جوامع برای مخاطب فارسی زبان و استرالیایی. جشنواره جهانی فیلم پارسی در پی آن است تا پیشتاز در اصلاح نگرش‌های ناقص و برداشت های نادرست در خصوص این فرهنگها در استرالیا باشد. از این رو تلاش می‌کند ضمن گشودن باب گفتگو میان جوامع فارسی زبان، فضایی مناسب برای شنیدن و حمایت از ایده‌های نو ایجاد کند. از این رو، علاوه بر نمایش فیلم، نشست‌هایی با حضور متخصصان سینما و همچنین جلساتی با حضور فیلمسازانی از سراسر دنیا برگزار خواهد کرد. جلساتی که فرصتی یگانه برای برقراری تعامل فرهنگی میان فیلمسازان و متخصصان در داخل و خارج از سرزمین مادری، با مخاطبان استرالیایی خواهد بود. امین پلنگی تهیه‌کننده و کارگردانی ایرانی ساکن استرالیا، مدیر این فستیوال است که با فیلم «ازدواج با عشق در کابل» در سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور داشت.

شرایط پذیرش آثار در این جشنواره

دبیر جشنواره فیلم‌ها را برای شرکت در جشنواره دعوت می‌کند. دبیر از مشورت هیات انتخاب و گروهی از متخصصین در این زمینه استفاده می‌کند. هر فیلم ارائه شده به جشنواره می‌تواند برای کلیه بخش‌ها در نظر گرفته شود، مگر آنکه متقاضی درخواستی غیر از این را قید کرده باشد.

متقاضیان باید فرم شرکت در جشنواره را تکمیل کرده و نسخه بازبینی ‌باید پیش از مهلت مقرر (15 تیرماه ۱۳۹۵) ارائه شود. علاقه‌مندان برای ارسال فیلم و آگاهی‌ از شرایط پذیرش فیلم به سایت جشنواره مراجعه به این نشانی مراجعه کنند: http://www.persianfilmfestival.com

نسخه قابل قبول

دی سی پی، فایل اَپِل پرورِز ۴۴۴۴ با زیرنویس انگلیسی

فیلم‌های بلند با حداقل زمان ۷۵ دقیقه تهیه شده به قصد نمایش سینمایی، فیلم های کوتاه با حداکثر زمان ۱۵ دقیقه.

کلیه فیلم‌های بلند متقاضی می‌بایست فرم شرکت را تکمیل نمایند: فرم ثبت نام و ارسال فیلم در صورتی که آثار ایرانی پیش از این، به هر عنوان، در استرالیا به نمایش در آمده باشند، امکان حضور در بخش‌های رسمی جشنواره را نخواهند داشت.

نسخه‌های قابل قبول برای بازبینی عبارتند از لینک‌های قابل دانلود، فایل، دی. وی. دی. و بلو-ری. در صورت انتخاب فیلم، صاحبان آن قادر به اعلام انصراف نیستند.

: P.O.BOX 1333 Lane Cove NSW Australia 2066نشانی

: info@persianfilmfestival.com پست الکترونیکی

پنجمین جشنواره جهانی‌ فیلم پارسی به دبیری امین پلنگی از 11 تا 14 شهریورماه امسال در سینما پالاس سیدنی برگزار می‌شود.

بلیت نمایش «بیگانه» برای دانشجویان با پنجاه درصد تخفیف ارائه می شود

بلیت نمایش « بیگانه» به کارگردانی مسعود دلخواه علاوه بر روزهای یکشنبه، روزهای سه شنبه هر هفته نیز برای دانشجویان با تخفیف پنجاه درصد ارائه می‌شود.

بلیت نمایش « بیگانه» نوشته آلبر کامو و کارگردانی مسعود دلخواه که این روزها در تالار چهارسو تئاتر شهر به صحنه رفته ،علاوه بر روزهای یکشنبه، روزهای سه شنبه هر هفته نیز برای دانشجویان با تخفیف پنجاه درصد ارائه می‌شود.

براساس برنامه ریزی های انجام گرفته دانشجویان تمامی رشته‌های تحصیلی می توانند با در دست داشتن کارت دانشجویی روزهای یکشنبه و سه شنبه به گیشه مجموعه تئاتر شهر مراجعه کرده و از تخفیف پنجاه درصدی بلیت نمایش استفاده کنند.

نمایش «بیگانه » به کارگردانی مسعود دلخواه از پنجشنبه 30 اردیبهشت ماه ساعت 21 با بازی رحیم نوروزی، حسین سحرخیز، سیاوش چراغی پور، علی زرینی، حمیدرضا هدایتی، ناصر عاشوری، محمد رضا ترابی، هومن رستگار، افسون دلخواه، ، سارا نجفی، صادق حیدری، محمد مهدی شاهی، آریا توسلی، حمیدرضا نقره دوست، شفق خانی، علی دولت یاری و شیوا بیرانوند در تالار چهارسو به صحنه می‌رود.

نمایش فیلم سیانور

فیلم "سیانور" ساخته‌ی بهروز شعیبی به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی با حضور کارگردان ، تهیه کننده ،بهزاد عبدی-آهنگساز- و بازیگران این فیلم از جمله بابک حمیدیان،حامد کمیلی،بهنوش طباطبایی،پدرام شریفی،فرزین صابونی در تاریخ نهم خرداد ماه به همراه جلسه نقد و بررسی در تالار امام خمینی (ره) دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اکران خواهد شد.

این فیلم در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در کاخ جشنواره و سینماهای مردمی به نمایش درآمده است.

فروش بلیت 2 ساعت قبل از اکران فیلم در گیشه سالن امام خمینی(ره) انجام خواهد شد.

حضور برای عموم آزاد است.

آدرس: ولنجک- میدان دانشجو- بلوار دانشجو - خیابان کودکیار- دانشکده پزشکی - تالار امام خمینی (ره)

زمان: یکشنبه 9 خرداد ساعت 15 الی 17

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین