کد خبر: ۳۷۱۹۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۴

جریان تصادف راکب موتورسیکلت در رودان و ...

موتورگیری ماموران راهنمایی و رانندگی در شهرستان رودان منجر به تصادف راکب موتورسیکلت با خودرو 405 و آسیب دیدگی شدید راکب موتور سیکلت شد.
آفتاب‌‌نیوز :
دادستان شهرستان رودان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: پیش از ظهر امروز ماموران راهنمایی و رانندگی شهرستان رودان در حال انجام وظیفه و کنترل تردد وسایل نقلیه بودند که راکب موتورسیکلتی با مشاهده ماموران راهنمایی و رانندگی تغییر مسیر می‌دهد و با سرعت از محل مورد نظر دور می‌شود که در همین حین با خودروی 405 برخورد می‌کند و به شدت مجروح می‌شود.

رضا صفایی افزود: پس از این حادثه مجروح به بیمارستان امام علی(ع) شهرستان رودان منتقل می‌شود و پس از انجام عملیات‌های اولیه به بندرعباس اعزام می‌شود.

وی تصریح کرد: در این رابطه با دستور دادستانی و قید فوریت تیم ویژه‌ای متشکل از بازپرسی مامور رسیدگی و تحقیقات جامع از این حادثه شد و در حال بررسی علت حادثه و شناسایی مقصر و یا مقصرین حادثه امروز هستند.

دادستان شهرستان رودان با اشاره به برخورد شدید دادستانی با عاملان این حادثه گفت: پرونده در حال بررسی است و هر شخص و یا گروهی چه از نیروهای انتظامی و چه افراد شخصی در این‌گونه حوادث مقصر شناخته شوند با آنها به شدت برخورد می‌شود.

صفایی با اشاره به وجود اعتراضات مردمی پس از این حادثه افزود: به مردم این وعده را می‌دهیم که در این‌گونه حوادث اگر از سوی نیروهای راهنمایی و رانندگی و نیروهای انتظامی نیز قصوری صورت بگیرد به شدت با آنها برخورد می‌شود و دادستانی شهرستان رودان اجازه ناامنی و برهم زدن نظم و امنیت سطح شهر را به هیچ کسی نخواهد داد.

وی به ضرورت فرهنگ سازی در زمینه استفاده راکبین موتورسیکلت از کلاه ایمنی در سطح شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: مردم باید به رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی پایبند و با استفاده از کلاه ایمنی حافظ جان خود باشند.

دادستان شهرستان رودان برخی از برخوردهای ماموران راهنمایی و رانندگی با راکبین موتورسیکلت را مناسب ندانست و افزود: ماموران راهنمایی و رانندگی باید به جای برخورد مستقیم با موتورسواران به اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی روی بیاورند و با فرهنگ سازی مناسب مردم را با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی آشنا کنند.

صفایی به برخورد قاطع با راکبین موتورسیکلت‌هایی که باعث بر هم زدن نظم سطح شهر می‌شوند اشاره کرد و گفت: با موتورسوارانی که در سطح شهر به اجرای حرکات نمایشی می‌پردازند و هم‌چنین باعث آزار و اذیت برای بانوان و اطفال شوند برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

دادستان شهرستان رودان افزود: باید در زمینه استفاده از کلاه ایمنی توسط راکبین موتورسیکلت فرهنگ‌سازی درستی صورت گیرد و هم‌چنین در این زمینه به حضور خیرین نیاز است تا با کمک‌های خیرین برنامه‌های فرهنگی مناسبی برگزار شود و هم‌چنین توسط خیرین کلاه ایمنی تهیه شود و در اختیار افراد کم بضاعت قرار گیرد.

فرماندار شهرستان رودان نیز در این خصوص گفت: پس از وقوع این حادثه موارد پیش آمده را بررسی و پیگیری کردیم و با قید فوریت با اعضای شورای تامین جلسه‌ای را ترتیب دادیم.

احمد محمودی با اشاره به ایجاد تنش و درگیری در سطح شهر در این رابطه افزود: اجازه بی‌نظمی و تنش در سطح شهر را به هیچ کسی نخواهیم داد و با متخلفان در هر رابطه‌ای برخورد شدیدی خواهد شد.

وی تصریح کرد: به اعتراضات مردمی در حوزه‌های مختلف توجه داریم و به درخواست‌های آنها رسیدگی می‌شود و در سطح شهر نیز به اجرای قوانین نظارت داریم و هرگونه موردی را مشاهده کنیم برخورد جدی خواهیم داشت.

رییس بیمارستان شهرستان رودان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه خلیج فارس در رودان گفت: پس از انتقال مصدوم به بیمارستان امام علی(ع) شهرستان رودان سریعا تیم پزشکی متشکل از جراح و متخصص بیهوشی مصدوم را مورد ارزیابی قرار دادند و فعالیت‌های اولیه با قید فوریت انجام شد.

دکتر بابک امین اسماعیلی افزود: صدمات شدیدی به مصدوم وارد شده بود و شدت جراحات وارده نیز زیاد بود اما خوشبختانه فرد مصدوم دچار ضربه مغزی نشده بود و سطح هوشیاری‌اش نیز مناسب بود.

وی تصریح کرد: مصدوم با سطح هوشیاری 13 و 14 پس از انجام عملیات لازم در بیمارستان امام علی (ع) شهرستان رودان برای تکمیل مداوا و ادامه فعالیت‌های پزشکی به بندرعباس اعزام شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
0
1
من اصفهان هستم. حدود 9 ماه هست که سر یکی از چهار راه های اصفهان به همی نشکل موتور گیری هست و موتور سوارها با دیدن نیروی انتظامی سعی در دور زدن و فرار در جهت خلاف حرکت خودرو ها دارن. ماموران هم به دنبال اون ها. علاوه بر اینکه اصلا در شان و منزلت ایرانی نیست چنین حرکاتی، احتمال وقوع حوادث مشابه بسیار زیاد هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
0
چرااین همه جریمه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین