کد خبر: ۳۷۲۴۱۲
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶

نامه سرگشاده 13 مقام نظامی و دیپلماتیک آمریکایی به اوباما

13 ژنرال و دیپلمات بازنشسته آمریکایی در نامه‌ای از باراک اوباما خواستند تا سطح فعلی سربازان این کشور در افغانستان را حفظ کند و نسبت به تضعیف روحیه نیروهای دولتی افغانستان و تقویت شبه نظامیان طالبان در صورت کاهش تعداد نیروهای آمریکایی در این کشور هشدار دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
این 13 نفر از جمله مقامات آمریکایی بوده‌اند که ناظر بر عملیاتهای نظامی آمریکا و سیاستهای این کشور در افغانستان در طول دولتهای باراک اوباما و جورج دبلیو بوش بوده‌اند.

این مقامات شامل دیوید پترائوس، رئیس سابق سازمان سیا و چهار فرمانده دیگر ارشد سابق ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا در این کشور به علاوه پنج سفیر سابق آمریکا در افغانستان می‌شوند.

آنها در نامه سرگشاده‌ای به باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا که در مجله نشنال اینترست انتشار پیدا کرد تصریح کردند حفظ سطح فعلی 9800 سرباز آمریکایی در افغانستان "تاثیر مفیدی بر جلوگیری از موج پناهجویان، تضعیف روحیه طالبان و افزایش روحیه ارتش و مردم افغانستان، وضعیت اقتصاد این کشور و شاید حتی ارزیابی‌های راهبردی برخی در پاکستان خواهد داشت."

در ادامه این نامه آمده است: ما به عکس معتقد هستیم که کاهش حمایت مالی و نظامی ما در ماه‌های آینده از افغانستان تاثیری منفی بر هر یک از موارد ذکر شده خواهد داشت.

این نامه چند روز قبل از آن منتشر شده که ژنرال جان نیکولسن، فرمانده فعلی نظامیان آمریکایی در افغانستان قرار است گزارش بررسی راهبرد نظامی آمریکا در افغانستان را تحویل دهد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات بازنشسته مذکور در ادامه نامه خود گفتند: افغانستان جایی است که القاعده و وابستگانش اولین بار حمله 11 سپتامبر را برنامه ریزی کردند و این کشور جایی است که آنها همچنان به فعالیت در آن ادامه می‌دهند و به طور کلی برای شکست جنبش جهانی افراطگرایی مهم است. در این کشور در صورت وجود خلا امنیتی القاعده و داعش که همچنان رد پای ناچیزی در آن دارند گسترش پیدا خواهند کرد. اگر افغانستان به آشوبهای دهه 1990 برگردد میلیونها پناهنده دوباره به دنبال سرپناه در کشورهای همسایه و خارجی خواهند رفت و به طرز چشمگیری چالشهای حادی که از قبل در اروپا و فراتر از آن مشاهده شده را تشدید خواهند کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین