کد خبر: ۳۷۰۱۸۱
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۵

خشونت های رژیم صهیونیستی نیمی از مدارس تحت پوشش سازمان ملل را نابود کرده است

آژانس کار و رفاه سازمان ملل برای پناهجویان فلسطینی'اونروا' اعلام کرد که نزدیک به نیمی از مدارس تحت پوشش این نهاد در خاورمیانه به دلیل خشونت ها و در گیری های 5 سال گذشته ویران و یا غیر قابل استفاده شده اند.
آفتاب‌‌نیوز : پیر کرانبول کمیسر ارشد این نهاد روز سه شنبه در نشست جهانی انساندوستی در استانبول ضمن ارائه گزارشی اعلام کرد که در 5 سال گذشته دستکم 302 مدرسه تحت پوشش این نهاد در منطقه خاورمیانه در نتیجه درگیری ها و خشونت های جاری یا بکلی ویران و یا غیر قابل استفاده شده اند.

وی با اشاره به این که کارکنان و آموزگاران تحت هدایت این نهاد هم اکنون در شرایط دشواری،بیش از نیم میلیون نفر از کودگان پناهنده فلسطینی رادر غزه ، لبنان، سوریه و کرانه های باختری زیر پوشش برنامه های آموزشی خود دارندگفت که تداوم بحران این کشور به از میان رفتن و غیر قابل استفاده شدن 70 در صد از مجموع 118 مدرسه این نهاد منجر شده است.
وی، یکی از دلائل در دسترس نبودن بسیاری از این مدارس را استفاده از آن ها برای اسکان دادن به آوارگان سوری ذکر کرد.

کرانبول وضعیت مدارس تحت پوشش اونروا در سرزمین های اشغال شده فلسطینی را نیز نگران کننده خواند وگفت که در پی تهاجم وحشیانه سال 2014نیروهای اسرائیل به غزه، 83 درصد از مدارس این نهاد نابود شد.

به گفته این مقام، در اثر همین حملات 90 مدرسه دیگر غزه برای اسکان دادن به بیش از 300 هزار فلسطینی آواره اختصاص داده شده که نیمی از آن ها کودکان فلسطینی بوده اند.
وی بیان کرد ، اونروا طی 6 دهه گذشته بعنوان یک نهاد انساندوستانه سازمان ملل شاهد محرومیت ها و مشقت های کودکان این مناطق بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین