کد خبر: ۳۷۳۷۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵

نیمی از ثروت جهان در دست یک درصد

گزارشی جدید حاکی است یک درصد از کل جمعیت جهان تقریبا 47 درصد از ثروت جهان را در اختیار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
یک موسسه مطالعاتی امریکا به نام «گروه مشاوره بوستون» در گزارشی اعلام کرد نابرابری جهانی رو به افزایش است به طوری که ثروتمندان جهان در حال ثروتمندتر شدن و فقرای جهان در حال فقیرتر شدن هستند.

بر اساس این گزارش، حدود 18.5 میلیون خانواده‌ها در جهان هر کدام حداقل 1 میلیون دلار از 78.8 تریلیون دلار دارایی خالص جهان را مالک هستند.

سهم 1 درصد ثروتمندان جهان از ثروت جهانی در سال 2013 حدود 45 درصد برآورد شده بود که با توجه به افزایش 2 درصدی آن به نگرانی‌ها درباره افزایش نابرابری جهانی دامن زده است.

امریکا با داشتن حدود 8 میلیون، میلیونر بزرگترین میزبان میلیونرهای جهان است و پس از آن چین با حدود 2 میلیون و ژاپن با 1 میلیون میلیونر در رتبه های بعدی قرار دارند.

بر اساس این گزارش، سوئیس و لیختن‌اشتاین به دلیل رژیم های مالیاتی مطلوب خود و بان بر درآمد سرانه ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب می شوند.

این گزارش نشان می‌دهد در سال گذشته میلادی محبوبیت پناهگاه‌های مالیاتی برای ثروتمندان 3 درصد افزایش یافته است.

حدود 5 سال پیش در امریکا جنبشی موسوم به جنبش «اشغال وال استریت» آغاز شد که به جنبش 99 درصدی نیز شهرت یافت.

معترضان در این جنبش با برگزاری چندین تظاهرات تاکید کرده بودند آنها 99 درصدی از جامعه هستند که دیگر حاضر نیستند قربانی حرص و فساد 1 درصد ثروتمند جامعه شوند.

در میان شعارهای تظاهرکنندگان جملاتی همانند «ثروتمندان پول فقرا را می‌دزدند، نام آن را معامله تجاری می‌گذارند» و «وقتی فقرا از خود دفاع می‌کنند، نام آن خشونت گذاشته می‌شود» و «وال استریت را نابود کنیم، پیش از آن که دنیا را نابود کند» به چشم میخورد.

به گزارش پرس‌تی‌وی، این اقدامات اعتراضی از سوی پلیس امریکا به شدت سرکوب شد و صدها معترض به جرم ایجاد ترافیک دستگیر و راهی بازداشتگاه ها شدند. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۱
0
1
در باره ی کشور خودمان هم آمار را بنویسید بدانیم ثروت در اینجا به چه نحوی تقسیم شده است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین