کد خبر: ۳۷۱۴۳۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷

کاهش قیمت مواد معدنی/ افت عیار معدن عامل کاهش قیمت

معاون وزیر صنعت با اشاره به کاهش قیمت مواد معدنی در شرایط کنونی، کاهش عیار معادن در زمان‎‎های مختلف را از جمله عوامل موثر در کاهش قیمت مواد معدنی در کشور دانست.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدتقی کره‌ای در همایش ملی نقش معدن در اقتصاد کشور که به میزبانی استان یزد برگزار شد، با اشاره به نقش صنایع معدنی در توسعه اقتصادی کشور، گفت: ایران،‌ علاوه بر برخورداری از ذخایر معدنی،‌ دارای ذخایر فسیلی متعدد است.

وی به فعالیت بیش از 5400 معدن فعال در کشور نیز اشاره و اظهار کرد: هزینه اکتشافات در حالی رو به افزایش است که تعداد کشفیات کاهش یافته است.

معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت در ادامه با اشاره به نقش معادن در توسعه کشور تصریح کرد: این درحالی است که کشور ایران ضمن برخورداری از ظرفیت‌های معدنی، از لحاظ زمین‎‎شناسی نیز دارای ذخایر فسیلی متعدد است.

کره‌ای معادن را از جمله ظرفیت‎‎های طبیعی هر کشوری خواند که به دلیل درون‎‎گرا بودن نقش مهمی در تحقق اهداف توسعه اقتصادی کشور ایفا می‌کنند.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با اشاره به افزایش سالانه پنج درصد مصرف مواد معدنی از سال 2000 میلادی، خاطرنشان کرد: ذخیره بیش از 2.4 میلیارد تنی سنگ آهن و 1.9 میلیارد تنی مس،‌ نشانه ظرفیت بالای معادن کشور است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
امیر
|
ROMANIA
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
0
3
ما که از صحیتهای ایشان چیزی نفهمیدیم.جالبه ایشان بعد از بیست سال هنوز رییس سازمان زمین شناسی هستند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
0
1
تا زماني كه احيا درياچه اروميه و ريزگرد ها و .......در سازمان زمين شناسي در اولويت باشد معلومه كه تعداد كشفيات كاهش مي يابد. لازم به ذكر است فقط معدن آهن سنگان در شمال شرق كشور حدود 2 تا 3 ميليارد ذخيره دارد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۱
0
1
صحبتهایی که فرمودند در رابطه با فسیلی ها (نفت و ذغالسنگ)هیچ ارتباط کاری با ایشان ندارد ایشان متولی اکتشاف کشور هستند و دلایل کاهش اکتشاف هم اینکه شما به عنوان مدیر و متولی اکتشاف کشور همیشه نیروهای موازی در اداره جهت اهداف خود ایجاد کرده اید و اعتقادی به کارشناسان اکتشاف در زیر مجموعه خود ندارید و بیشتر در کارهایی هزینه میکنید که هیچ ارتباطی با شما ندارد و همیشه خواسته اید نمایشی برنامه های خود را به پیش ببرید تا کار عملی در زمینه اکتشاف مواد معدنی . یکبار میروید طرح احیا دریاچه ارومیه را و بار دیگر اکتشاف دریایی و اکتشاف ژئوفیزیک هوایی و بار دیگر اکتشاف عناصر نادر و گاهی هم در نیجریه و ونزوئلا و همیشه هم با یک تیم مخصوص 20 نفره که بیشتر در زمینه ارائه نمودار های کذایی دولت گذشته تبحر دارند ارتباط دارید تا بدنه اصلی کارشناسان سازمان در گروه های مختلف و 20 سال است با مدیریت شما هیچگونه تحولی در سازمان زمین شناسی رخ نداده است و کارشناسان سازمان یک به یک در این چند سال از کشور مهاجرت کرده اند یا اینکه به ادارات دیگر انتقالی گرفته اند و با این روند هیچ امیدی به کشف یک معدن دیگر در کشور نخواهیم بود .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین