کد خبر: ۳۷۲۹۶۱
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵

هندی‌ها دومین کاربران اینترنت دنیا شدند

هندوستان با 277 میلیون کاربر اینترنت توانست از آمریکا پیشی بگیرد و شهروندان این کشور به عنوان دومین کاربران اینترنت دنیا شناخته شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از pcmag، شرکت حقوقیKPCB ، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذار در «سیلیکون‌ولی»، در گزارش اخیر خود اعلام کرده که هندوستان با پشت سر گذاشتن آمریکا توانست رتبه دوم پرجمعیت‌ترین جامعه کاربران اینترنت را در دنیا از آن خود کند. این در حالی است که چین به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور دنیا، مقام اول را در تعداد کاربران اینترنت نیز دارد.
این شرکت در گزارش خود عنوان کرده است که تعداد کل کاربران اینترنت دنیا حدود 3 میلیارد نفر است که به طور تقریبی حدود 42 درصد کل جمعیت جهان را به خود اختصاص می‌دهد.
آمارها نشان می‌دهد که رشد روزافزون کاربران اینترنتی در هند و سایر کشورهای در حال توسعه در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته محسوس‌تر است و با سرعت بیشتری پیش می‌رود.
رشد کاربران اینترنتی در سال 2015 در هندوستان حدود 40 درصد بود که حدود 10 درصد رشد کاربران را طی چهار سال گذشته در دنیا شامل می‌شود. البته به رغم رشد قابل ملاحظه‌ای که در تعداد کاربران اینترنت دیده می‌شود، همچنان محدودیت‌هایی از قبیل عدم پذیرش اینترنت در کشورهای در حال توسعه وجود دارد.
در بسیاری از مناطق روستایی در حال توسعه نیز به دلیل کمبود ارتباطات پهنای باند اینترنت، استفاده از گوشی‌های هوشمند تنها گزینه به شمار می‌رود. اما قیمت گوشی‌های هوشمند نیز یک مانع محسوب می‌شود.
در هند، قیمت یک گوشی هوشمند حدود 158 دلار است که این مبلغ حدود 10 درصد میانگین درآمد ماهانه در این کشور است. در اتیوپی، قیمت گوشی هوشمند 262 دلار است که 47 درصد درآمد میانگین درآمد ماهانه کشور را تشکیل می‌دهد.
در کشورهای پیشرفته قیمت گوشی‌های هوشمند بالاتر از این مقدار است اما این مبلغ بخش کوچکی از میانگین درآمد ماهانه در این کشورها را، کم‌تر از یک درصد، شامل می‌شود.
تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است تا دسترسی به اینترنت ارزان قیمت‌تر در اختیار مردمی قرار گیرد که ارتباط موبایلی گران‌قیمتی در اختیار دارند. خدمات پایه رایگان فیس‌بوک با استفاده از ترکیبی از ماهواره‌ها، خطوط زمینی و به‌تازگی به کمک پهپادها مشغول گسترش دسترسی به پهنای باند برای مناطق روستایی جهان است.
با سرمایه‌گذاری مشترک بین ایرباس و یک شرکت استارتاپ، برنامه‌هایی برای تولید انبوه و عرضه بیش از 900 ماهواره در مدار نزدیک زمین اندیشیده شده است. با وجود آن که برخی از پهنای باندها به بالاترین قیمت اجاره داده خواهند شد، بخش اعظم آن به سمت و سوی پوشش‌دهی زمین با سرعت بالا و سیگنال‌های اینترنتی در دسترس حرکت می‌کنند.
منبع: آنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین