کد خبر: ۳۷۰۸۸۱
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱

شکارچی آهو دستگیر شد

متخلف شکار یک آهو در پناهگاه حیات وحش موته دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
 به دنبال دریافت گزارشی مبنی بر تعقیب آهو توسط یک موتورسیکلت در پناهگاه حیات وحش موته اصفهان بلافاصله محیط بانان به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده یگان محیط زیست استان اصفهان در این باره گفت: محیط بانان پس از حضور در محل، یک موتورسیکلت تریل را مشاهده کرده و جهت برخورد قانونی با متخلف وارد عمل شدند.

مرتضی جمشیدیان اظهار کرد: راکب موتورسیکلت با مشاهده ماموران اقدام به فرار کرد اما محیط بانان پس از مدتی تعقیب و گریز وی را متوقف و دستگیر کردند.

وی ادامه داد: ماموران پس از دستگیری متخلف در مسیر فرار وی به جست و جو پرداخته و یک آهوی نر زنده که با دست و پای بسته در زیر بوته ای مخفی شده بود را کشف کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان،فرمانده یگان محیط زیست استان اصفهان افزود: متاسفانه آهو که بر اثر تعقیب با موتور و دوندگی زیاد دچار خونریزی داخلی شده بود دقایقی پس از کشف توسط محیط بانان و پیش از انتقال به دامپزشکی از بین رفت.

جمشیدیان گفت: متخلف شکار و صید دستگیر شده با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد و بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر یک آهو معادل 100 میلیون ریال تعیین شده است که متخلفان باید این مبلغ را به حساب دولت واریز کنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین