کد خبر: ۳۷۳۱۳۷
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

درخواست تشکیل کمیته بررسی شلاق خوردن کارگران معدن طلا

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران نسبت به حادثه شلاق خوردن کارگران معدن تکاب واکنش نشان داد و خواستار رسیدگی به آن شد.
آفتاب‌‌نیوز : محسن سرخو در صحن علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه در ۱۰ روز گذشته واقعه ای تلخ تمام محافل اجتماعی و جامعه کارگری را در بهت و حیرت فرو برد گفت: این اتفاق در کشور بی سابقه بوده و تاکنون نظیر آن را نداشتیم و آن شلاق خوردن تعدادی کارگر معدن طلا در آذربایجان غربی که به خاطر خواسته های صنفی خود به حکم قضایی محکوم به شلاق خوردن شده اند.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: وظیفه اصلی مدیران رسیدگی به امور صنفی و نیازهای جامعه کارگری است، کارگری که در چنین مشاغل سخت و زیان آوری متحمل رنج و زحمات بسیار هستند نباید پاسخ شان شلاق باشد.

سرخو از ریاست قوه قضاییه و وزیر کشور درخواست کرد هیاتی را برای بررسی این موضوع مشخص کند تا التیامی بر تن رنجور این کارگران باشد تا دیگر چنین وقایعی در کشور تکرار نشود.

سرخو اضافه کرد: این حادثه بسیار دردناک است که امیدوارم واکنش مناسبی نسبت به آن ارائه شود.

انتقاد به بی توجهی شورای شهر تهران به اعتراضات مردم

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران خواستار پاسخگویی شورا به مطالبات مردمی شد.

محمد حقانی در جلسه علنی روز سه شنبه با اشاره به اعتراضات مردمی که هر هفته در مقابل شورای شهر تهران انجام می شود گفت: هر هفته شاهد حضور شهروندان تهرانی در مقابل شورای شهر هستیم که درخواست هایی از شورا و شهرداری دارند این اعتراضات ابتدا در محلات انجام می شود و پس از بی توجهی به مطالبات مقابل شورای شهر می آید.

وی خطاب به هیات رئیسه شورای شهر تهران گفت: چرا مدیریت شهری پاسخگوی این مسائل نیست و توجهی به اعتراضات نمی کند؟

حقانی با اشاره به تجمع هفته گذشته در مقابل شورا گفت: مردم معترض به نام افراد مطالبات خود را پیگیری می کردند اما کسی در شورا پاسخگو نبود و ریاست بازرسی شهرداری معترضان را آرام کرد.

حقانی با بیان اینکه این رویکرد در شان شورای شهر نیست گفت: این مطالبات حق مردم است و ما وظیفه داریم به آن پاسخ دهیم و بی توجهی به این درخواست ها مطلوب نیست، ما نمایندگان مردم هستیم و در چارچوب اخلاقی و انسانی باید به درخواست های آنها رسیدگی کنیم.

وی تاکید کرد: باید راهکاری برای رسیدگی به این درخواست ها پیش بینی شود.

حقانی خطاب به امانی معاون شهردار گفت: یک بار برای همیشه اعلام کنید که شهروند را فروخته اید یا نه، ما اخبار متناقضی در رسانه ها می بینیم که باید در این خصوص شفاف سازی لازم انجام شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین