کد خبر: ۳۷۲۴۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶

دستگیری گداهای خارجی سازمان‌یافته در شیراز

مدیر اداره پیشگیری و ساماندهی اجتماعی فرمانداری شیراز گفت: 84 نفر از اتباع غیرمجاز که با قصد تکدی‌گری به شیراز وارد شده بودند، با همکاری عوامل انتظامی و ضابطان قضایی شهرداری، دستگیر شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
علی‌رضا ذاکر‌عباسعلی اظهار کرد: یکی از اقدامات اجرایی شده از سال 93 تاکنون، برخورد با گروه‌های سازمان یافته متکدیان خصوصا اتباع بیگانه غیرمجاز است.

وی ادامه داد: با توجه به کسب گزارش‌های مردمی از فعالیت تعداد کثیری اتباع خارجی در قالب یک گروه سازمان‌یافته متکدیان، محل اختفا و تجمع آنان شناسایی و با همکاری عوامل انتظامی و ضابطان قضایی شهرداری شیراز 84 نفر از آنان دستگیر شدند.

حیدر عالیشوندی، فرماندار شیراز نیز در حاشیه بازدید از مرکز آسیب‌دیدگان اجتماعی گفت: دلیل موفقیت در رفع آسیب‌های اجتماعی همدلی و حضور و مشارکت تمام نهادها است. حضور غیرقانونی اتباع خارجی در شیراز، مسائل و مشکلاتی مانند تحت تاثیر قرار دادن امنیت اجتماعی و شیوع بیماری‌های مختلف را به‌دنبال دارد.

وی، تکدی گری را از مشکلات اجتماعی عنوان کرد که به شدت بر چهره شهر تاثیرگذاشته و در تمام ابعاد به جایگاه یک شهر لطمه می‌زند و گفت: تکدی‌گری و حضور متکدیان می‌تواند سبب وقوع جرایم مختلفی شود.

به گزارش ایسنا، فرماندار شیراز مدعی شد، نرخ ارتکاب جرم اتباع بیگانه غیرمجاز چندین برابر نرخ ارتکاب جرم ایرانی‌ها است و با توجه به آثار نامطلوبی که این جرایم روی شهروندان دارد، مبارزه با این پدیده ناهنجار باید در اولویت باشد.

عالیشوندی با تصریح بر اینکه مواد 712 و 713 قانون مجازات اسلامی، تکدی گری را جرم می‌داند، اظهار کرد: هر فردی که تکدی‌گری را شغل خود قرار دهد، یا از این راه امرار معاش کند، یا طفلی را به‌کار گمارد، از 3 ماه تا 2 سال به حبس، محکوم و تمام اموال این گونه افراد مصادره خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ال یاسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
0
2
تنها شهرداری موفق ایران، که یک گدا هم ، هیچ شهروندی را آزرده نمیکند، تبریز است .
رمز موفقیت ، در روش و کیفیت اموزش به شهروندان است ، که به متکدی و سایل ، مستقیم کمک نشود ، ومستحق واقعی به مرکز تعیین شده ، هدایت می شود .
و صدقه دهنده و نذر دار، هم ، به جای مشخص ، معتبر ، مجاز مراجعه می کند ، ببینیم . ، روزی ،که به تمام ایران تسری پیداکند، به امید روزی که همه ،به این باور برسند ، که همه شاخص ها خوب ایرانی ، با تدبیر و دقت ، و زحمت ترک عادت های بد رفتاری گذشته، ساختنی است ، چون ارزشها ،وارداتی و خریدنی نیستند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین