کد خبر: ۳۷۱۶۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹

احداث شهر سلامت در شیراز سرآغاز با سرمایه گذاری کره

استاندار فارس گفت: حضور شرکت دوو (Daewoo) کشور کره جنوبی به عنوان پیمانکار در ساخت شهر سلامت شیراز، سرآغاز سرمایه گذاری خارجی هر چه بیشتر در این استان است.
آفتاب‌‌نیوز :
سید محمد علی افشانی، سه شنبه در دیدار با معاون اجرایی شرکت دوو کشور کره جنوبی به عنوان پیمانکار پروژه شهر سلامت شیراز در شیراز افزود: با توجه به شرایط فراهم شده پس از برجام برای ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور مسئولان اجرایی از جذب سرمایه گذاری های خارجی در نقاط مختلف حمایت خواهند کرد.

وی افزود: پروژه شهر سلامت از اولویت های اصلی در استان است و به عنوان استاندار فارس هرگونه حمایتی که لازم باشد از این پروژه خواهم کرد.

افشانی، استان فارس را مرکز پزشکی منطقه جنوب کشور از گذشته تا امروز دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با قدمت بالایی که دارد به لحاظ علمی و تجربی جزو اولین دانشگاه های کشور محسوب می شود.

او ادامه داد: علاوه بر جمعیت استان فارس و استان های همجوار، از کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز برای درمان به مراکز درمانی و بیمارستان های تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شیراز مراجعه می کنند که این بیانگر جایگاه و توانمندی این دانشگاه است.
استاندار فارس گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه مباحثی همچون پیوند کبد، پیوند قرنیه و کاشت حلزون شنوایی با دانشگاه های معتبر دنیا برابری می کند و از این حیث نیز اولین دانشگاه علوم پزشکی کشور است.
افشانی افزود: علاوه بر اهمیت بالای پزشکی، استان فارس به عنوان استانی با گذشته بسیار درخشان و مرکز تمدنی جهانی، وجود بناهای مذهبی همچون شاهچراغ (ع) و بناهای ادبی مانند حافظ و سعدی، شهر شیراز را به عنوان یک شهر تمدنی و توریستی مطرح کرده و سالانه پذیرای شمار قابل توجهی گردشگر از سراسر دنیاست.
وی بیان کرد: این ظرفیت ها و توانمندی ها در کنار توانمندی های درمانی، این شهر را دارای اهمیت خاصی کرده است و با ایجاد شهر سلامت این شهر می تواند به رونق خاصی دست یابد.
استاندار فارس، در مورد ارائه خدمات زیربنایی به پروژه شهر سلامت هم گفت: تمام مدیران دستگاه های اجرایی ضمن حمایت کامل از اجرای این پروژه، هرگونه خدمات زیربنایی مورد نیاز آن را قبل از موعد مقرر به مجموعه شهر سلامت تحویل خواهند داد.
وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رئیس و استادان این دانشگاه نیز هرگونه همکاری نیاز باشد با این مجموعه خواهند داشت.
شهر سلامت شیراز دارای بخش های مختلفی خواهد بود از جمله نمایشگاه های گردشگری سلامت و پزشکی، میراث فرهنگی و تاریخی، اکوتوریسم به مساحت 6 هزار متر مربع، سالن همایش 300 تا یک هزار نفره و سالن های ملاقات 24 الی 100 نفره، در احداث این مجموعه در نظر گرفته شده است.
همچنین سالن های سینما، تئاتر و موسیقی با زیربنای چهار هزار متر مربع، نمازخانه و مرکز فرهنگی با زیربنای یک هزار و 200 متر مربع، کتابخانه و سالن مجلات و ارتباطات بین المللی با زیربنای 6 هزار و 200 مترمربع نیز برای این مجموعه پیش بینی شده است.
احداث خانه جوان با زیربنای 6 هزار متر مربع، خانه دوستی ملل با زیربنای چهار هزار و 200 متر مربع، برج یادمان شهر سلامت شیراز و رستوران گردان با زیربنای 12 هزار متر مربع، نمایشگاه مردم شناسی و فرهنگ عامه (فولکلور) با زیربنای هشت هزار متر مربع، آسمان نما(پلانتاریوم) و اختر شناسی با زیربنای دو هزار متر مربع از دیگر بخش هایی است که در شهر سلامت شیراز راه اندازی خواهد شد.
احداث باغ گیاه شناسی سرپوشیده و رو باز با زیربنای 14 هزار متر مربع، مرکز پرورش گیاهان دارویی به مساحت 6 هزار متر مربع، موزه حیات وحش ایران و استان فارس با زیربنای 6 هزار متر مربع، باغ پرندگان به مساحت چهار هزار متر مربع، آکواریوم سرپوشیده و رو باز با زیربنای سه هزار متر مربع، دریاچه تفریحی و برکه های متنوع، باغ و کلوپ بانوان به مساحت 12 هزار متر مربع نیز در طرح شهر سلامت دیده شده ست .
این شهر همچنین در برگیرنده باغ هنر به مساحت سه هزار متر مربع، کارگاه های صنایع دستی و هنری با زیربنای چهار هزار متر مربع، سالن بازی های آبی با زیربنای 12هزار متر مربع، اسکیت سرپوشیده و رو باز با زیربنای 6هزار متر مربع، اسکیت رو باز و نمایشی، مجموعه کودک و آینده با زیربنای هشت هزار متر مربع، باغ تندیس مشاهیر علوم پزشکی، سالن بازی های کامپیوتری و شبیه ساز (سمیلاتورها) با زیربنای هشت هزار متر مربع خواهد بود .
احداث سالن بیلیارد و بولینگ با زیربنای چهار هزار متر مربع، سالن پینت بال با زیربنای سه هزار متر مربع، کافی نت و مدیا تک با زیربنای دو هزار و 600 متر مربع، سالن تنیس سرپوشیده و زمین های تنیس رو باز با زیربنای دو هزار و 400 متر مربع، سالن ها چند منظوره تمرین و زمین های ورزش رو باز به مساحت 6 هزار متر مربع، از جمله امکانات ورزشی شهر سلامت است.
مسیر دوچرخه سواری، آموزش گلف، سالن تیراندازی با زیربنای دو هزار و 400 متر مربع، سالن های استخر بانوان و آقایان با زیربنای 6 هزار متر مربع، سالن ورزش ویژه معلولان با زیربنای سه هزار متر مربع، اسکواش با زیربنای 12 هزار متر مربع از دیگر امکانات ورزشی شهر سلامت به شمار می آید.
احداث رستوران سلامت و غذاهای دریایی با زیربنای دو هزار و 400 متر مربع، رستوران غذای ملل با زیربنای سه هزار متر مربع، چایخانه و رستوران سنتی با زیربنای دو هزار و 400 متر مربع، واحد های تجاری و دراگ استور ها 330 واحد با زیربنای 16 هزار و 600 متر مربع، دفاتر اداره خدمات 450 واحد با زیر بنای 38 هزار و 720 متر مربع، دفاتر مرتبط با گردشگر پزشک و سلامت و آژانس، پایانه مسافرتی به مساحت 18 هزار و 400 متر مربع نیز در این طرح دیده شده است .
در طرح شهر سلامت همچنین تاسیسات زیربنایی و خدمات به به مساحت 23 هزار متر مربع، هتل ها با زیربنای 331 هزار و 980 متر مربع، بیمارستان ها با زیربنای 368 هزار و 800 متر مربع، سامانه اداری و مراکز وابسته و خدمات با زیربنای 
55 هزار متر مربع نیز در این طرح دیده شده است .
شرکت دوو (Daewoo) در 22 مارس 1967 توسط کیم وو چونگ در شهر سئول تاسیس شد. 
کره جنوبی به مرکزیت سئول در بخش جنوبی شبه جزیره کره در شرق آسیا قرار دارد. 

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
بارون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۶
0
0
آیا همیشه وتنهاباید شاهد تعریف وتمچیدهاباشیم وبه قضایای پشت اون که دست اندرکاران وکارگزاران پروژه آیا دراصل تونستن مالکان و کشاورزان اون منطقه رو راضی کنندیا ااینکه بعدازگذشت 10سال ازشروع کار باید فقط وعده و وعید بشنویم ؟اگر پای مصالح عمومی در بین است پس مصالح کشاورزان و کسانیکه سالهای سال عمرشون وجوونیشون روگذاشتن چی میشه؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین