کد خبر: ۳۷۱۱۲۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵

تندروهايي كه با پیروزی لاریجانی بر طبل شادانه مي كوبند روزهاي سختي در پیش دارند

اقدام درست عارف نه تنها سياست ورزي اخلاقي اصلاح طلبان را بار ديگر به رخ كشيد بلكه به اعتقاد من زين پس در پارادايم سياست ورزي در مجلس دهم تغيير اندكي ايجاد كرد و مجلس دهم علاوه بر يك رئيس، صاحب يك رهبر سياسي هم شد.
آفتاب‌‌نیوز :
حسن محمدي، روزنامه نگار و نويسنده در صفحه اينستاگرام خود با تقدير از اقدام عارف به عنوان اولين نفري كه به لاريجاني تبريك گفت، نوشت: حركت آقاي عارف به سوي علي لاريجاني و روبوسي و تبريك پيروزي توسط وي پيام هايي در خود نهفته دارد. 

به گزارش آفتاب، وی افزود: اقدام درست عارف نه تنها سياست ورزي اخلاقي اصلاح طلبان را بار ديگر به رخ كشيد بلكه به اعتقاد من زين پس در پارادايم سياست ورزي در مجلس دهم تغيير اندكي ايجاد كرد و مجلس دهم علاوه بر يك رئيس، صاحب يك رهبر سياسي هم شد.عارف بي ترديد رهبر سياسي مجلس دهم است و اگر پايه هاي سياست ورزي جمهوري اسلامي ايران در چندسال اخير را برجام، مبارزه با فساد اقتصادي،مقابله با تندروي و حاكميت عقلانيت بدانيم-كه بود- فراكسيون اميد در مجلس بيش از ١٠٣راي دارد، آراء دكتر عارف همه آراء اعتدال گرايان در مجلس نيست  و تندروهايي كه امروز بر طبل شادانه مي كوبند و پيروزي لاريجاني را پيروزي خود تلقي مي كنند روزهاي سختي را در ٤سال آتي تجربه مي كنند و از ائتلاف جريان عقلانيت در مجلس يكشنبه ها و سه شنبه هاي سياه زيادي شاهد خواهيد بود.

عرصه سیاست، عرصه ی برد و باخت به معنای رایج آن نیست بلکه معطوف به فایده، نتیجه و هدف است. اگر برد و باختی هم در رقابت ها وجود داشته باشد، بر فایده، نتیجه و هدف اولویت ندارد. تفکری که عرصه سیاست را عرصه برد و باخت بداند، همه چیز را برای برد خود قمار می کند بی آنکه به نتایج و فایده و تناسبش با اهداف بیاندیشد. چنین تفکری در صورت شکست _ چون همه چیز را به برد خلاصه کرده است _ موجبات یاس و ناامیدی و سرخوردگی را فرآهم می آورد. اما در مقابل، تفکری که عرصه سیاست را عرصه فایده، نتیجه و هدف می داند و برد و باخت را محور تصمیم گیری ها و عمل خود قرار نمی دهد، اگر در رقابت هم قرار گیرد، هم برای برد خود برنامه دارد و هم برای باخت خود. مهم تر اینکه، گاه ممکن است اساسا وارد رقابت نشود چون آن رقابت و شکست و حتی برد در آن را کم فایده و کم نتیجه و نامناسب با اهدافش بداند و یا اگر وارد رقابت شد و چندان از برد خود مطمئن نبود، رقابت را به اصطلاح حیثیتی نمی کند و در صورت باخت نیز هزینه چندانی به خصوص از بعد روحی و روانی پرداخت نمی کند و از نتایج و اهداف مد نظرش دور نمی شود. گاهی هم باخت و یا عدم رقابت در عرصه سیاست می تواند فواید و نتایج بهتری بر اساس و متناسب با اهداف داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
پاشا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
0
9
من نمی فهمم چرا اصولگرایان از پیروزی لاریجانی خوشحالند وقتی در انتخابات از او حمایت نکردند؟ لاریجانی بیشتر به دولت نزدیک است تا اصولگرایان تندرو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
با همين چيزها توجيه كنيد !!! زياد ناراحت نباشين اين چند تا راي هم كه اوردين مديون ناداني خودتون هستين كه فرق برجام و خيانت به كشور و بچه هاي خودتون را نمي دونين !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
0
8
اصولگرايان تندرو خيانتكارند البته حساب بعضي از اصول گراها مانند مطهري و لاريجاني و ... از آنان جداست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
8
0
فقط تکرار کنید که تهران همه ایران نیست همه تهران شمیران نیست ... تکرار کنید خخخخخخخخ در ضمن بنده به هیچ وجه حزبی نیستم گفته باشم تا بعدا حرف نباشه ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
1
0
خخنخ به نظرتون رو نامت ها اصلاح طلب فردا چي بگن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین