کد خبر: ۳۷۲۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶

جنگنده‌های روسی تأسیسات نفت داعش را نابود کردند

وزارت دفاع روسیه از نابودی تأسیسات غیرقانونی تولید نفت داعش در نزدیکی «رقه» در حملات اخیر جنگنده‌های روسی در این منطقه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، جنگنده‌های روسی 4 مورد از تأسیسات غیرقانونی تولید نفت گروه تروریستی داعش را نابود کرده‌اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: جنگنده‌های نیروی هوایی روسیه با هدف گرفتن مواضع گروه تروریستی داعش در شمال غرب رقه، 4 مورد از تأسیسات استخراج غیرقانونی نفت را نابود کردند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های سوخو-34 روسیه طی یک هفته گذشته یک سری حملات هوایی علیه عملیات استخراج و قاچاق نفت تروریست‌ها در سوریه انجام داده‌اند. در عملیات هوایی روز چهارشنبه تأسیسات نفت تحت تصرف داعش در الحسکه نابود شد و در روز سه‌شنبه نیز مجددا حملاتی در نزدیکی رقه انجام شده بود.

به گزارش فارس،بنا بر بیانیه وزارت دفاع روسیه، «رقه پایتخت خودخوانده گروه تروریستی داعش است و گفته می‌شود که این منطقه گذرگاه اصلی قاچاق غیرقانونی نفت از سوریه به مرزهای ترکیه است».

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در تاریخ 14 مارس اعلام کرده بود که نیروهای هوایی روسیه مأموریت خود را در سوریه به انجام رسانده‌اند و از 15 مارس خروج برخی از نیروهای هوایی روسیه از سوریه آغاز شد اما مسکو حضور نظامی خود در سوریه را همچنان حفظ کرده است و هنوز تاریخی برای خروج کامل از سوریه اعلام نشده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین