کد خبر: ۳۷۳۱۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷

تمهیدات وزارت‌بهداشت برای‌جلوگیری ازخروج نخبگان

یکی از دلایل بالا بودن آمار خروج نخبگان در رشته های پزشکی این است که بیشتر نخبگان برای تحصیل وارد رشته های پزشکی می شوند و چون امکان تحصیل همه آنها در مقاطع بالاتر وجود ندارد بنابراین به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند.
آفتاب‌‌نیوز : معاون آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر تمهیدات این وزارتخانه برای ممانعت از مهاجرت نخبگان حوزه پزشکی گفت: یکی از دلایل بالا بودن آمار خروج نخبگان در رشته های پزشکی این است که بیشتر نخبگان برای تحصیل وارد رشته های پزشکی می شوند و چون امکان تحصیل همه آنها در مقاطع بالاتر وجود ندارد بنابراین به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر باقر لاریجانی با اعلام این مطلب اظهار داشت: سالیانه حدود دو میلیون نفر برای پذیرفته شدن در یکی از رشته های پزشکی رقابت می کنند که تعداد زیادی از این افراد نخبگان برتر هستند، بنابراین گرایش نخبه ها در رشته های علوم پزشکی بیشتر از رشته های غیرپزشکی است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش 15 درصدی ورود دانشجویان نخبه به حوزه پزشکی طی یک سال گذشته تصریح کرد: بسیاری از این افراد بعد از پذیرفته شدن در رشته پزشکی علاقمند هستند با شرکت در آزمون تخصصی که آزمونی بسیار سخت برای کسب 2500 صندلی است، مدارج بالا یعنی تخصص و دکترا دریافت کنند بنابراین کسانی که در این رقابت سخت پیروز نمی شوند کشورهای دیگر را برای ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند.

دکتر لاریجانی تاکید کرد: آمار بالای خروج نخبگان در حوزه پزشکی در مقایسه با گروههای دیگر به این دلیل است که تعداد نخبگان و استعدادهای درخشان معمولا در رشته های پزشکی بیشتر است. در مجموع افرادی که در یکی از رشته های پزشکی کشور تحصیل و بعد از فارغ التحصیلی در دانشگاه‌ها تدریس می کنند به خدمت خود در کشور ادامه می دهند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در پایان خاطر نشان کرد: در وزارت بهداشت آیین نامه هایی جهت حمایت از نخبگان تدوین و تصمیمات جدی برای حمایت در این زمینه اتخاذ شده است که در این راستا تمامی دانشگاه‌های پزشکی ملزم به حمایت از دانشجویان نخبه هستند و دانشگاه‌هایی که دانشجویان استعداد درخشان زیادی دارند موظف هستند شورایی تشکیل دهند و در این شورا راهکارهای حمایت از این افراد را اعلام کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ال یاسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۸
0
0
وقتی در قشم و کیش ، باپول ،یا پارتی و همچنین از کارشناسی رشته های دیگر با شرایط ذهنی ضعیف وارد
حوزه طبابت می شوند ................................................
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین