کد خبر: ۳۷۳۰۳۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۶

بزرگداشت شجریان توسط هنرمندان خراسانی

مدیرعامل مجمع هنرمندان خراسان گفت: آیین بزرگداشت استاد آواز ایران محمدرضا شجریان، ماه مبارک رمضان در تهران برگزار می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
مهدی یمینی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مجمع هنرمندان خراسان در مراسم ویژه ماه مبارک رمضان امسال، آیین بزرگداشت و تجلیل بزرگداشت شجریان توسط هنرمندان خراسانیاز چهره ماندگار موسیقی و آواز ملی ایران، محمدرضا شجریان را در جمع پیشکسوتان و هنرمندان رشته های مختلف هنری، شاعران، نویسندگان، روزنامه نگاران، مدیران و نخبگان فرهنگی- هنری و بوِیژه اهالی و اساتید موسیقی برگزار می کند.

مدیرعامل مجمع هنرمندان خراسان از شجریان به عنوان یکی از سرآمدان هنر اصیل،‌ ریشه دار و مکتب ساز خطه هنرخیز خراسان یاد کرد و گفت: خراسان بزرگ در تاریخ فرهنگ و هنر معاصر نیز همچون اعصار گذشته، ستارگان فروزانی دارد، که متاسفانه در حاشیه غربت قرار گرفته اند و امروز که فرهنگ وهنر در دنیا حرف اول را می زند، باید به متن بازآیند. 

وی ادامه داد: در این میان می توان به فردوسی، مهدی اخوان ثالث، دوتارنوازان و سه تار نوازان بی بدیل شمال و جنوب خراسان که جشنواره های غربی برایشان فرش قرمز پهن می کنند، اشاره کرد. 

یمینی تصریح کرد: مجمع هنرمندان خراسان، در سال 1386 نیز مراسم ویژه ماه مبارک رمضان خود را به تجلیل از خالق اثر جاودانه ی 'ربنا' اختصاص داد، ولی متاسفانه خانواده بزرگ هنرمندان، شاعران، نویسندگان و روزنامه نگاران خراسانی مقیم تهران از حضور استاد شجریان در آن مراسم معنوی بی بهره ماندند. 

مدیرعامل مجمع هنرمندان خراسان ادامه داد: امسال مجمع هنرمندان خراسان تمام تلاش خود را معطوف خواهد کرد که آیین تجلیل اصحاب فرهنگ وهنر خراسان از اسطوره خراسانی موسیقی و آواز ایران، در فضایی معنوی با حضور استاد برگزار شود و امیدواریم در آن ایام، این هنرمند محبوب خراسانی، در کشور حضور داشته باشد.

مجمع هنرمندان خراسان، متشکل از پیشکسوتان و فعالان ادبی وهنری خراسان، از سال 1379 با هدف همگرایی و حمایت از هنرمندان خراسانی و تولید آثار هنری فاخر و ارتقای شاخص های فرهنگی ایرانی اسلامی در تهران تاسیس شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
0
0
زنده باشي استاد
نوشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
0
0
درود بر خسرو آواز ایران
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین