کد خبر: ۳۷۲۰۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۱

هند سریعترین اقتصاد در حال رشد جهان

هند بعنوان چهارمین اقتصاد بزرگ جهان در سه ماهه نخست سالجاری میلادی(دی- فروردین)،با رشد 7.9 درصدی، بالاترین میزان رشد در جهان را به خود اختصاص داده است .
آفتاب‌‌نیوز :
این میزان رشد اقتصادی که روز چهارشنبه در گزارشی از سوی دولت هند اعلام شده،بالاتر از رشد اقتصادی همسایه قدرتمند این کشور (چین) است .

براساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی دولت هند، درسال مالی 2015-2016 رشد تولید ناخالص داخلی هند به 7.6 درصد افزایش یافت،درحالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل 7.2 درصد بوده است .

براساس گزارش های اعلام شده ،رشد اقتصادی چین نیز در سال 2015-2016، 6.7 درصد رشد داشته است .

روزنامه هندوستان تایمز روز چهارشنبه در گزارشی نوشت:براساس یک نظر سنجی اقتصادی، رشد تولید ناخالص داخلی هند در سال مالی فعلی یکسان و تغییر نمی کند.

برخی از کارشناسان اقتصادی، انتشار آخرین داده های مربوط به رشد اقتصادی هند، یک هفته به سفر نخست وزیر این کشور به امریکا را با هدف جلب حمایت شرکت های امریکایی برای سرمایه گذاری بیشتر در هند می دانند.

براساس گزارش های منتشر شده ،دیگر بخش های زیرساختی هند تا ماه آوریل سال گذشته 8.5 درصد رشد داشته که این مقدار در مقایسه با چهار سال گذشته از رشد بالاتری برخوردار است.

در مجموع صنایع زغالسنگ،گاز طبیعی،نفت خام،محصولات پالایشگاهی،کودهای شیمیایی، فولاد،سیمان و برق که بعنوان صنایع مادر هند نامیده می شوند، رشد منفی داشته است .

نرخ واقعی و یا تورم در تولید ناخالص داخلی هند، یک روش اندازه گیری تمام محصولات و خدمات تولید شده در یک کشور،در ماههای اکتبر تا دسامبر سال گذشته، 7.2 درصد رشد داشته است که این مقدار رشد در سه ماه گذشته آن 7.6 درصد بوده است.

تولید ناخالص داخلی هند در سال 2015- 2016 با کمک قیمت پایین نفت و کالا 7.6 درصد رشد داشته است که این مقدار در پنج سال گذشته بالاترین نرخ رشد محسوب می شود.

«شاکتیکنا داس» معاون وزارت اقتصاد هند گفت:هدف 8 درصد رشد اقتصادی در سال 2016- 2017 دست یافتنی است.

وی با بیان اینکه اقدامات دولت برای رشد اقتصادی در حال به بار نشستن است اظهار کرد در سالجاری با کمک فصل بارانی مناسب، امیدواریم که به رشد هشت درصدی دست یابیم .

با اینحال تحلیل گران اقتصادی بر این باورند که روند رشد اقتصادی کشور با کاهش صادرات و سرمایه گذاری شکننده در بخش خصوصی همراه شده است.

«ادیتی نایار» یک کارشناس اقتصادی هند با بیان اینکه رشد ناخالص داخلی از روندی تصاعدی برخوردار است خاطرنشان کرد رکود در بخش سرمایه گذاری ناامید کننده است.

به گزارش ایرنا، اشتغالزایی برای دولت هند، هنوز هم بعنوان یک چالش بزرگ باقی مانده است و ایجاد شغل در هشت بخش در هفت سال گذشته با رکود روبرو بوده است.

بخش های نساجی، چرم، فلزات، خودرو، جواهرات، حمل و نقل، فناوری اطلاعات و صنایع دستی در سال 2015 در مجموع 135 هزار شغل در هند ایجاد کرده که این مقدار 67 درصد پایین تر از 421 هزار شغل ایجاد شده در سال 2014 بوده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
واکف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
1
0
تو مایه های خودمونه دیگه !!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین