کد خبر: ۳۷۴۰۱۶
تعداد نظرات: ۲۰۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۴
آماری تکاندهنده از وضعیت روسپیگری؛

۱۰ هزار «تن فروش» در تهران از متأهل تا کارمند/ارتباط جنسی برای عبور از بوروکراسی اداری

وضعیت تن فروشی در پایتخت آرام آرام به سمت آژیر خطر کشیده می شود اما مسئولان همچنان از بیان آمارها و وضعیت هراس دارند و حتی وزیرکشور هم هیچ حرفی از این آسیب اجتماعی به بهارستانی ها نزد.
آفتاب‌‌نیوز :
روسپی گری یا تن فروش به افرادی گفته می شود که از راه ارتباط جنسی با جنس مخالف اقدام به کسب درآمد می کنند. اما این تعریف کمی ۱۰ هزار «تن فروش» در تهران از متأهل تا کارمند/ارتباط جنسی برای عبور از بوروکراسی اداریمتفاوت شده چراکه همجنس گرایی و تن فروشی خاموش هم به جمع تعاریف روسپی گری اضافه شده است.

دیگر زمان حکومت «زال ممد» در دوره رضا شاه نیست تا دخترکان خیابانی تهران را در محلی گرد هم جمع کرده و به خوشگذران ها ارائه دهد. «شهر نو» هم نداریم! لاله زار هم سالهای سال است لاله زار قدیم نیست...

ملکه اعتضادی، پری آژدان قزی، پری بلنده، سیمین بی ام و، اشرف چهارچشم، پری سیاه، شهلا آبادانی، ناهید و بسیاری از زنان روسپی تهران فراموش شده اند. اما متاسفانه تن فروشی یا همان روسپی گری همچنان بازارش در پایتخت داغ داغ است فقط کمی روش تبلیغات و قیمت ها متفاوت شده با این فرق که مسئولان این آسیب اجتماعی را تابو می دانند و بعنوان خط قرمز به هیچ عنوان به آن ورود نمی کنند. حتی وزیرکشور هم در ارائه گزارش آسیب های اجتماعی به مجلس حرفی از روسپی ها نزد.

در این میان گروهی معتقدند نباید پرونده روسپی های تهران را باز کرد و گروهی دیگر می گویند باید این تابو شکسته شود. اما منتقدان معتقدند که تعداد روسپی های پایتخت آنقدر اندک و کم است که احساس خطر نمی شود. اما شاید گفتگو با کارشناسی که مستقیم با روسپی های تهرانی ارتباط دارد قابل تامل باشد.

نامش فرحناز سلیمی است، متولد تهران، متخصص مامایی و کارشناس ارشد روانشناسی؛ می گوید: از سال ۸۸ در بندرعباس شروع به فعالیت کردم، به دلیل ماموریت همسرم که متخصص اعصاب و روان است به این شهر سفر کردیم، از طریق دوست همسرم (متخص روانشناسی) به مرکز مشاوره ویژه زنان آسیب پذیر آمدم و رسما کارم آغاز شد.

از آغاز فعالیت هایش در محله شهناز بندرعباس و چگونگی ارائه مشاوره به زنان آسیب پذیر می گوید: مجوز طرح از سوی وزارت بهداشت با هدف اصلی کنترل اچ آی وی و جلوگیری از گسترش آن از طریق رابطه جنسی بود چرا که سایر روش های انتقال بیماری ایدز از جمله مادر به فرزند و سرنگ آلوده کنترل شده بود.

وزارت بهداشت پروژه ای را در ۸ استان کشور تعریف کرد، به نام «طرح کاهش آسیب و ارتقای سلامت»؛ براساس پروتکل وزارت بهداشت ۴ گروه هدف برای مرکز ما تعیین شد؛ زنانی که سابقه زندان دارند، زنانی که همسرانشان به زندان افتاده، زنان تن فروش، زنان که معتادند یا همسرانشان اعتیاد دارند. ما باید این زنان را شناسایی کرده و برای مشاوره و معاینات مامایی به مرکز ارجاع می دادیم. تامین هزینه ها بر عهده وزارت بهداشت بود و ما توانستیم طی ۱۸ ماه در بندر عباس ۱۵۳ نفر را جذب کنیم.

موج در ادامه این گزارش می نویسد، بیشتر گروه های جذب شده زنان معتاد و تن فروش بودند، و کار ما کنترل اچ ای وی بود و باید می دانستیم که این زنان رابطه جنسی دارند یا خیر؟ وقتی از خانم سلیمی سوال کردیم چرا در این منطقه کشور این نوع آسیب زیاد است گفت: تعداد مردان مجرد در بندرعباس به دلیل مهاجرت و کار در پتروشیمی ها زیاد است. آن ها اغلب کارگران فصلی هستند وبرای نیاز جنسی خود با این زن ها در ارتباط اند.

اما پس از سه سال با پایان ماموریت همسرم باید به تهران باز می گشتیم، در جلسه آخری که با دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد اعلام کردم که باید به تهران برگردم؛ در همان جا پیشنهاد حضور در یک مرکز از سوی یکی از روانشناسان به من داده شد. گرفتن مجوز ۴ ماه طول کشید و در نهایت با ۴ پرسنل(دو دکتر روانشناس، من، یک مسئول فنی و یک کارشناس بهداشت عمومی) مرکزی را با ۴ هدف احداث مرکز مشاوره ، احداث مرکز کاهش آسیب زنان، مرکز نگهداری افراد معتاد، کوتاه و میان مدت، مرکز خدمات روانشناختی در تهران راه اندازی کردیم. حالا نام این مرکزجمعیت آفتاب است. مکان اجاره ای است، درآمدی هم نداریم و مرکز بودجه خود را از دانشگاه علوم پزشکی دریافت می کند و با همین مقدار باید هم خدمات و هم حقوق اعضا را تامین کنیم.

اما شاید برایتان جای سوال باشد که این زنان چگونه شناسایی می شوند؟ سلیمی در باره نحوه پیدا کردن آن ها می گوید: سال های پیش در بندرعباس خودمان برای شناسایی به محله های خاص می ر فتیم اما کار سختی بود چراکه همان لحظه به ما اعتماد نمی کنند، اکنون از میان پرونده های مرکز(زنانی که سابقه اعتیاد و تن فروشی دارند) افرادی با روابط عمومی بالا به عنوان همسان انتخاب می کنیم(گروه هایی که از قبل خودمان شناسایی کردیم و اعتماد دو طرفه میان ما وجود دارد) و به آن ها آموزش می دهیم.

*شناسایی ۳۲ پاتوق تن فروشان در تهران

گروه های هدف ما در چند محله پایتخت هستند(معتادان در محل هرندی و کیان شهر) گروهی از این همسان ها معتادان و گروهی تن فروشان را جذب می کنند. گروهی هم فقط در پاتوق ها و خانه های تیمی رفت و آمد می کنند، بخشی از آن ها گذری هستند و گاهی اوقات همسان ها سراغ دوستان مدرسه ای خود می روند، آن ها بابت هر فردی که به مرکز معرفی می کنند حق الزحمه می گیرند. ما در سال گذشته ۳۲ پاتوق در تهران شناسایی کردیم و ۵ منطقه تهران را زیر نظر داریم.

*سه گروه در تهران تن فروشی می کنند

خانم سلیمی علت تن فروشی زنان را فقر و تامین مواد مخدر برای خود و یا همسر می داند و می گوید: بیشتر زنان، بالای ۳۰ سال سن دارند و شاید بهتر است بگویم مشکل و علت تن فروشی زنان در تهران با بندرعباس فرقی ندارد. ما افرادی داریم که تنها برای تامین یک وعده غذایی اقدام به تن فروشی می کنند! برخی برای اینکه پول تعویض مدل ماشین یا خرید مانتو را ندارند دست به تن فروشی می کنند. و افراد جوانی که تجربه جنسی برایشان مهم است سراغ چنین زنانی با بدترین وجهه می روند.

*گروهی از تن فروشان تهرانی با ۵ هزار تومان هم تن فروشی می کنند

او از شوهرانی با غیرت! گفت که برای تامین مواد زنانِ خود را در اختیار مردانی قرار می دهند که خود انتخاب کرده اند و از مادرانی که صاحب خانه(پاتوق) هستند و یکی از اتاق ها را شیر کش خانه و اتاق دیگر را در اختیار تن فروشان قرار می دهد! خانم سلیمی با اظهار تاسف از قیمت تن فروشی زنان می گفت: قیمت ها با توجه به نوع افراد، لوکس و ساده متفاوت است از شبی چند صد هزار تا ۵ هزار تومان! اما میانگین قیمت ۶۰ هزار تومان است، ۶۰ درصد آن ها یا معتاد هستند و یا سابقه اعتیاد دارند. که ما در سال ۹۵ می خواهیم بر روی تن فروشان و پاتوق های لوکس تن فروشی کار کنیم.

*درصد زیادی از تن فروشان همسرانشان زندانی هستند

مدیر جمعیت آفتاب می گوید: ۶۰۰ پرونده در مرکز داریم که نیمی از آن ها تن فروش هستند، از میان تن فروش ها هم شاید ۴ نفر سادیسم جنسی داشته باشند، درصد بالایی از آن ها زنانی هستند که همسرشان زندانی است(۳۰ درصد)، ۱۵ درصد از زنان تن فروش هم زندان رفته اند و درصد کمی هم از آن ها به سراغ افراد معلول می روند؛ از سازمان زندان ها درخواست کردیم تا برای معرفی موسسه به زندان زنان برویم تا بعد از آزادی برای خدمات و مشاوره به ما مراجعه کنند اما تا کنون این اتفاق نیفتاده است.

*وقتی مدیر یک NGO را از مجلس بیرون کردند!

این داستان تلاش های خانم سلیمی رئیس مرکز توانبخشی زنان آسیب دیده و تن فروش است که تنها و فقط با ۴ پرسنل آن را اداره می کند؛ خانم سلیمی با بغض اما چشمانی امیدوار از روزی صحبت کرد که از جلسه کمیسیون اجتماعی مجلس (موضوع جلسه بررسی آسیب های اجتماعی بود) بیرونش کردند؛ هر چند علیرضا محجوب بعد ها برای دلجویی آمد، اما او آن روز را فراموش نمی کند که برای ارائه آمارهایی از زنان آسیب دیده پایتخت(تن فروش و معتاد و ...) و برای کمک خواستن از وکلای ملت به پیشنهاد یکی از نماینده های تهران به آن جلسه رفت اما یکی از نمایندگان زن آمارهای اورا کذب دانست و با صدای بلند گفت: این خانم دارد اشاعه فحشا می کند، زن آسیب پذیر چیست؟ بیرونش کنید!

خانم سلیمی می گوید: برخی از دختران نمی دانند تن فروش هستند، این درحالی است که روزانه ممکن است با ۴ مرد در ارتباط باشند، جالب است بدانید که بیشتر آن ها افراد زیر ۳۰ سال و باسواد هستند، ۳۰ درصد زنان تن فروش دیپلم و بالاتر، ۵۰ درصد سیکل و زیر دیپلم و درصد کوچکی از آن ها بی سواد هستند. ما به این تن فروشی خاموش می گوییم.

*۳۵ درصد تن فروشان متاهل هستند

به گفته خانم سلیمی بخشی از دختران و زنان تن فروش، افراد معتقدی هستند که صیغه می کنند، اما تعریف درستی از این چارچوب عقیدتی ندارند و عده نگه نمی دارند، دختران طرد شده از خانواده در قالب خانواده های مذهبی و معتقدی که پس از تن فروشی روی بازگشت به خانه را ندارند. حدود ۲ درصد از تن فروشان دختر و ۳۵ درصد آن ها متاهل هستند؛ بسیاری از این زنان تن فروش از ارتباط های خود باردار می شوند که فرزندان خود را یا می فروشند یا به سازمان های حمایتی می سپارند و یا سقط می کنند. فرزندان بسیاری از آن ها شناسنامه ندارند؛ رها شده و به عنوان واسطه مواد مخدر از آن ها استفاده می کنند.

بخشی دیگر اززنان تن فروش (حدود یک سوم) در دوران بچگی مورد تعرض محارم قرار گرفته و از آن ها باردار شده اند. حتی مواردی از زنان تن فروش هم جنسگرا وجود داشته که بیشتر آن ها سابقه زندان دارند و قابل شناسایی هستند. تاسف بار تر اینکه تن فروشی در دختران ۱۶ ساله دیده می شود که خانواده دار و با سواد هستند.

*تهران حدود ۱۰ هزار تن فروش دارد

براساس آماری که خانم سلیمی از پرونده های مرکز به دست آورده حدود ۱۰ هزار نفر از زنان پایتخت تن فروش هستند، او می گوید: کار مرکز امر به معروف و نهی از منکر نیست؛ ما نمی توانیم به زن بگوییم تن فروشی نکن، مشاور مذهبی هم نداریم؛ کار ما کاهش آسیب است، ما تنها می توانیم سرنگ و کاندوم رایگان در اختیار زنان قرار دهیم تا رابطه ایمن تری برقرار کنند، حتی به آن ها می گوییم اگر می خواهی رابطه داشته باشی از میان ۲۰ رابطه ۵ رابطه سالم با پول زیاد انتخاب کن، شاید باورتان نشود اما مردانی هم هستند که به دلیل اینکه خانم هایشان از کاندوم در رابطه جنسی استفاده می کند به سراغ زنان تن فروش می روند.

سلیمی ادامه می دهد: روزی از آقای ناصر بخت معاون سیاسی انتظامی فرماندار تهران برای شنیدن صدای بیمارانِ مرکز دعوت کردیم و وی در آخر جلسه گفت: «تا یک ساعت پیش قبل از اینکه به اینجا بیایم اگر از من برنامه ریزی برای این زنان را می خواستید می گفتم این ها زنانی زیر خط فقر هسند که باید به آن ها پول داد اما اکنون می فهمم که مشکل اینها فقر نیست».

*ازدولت و جلس می خوام اجازه دهند حرف بزنیم

سلیمی می گفت: پیشنهاد ما تغییر مکان مرکز به یکی از مناطق شمال تهران بود اما دانشگاه تهران اعلام کرد این مکان را مقر فرماندهی کنید و بیماران مرکز را از بالاشهر های پایتخت به مقر ارجاع دهید. از خانم سلیمی سوال کردیم که چه درخواستی از دولت یا مجلس دارند؟ چه امکاناتی نیاز دارند؟ که در جواب گفت: بیشتر از اینکه تقاضای دفتر و نیرو کنم زبان باز می خواهم، من می خواهم حرف بزنم، گزارش کارهایی که در طی ۸ سال انجام دادم را ارائه کنم اما دریغ! نمی گذارند حرف بزنم، من تا زمانی که از عملکردم گزارش دهم متوجه درستی یا نقص کارم می شوم.

من می خواهم اجازه دهند درباره مسئله ارتباط جنسی در دبیرستان های پسرانه و دخترانه صحبت کنم، چرا که بیشترین همسان های موفق ما زنان تن فروش را از دوستان دوره مدرسه پیدا می کنند؛ به وضوح مشخص است که این زنان تن فروش در دوران مدرسه، قبل از ازدواج، تن فروشی به معنای رابطه جنسی داشتند؛ شاید ندانید که این ارتباط ها در دوران مدرسه با راننده سرویس مدارس، شوهر همسایه، همکار مادر و یا پدر بوده.

*برخی تن فروشی ها برای ترقی یک کارمند در اداره صورت می گیرد

در میان افرادی که به مرکز مراجعه کردند و پرونده نیمه تمام باقی گذاشتند زنانی را می بینید که در ادارات خصوصی کار می کنند(مراتب ترقی این کارمندان با میزان ارتباط جنسی شان رابطه مستقیم دارد) اما مراجعه مستقیم ندارند، گاهی برای مشاوره با مرکز تماس می گیرند، برخی افراد برای کار راه انداختن و عبور از بوروکراسی اداری از زنان تن فروش استفاده می کنند.

به گفته خانم سلیمی ۴ مرکز دیگر هم در دیگر مناطق پایتخت با همین هدف فعالیت می کنند که ارتباط چندانی با یکدیگر نداریم. تعداد آن ها کم است و بسیاری از بیماران ما متعلق به شهرستان های اطراف و حاشیه های پایتخت هستند که در آن نزدیکی چنین مرکزی وجود ندارد.

سلیمی درباره خدمات مرکز می گوید: محل نگهداری برای زنان نداریم و تنها وعده غذایی ظهر (ناهار) و سرنگ و کاندوم رایگان همراه با مشاوره در اختیارشان می گذاریم؛ بودجه زیادی نداریم و با اینکه وسایل را دانشگاه ارسال می کند اما بخشی از آن ها را خودمان خریداری می کنیم، طی یک سال با دانشگاه قرارداد ۴۵ میلیونی منعقد کردیم اما با این حال مالیات کسر می شود، در حالی که دانشگاه قبل از اینکه پولی به حساب ما بریزد مالیات را باید پرداخت کند نمی دانم ما و چنین مرکزی باید مالیات بپردازیم؟ جذب کردن بیماران این مرکز کار سختی است و سلیمی درباره آن توضیح می دهد: ما در صحبت با زنان عبارت تن فروش را به کار نمی بریم و می گوییم اگر دوست داشتی از این خدمات استفاده کن.

ما حتی در پوشش خودمان دقت می کنیم باید از رنگ های شاد استفاده کنیم و با پزشکان بدون مرز برای خدمات درمانی در ارتباطیم. ۱۴ زن که متادون مصرف می کنند پای ثابت مرکز ما هستند وقتی با آن ها صحبت می کنیم می گویند: ما آسیب های اجتماعی هستیم که با شما نون می خوریم. نون که می خوریم تی هم می کشیم؛ وقتی شیشه مصرف می کنند با آن ها صحبت نمی کنیم.

از او درباره راه حل پیشگیری از این آسیب در میان زنان جامعه پرسیدیم که در پاسخ گفت: ما باید ارتباط جنسی را تعریف کنیم، به عنوان افراد خانواده چگونه ارتباط را تعریف کردیم؟ زمانی به زیر ابرو برداشتن و سیگار کشیدن و طرز لباس پوشیدن در مدارس گیر می دادیم اما اکنون مسخره است. چقدر باید به حاشیه پرداخت؟ یادم می آید دوران مدرسه خودم را که دو بار یکی به دلیل سر کردن مقنعه چانه دار و بار دیگر به دلیل پوشیدن جوراب سفید از مدرسه بیرونم کردند، بدون آنکه بدانند در راه مدرسه به خانه چه اتفاقاتی برای من می افتد؟ بنابراین باید عمیق تر به موضوع نگاه کرد.

بخشی از این مصاحبه به دلایلی منتشر نمی شود اما مسئولان می توانند گزارش کامل وضعیت تن فروشی در تهران را با ارتباط با این جمعیت دریافت کنند.

منبع : خبرگزاری موج
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲۰۳
یک انسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
621
45
فکر نمی کنم واقعیت داشته باشه هدف از این سناریو محدود کردن زنان در بازار کار است
پاسخ ها
یک شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
بهتره شما به جای این سناریو برید خودتون بررسی کنید تا بفهمید وضع خیلی از این خراب تره
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
" يك انسان" در آستانه 40 سالگي ام فهميدم كه حماقت هم مثل كهكشان هيچ حد و مرزي ندارد.
مهدی
| - |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
یعنی خوشم میاد که یجوری صحبت میکنی انگار توی فضا هستی....آقای یک انسان...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
چرا ننوشتی یک حیوان؟حیوان هم موجود زنده است که گاهی سرش را زیر برف میکند.
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
محدود کردن زنان در بازار کار !!!!!!!!!
فکر میکنم (یک انسان) بازار کار رو بد فهمیده اند
متاسفم که اسمتان را انسان گذاشته ای
لیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
یاد یه بابایی افتادم که میگفت ما تو ایران همجنس باز نداریم.
یک بدبین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
ساندیس میگیری می خوری که یواشکی کارای مامان و آبجیت رو سرپوش بذاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
حداقل نمینوشتی یه انسان
مرتضی
|
United Arab Emirates
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
16
249
وای بر ما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
چرا برشما!
ناشناس
| Sweden |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
حیف مردم کشور تروت مند مثل ایران که در فقر باشند, چرا نباید تامین اجتماعی در ایران وجود داشته باشه!
با گرفتن و زندانی کردن کاری انجام نمیشه!
حمایت مالی با احترام از زنان و دختران تنها یا با خانواده کم درامد
گنجی پور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
فساد هست اما این مقاله اون رو بزرگ نشون داده و لیست 10000 نفره خیالی درست کرده و به کارمندان هم انگ و تهمت و غیره زده
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
سلام دمتون گرم که اجتماع واقعی رو بهمون بازگو میکنید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
20
280
آقایان تا به کی خود را به نشنیدن می زنید؟؟؟
پاسخ ها
مهدی آبیز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
دوست عزیز واقعا خری یا خودتو به خریت زدی نکنه تو جامعه راه نمیری عمق فاجعه رو کم گفتن شاید به جرات گفت صد هزار نفر در تهران شاید هم بیشتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
خوش به حال شما که خر نیستی واز نعمت ادب هم با بهره !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
17
217
مسئولین محترم چرا خودتون رو بخواب زدید؟؟؟
پاسخ ها
یک شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
مسئولین شاید به اونیکه نون نداره کمک کنند....اما اونیکه برای خریدن ماشین شاسی بلند یا صفرکیلومتر تن میفروشه چه خاکی به سر بریزن؟
هاشم
| Germany |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
اسیبهای اجتماعی ..!!!
..
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
87
22
نیازی به بردن اسامی نبود کارت شایسته ای نبود ولی این اتفاق ، اتفاق جدیدی نیست
arman
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
12
112
هنوز هم انکار میکنیم و تنها برخی اوقات گوشه این پتو را که کنار میزنیم بوی تعفن آن حالمان را بهم میزند . بنظر میرسد هنوز علت اصلی را انکار میکنیم
حسن
|
United States of America
|
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
5
103
به نظرم واقیعیت ها جامعه است.کجا کار می لنگه.چه باید کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
10
157
سال 83 زمانی که پایان نامه خودم و تحت عنوان میزان آشنایی دانش آموزان منطقه......با بیماری ایدز می نوشتم متاسفانه تنها باید مقالات به زبان انگلیسی از اینترنت سرچ می کردم و ترجمه ، هیچ مقاله، کتاب ویا تحقیقی در این زمینه وجود نداشت فقط یک بروشور چند صفحه ای ووقتی برای پرسشنامه به چند دبیرستان باید می رفتم از رفتن به دبیرستان پسرانه منع شدم در صورتی که سن من دوبرابرسن آنها بود متاسفانه اجازه ندادند ووقتی هم که کار تحقیق را تمام کردم آموزش وپرورش منطقه حتی درخواست یک نسخه از پایان نامه را هم نداشت تاحداقل ببیند که بچه ان منطقه چقدر از این بیماری آگاهی دارند در صورتی که در کشورهای پیشرفته بودجه های خاص برای تحقیقات مختلف وجود دارد ولی در اینجا برای تحقیقات مجانی نیز ارزشی قائل نیستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
14
116
آقایون کلاهشونو بزارن بالاتر
دلواپس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
232
43
تو راه مدرسه تا خونه چه اتفاقی برات افتاد؟؟!!!
برو عامو جمش کن، این شر و ورا را تحویل اون اصلاح طلبایی بده که هی آزادی آزادی کردند و میکنند، اینم یکی از نتایج آزادیه دیگه، شدید کاسه ی داغتر از آش؟؟!! تهران آمار بالای یک میلیون روسپی و تن فروش رو نشون میده . . .
پاسخ ها
یه ادم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
به نام خدا
جا داره اول بگم بنده به هیچ گروه سیاسی و مذهبی وابسته نیستم پس هی نگین توی اصلاح طلب فلانی بیساری
دوما شما با این لحنتون به اصلاح طلبین توهین کردین
سوما حضرتعالی میدونین در زمان استاد احمدی نژاد بیش از سه هزار گروه انحرافات جنسی وجود داشته و در زمان اقای روحانی این گروه ها به طرز انقلابی متلاشی شدند و درحال حاظر طبق امار فارس فقط 80 گروه انحرافات جنسی وجود داره؟
شما دوستان بدون منبع حرف میزنید و بی احترامی میکنید
این صحیح نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
اول تکلیف خودتو روشن کن ابتدا موضوع را تکذیب می کنی بعد با شدت بیشتر تاییدش می کنی!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
دلی شیطون چی زدی
مهدی آبیز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
افرین که میدونی امار رو نصف بیشترشون همونایی هستن ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
4
46
چشممون روشن
ایزدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
4
69
و باز هم داستان تکراری کمبود بودجه! راستی بهتر است بوجه کشور کجا هزینه شود؟ شما نظر بدبد
پاسخ ها
مهدی
| - |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
به نظر من در ...مهمتره!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
63
12
به ما چه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
متشکریم!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
4
73
مسئولان و مدیران اجتماعی و اقتصادی و بهداشتی کشور کلاهشان را بالاتر بگذارند،همین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
2
75
یک واقعیت تلخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۳
این تازه آمار به ظاهر هست........
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
4
52
واقعیت تلخ است ...
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
2
54
موافقم. باید این تابو را بشکنیم .با انکار کردن و پاک کردن صورت مسئله مشکلی حل نمی شود.
باید برای این معضل یک راه حل منطقی و قانونی پیدا کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
5
37
تا كي در خواب غفلت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
تا به کی خفت غفلت بکشیم
رها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
8
65
واقعیت داره حتی شدیدتر و عمیق تر و بسیار گسترده تر از مطالب بالا. ما هم در یک پروژه تحقیقی دانشجویی،اما در مقیاس کوچکتر در چند شهر، نتایج وحشتناکی رو بدست آوردیم. صرف نظر از ماهیت موضوع، مهم اینه که نسبت به هر پدیده ای اگر سیاستِ انکار محض و منعِ طرحِ مسئله و تابوسازی صورت بگیره اون پدیده، پنهانی رشد و توسعه و عمق پیدا می کنه.
این مطالب،انکار وجود دگرباشان در ایران توسط احمدی نژاد در آمریکا رو یادم میاره.چیزی که با چشمای خودم،دیدم تعداد بسیار زیاد دگرباشان و رفتارهای دگرباشانه و بدتر از همه، مجرم انگاری و تابوپنداری این افراد نسبت به خودشان بود که امکان زندگی مشترک و وفاداری دگرباشانه از نوعی که در خیلی از کشورها شاهدیم را از آنها میگیرد و زمینه را برای آلودگی آنها به جرم و بزهکاری هایی را فراهم میکند مثل اعتیاد به مواد و مشروب، اوباشگری، سرقت، اخاذی،قاچاق و مالخری.
خیلی زیادن و زیادترهم میشن و متاسفانه شیوع رفتارهای انحرافی کاذب، به دلیل ممنوعیت کانال های مشروع و آزادی های فردی معقول؛به ویژه در مدارس و دانشگاه ها خیلی سریعه. دیگه از ذکر مواردی مثل گیم نت ها، کافه ها، بعضی باشگاه ها و پارک ها میگذرم.
احمدخان ابادی کرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
3
53
تا کی باید مثل کبک سرمونو تو برف کنیم
پاسخ ها
مهدی
| - |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
تا زمانی که بمیریم
علیمعرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
5
26
مبارکه
اشنا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
4
26
باید آسیب های اجتماعی و روانی راباهم ببینیم.سرکوب ها،محدودیت ها ، افراط ها، تفریطها به این صورت خودشان را نشان می دهند. از شکلی به شکل دیگر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
4
31
حداقل کاری که میشود کرد این است که من و تو فساد نکنیم و به مفسدین رانت ندهیم.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
3
36
اوضاع خیلی خراب تر از این است.
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
4
28
اين واقعيت جامعه انسانيست فقط بايد سر وسامونش داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
9
30
آخه شکم گرسنه ‌و‌میل‌جنسی‌‌وآرزوی‌داشتن‌کفش‌ومانتو،چه‌ربطی به آزادی داره،فقط ربط به اقتصاد داره!!!!
پاسخ ها
نا شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
اون کسی که حاضره به خاطره - آرزوی داشتن کفش و مانتو -
تمام عمر و زندگی خودش رو تباه کنه مشکلش اقتصاد نیست...
شک نکن اگر وضعیت اقتصادی هم خوب بشه این بشر دنبال - طمع -‌ش خواهد رفت...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
3
24
موسسه هاي فرهنگي بدون نشانه كه مدتي قبل آمار بوجه هاي كلاني را كه ميگرند توسط يك استاد دانشكاه منتشر شد كه كار سياسي انجام ميدهند را كم كنند و به اين جور انجمن ها و دانشگاه ها بدهند
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
9
31
بله دقیقا درسته.ما تو شرکت خودمون هم داریم زنانی را که متاهل هستن ولی برای گرفتن امتیاز یا ارتقائ شغلی خودشون رو به مردان می چسبونن و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
دوست من اسم شرکتتون چیه؟
حسین
|
United States of America
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
10
31
سلام.باید بگویم شرمنده ام به قول شهید مطهری به اندازه یهودیان ما پشت هم نیستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
4
26
این مشکلات در تمام جوامع هست و به قدمت تاریخ، اما می شود آن را مهار کرد ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
8
10
این موضوع رتبه اول خواننده و کامنت داشت .
یک نکته وجوددارد ، هر جا تا بحال مشکل زیر ذره بین رفته ، کاسبان آن مشکل ، بصورت نامری نمی خواهند ، به آن پرداخته شود .
خلاصه ، به کاسب مشکل توجه کنید ، مانند کاسبان تحریم ، کاسبان هسته ای ، کاسبان ........
جذامی ها دوست دارند بین مردم باشند ، اما عاقلان و کارشناسان اجازه نمدهد.
خلاف کاران ................اجازه نمی دهند.
متکدیان مزاحم حرفه ای .........اجازه نمیدهند.
بیماران روانی ..............نمیدهند.
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
3
9
ای وای من
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
3
14
سکوت کردن در مقابل هر نوع مفسده و ترس از تذکر دادن و ترس از عواقب ان قطعااین موارد بیشتر خواهد شد
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
41
16
البته یکی از دلایل هرگونه فساد در هرجامعه عمل نکردن به دستور خداوند ( امر به معروف و نهی از منکر ا
است) .
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
39
20
البته یکی از دلایل هرگونه فساد در هرجامعه عمل نکردن به دستور خداوند ( امر به معروف و نهی از منکر ا
است) . سکوت کردن در مقابل هر نوع مفسده و ترس از تذکر دادن و ترس از عواقب ان قطعااین موارد بیشتر خواهد شد خداوند میفرماید حال هیچ قومی عوض نمیشه مگر اینکه تغییر حالت توسط خودشون صورت گیرد .... ان الله لایغیرو ما بقوم حتی یغیرو ما به انفسهم وقتی بعضا عکس العملی صورت نمیگیره و یجورایی همه میندازن گردن دولت و مسیولین و مردم خودشونو کنار میکشن نهایتا خود مردم ضرر و اسیب خواهند دید و بچه هاشون ...
سامان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
34
16
البته یکی از دلایل هرگونه فساد در هرجامعه عمل نکردن به دستور خداوند ( امر به معروف و نهی از منکر ا
است) . سکوت کردن در مقابل هر نوع مفسده و ترس از تذکر دادن و ترس از عواقب ان قطعااین موارد بیشتر خواهد شد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
4
6
به نظر من ریشه بسیاری از این تن فروشی های ایران ... هست ... باید در مورد تجدید نظر کنند
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
6
28
پدر ومادرای ما بااینکه مدر دانشگاهی نداشتندولی یه ماد وپدر کامل بودن وخیلی با کلاس وفهمیده ،دختر و پسروش از بدو تولد کار اقتصادی یاد میدادند واز همه مهمتر از بدو تولد تشکیل خانواده را آموزش میدادندتافرزندانشان حداکثر تا سن 18 سالگی ازدواج می کردند وروی پای خود می ایستادن این یعنی پیشرفت انسانیت فرهنگ ولی الان ....
پاسخ ها
مهدی آبیز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
ببین اونوقتا پسراش مرد بودن الان طرف 25 سالشه زیر ابرو برمیداره و صد قلم ارایش میکنه خودشو جای دختر میزنه و تو شبکه های اجتماعی دنبال ... میچرخه
Naser
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
55
16
تمام این مصیبتها از گور کسانی بلند میشود که مردم را به بی بند و باری سوق میدهند و باعث کمرنگی دین در جامعه شده اند و اجانب را الگوی ملت میدانند.وقتی که عده ای جوانان را به فساد و فحشا میکشانند و برای آنها نسخه به گذشتش نگاه نکن را میپیچند و بدنبال تشویق مردم به کنسرتهای مختلط و اردوهای مختلط و مهمانیهای مختلط هستند و در آخر وقتی حکومت برخورد میکند میگویند حقوق زنان و حقوق بشر در ایران نیست.وقتی که بشریت قوانین خداوند را اجرا نمیکند و افسار گسیخته میشود همین گرفتاریها گریبانش را میگیرد و این عذاب الهی است.زمانی معضل خانواده ها برای ازدواج مسائل مادی بود ولی حالا با کمتر شدن توقعات معضل دیگری به نام پیدا کردن کیس مناسب است که مبادا در گذشته او کس دیگری بوده باشد و همین امر باعث توقف ازدواج بروز فساد و فحشا را رقم میزند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
10
52
فقر فقر فقر
از هر در فقر وارد شود ایمان می رود
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
بله ولی نه فقط فقر مادی! فقر فرهنگی حاصل از بی توجهی به ارزشهای معنوی و مذهبی از قبیل قناعت، صبر و خویشتنداری و...
شهرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
38
من در یکی از همین مراکز NGO کار کردم و جمعیت افتاب رو هم می شناسم باید عرض کنم اوضاع بسیار وخیم تر از این حرفهاست هرکمکی هم که در این زمینه می شه خود مردم انجام می دن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
ياد حرفهاي يك غربي افتادم اسمش معروفه ولي يادم رفته ميگفت منو بخاطر دزدين يك نان به زندان انداختند اما اكنون 6 ماهه كه در زندان به من نان مجاني ميدهند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
4
18
أينا كه مشكل نيست !!!! چیز های مهم بیشتر است وای قاطی کردم دیگه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
2
9
بعضي ها به فحشا ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
8
بشنیم چند ... جر و بحث کنن
اسد
|
United States of America
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
7
30
علل تن فروشی 1_ فقر2_اعتیاد به مواد مخدر3_بیکاری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
6
55
کسی که برای درامد تن خود را میفروشد خیلی محترمتر از کسانی هست که مال و جان دیگران را میفروشند .
ولی جامعه به گروه دوم احترام میگذارد چون پول دارند
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
8
40
خانم معمولی و متاهل و بی شیله پیله وبدون ارایش میره تو خیابون اقایون همچین نگاش میکنن و ازش توقع دارن که اگه طرف نه گفتن بلد نباشه از نگاهشون و زبونشون نمیتونه در امون باشه باید یه فکری به حال مردها کرد ... جالبه که مردهای متاهل هم تشنه تر از هزار تا پسر مجرد بیچاره هستن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
0
25
ریشه همه مشکلات فقر است فقر اقتصادی فقر فرهنگی و...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
2
15
حقیقت داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
1
27
حقیقت داره

خواهر من در یک بیمارستان خصوصی کار میکرد
حرف های تکان دهنده تری تعریف میکرد از روابط برای ارتقا شغلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
0
20
عين حقيقت در جامعه است و درست نوشتيد كو گوش شنوا
شاهرخ شیراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
25
12
این ها همه از بی ایمانی وحس نکردن وجود خداوند است. اعتماد نداشتن به خداوند است واینکه این که چراجامعه باسرعت به این گونه وضعیتی دچار شده ریشه ی اصلی ان ریاست هشت ساله ان ندانم کاری هاست وگرنه کشور طبق امار سالهاپیش این وضعیت رانداشت اگر بدترازاین نمی خواهند بشود مسولین وعلما فکری کنند وعملی شود تازودتر دیر نشده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
26
12
مصیبت از وقتی گسترش پیدا کرد که ماهواره آمد وگرنه قبلش خیلی خیلی محدود از اين مسایل داشتیم ولی حالا که آمده چون مادر جزیره جدای از سایر کشورها زندگی نمیکنیم سیم خاردار هم فایده نداره فرهنگ غربی را با امواج فرستاده اند داخل خانه هامون. حالا باید انکاررا کنار گذاشت و راه حل برای مشکلات پیداکرد
عبدالقادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
4
22
امان از فقر و بی کفایتی مدیران و دزدان بیت المال
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
1
13
در شهر ما سراغ دارم طرف ... ابتدایی است و درمقابل چشمان همسایگان بدون هیچ پروایی تن فروشی میکند حال کودکان معصوم چگونه از زیر دست این خانم در می آیند و به جامعه تحویل میشوند خدا میداند و بس .
سپهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
1
15
با تشکر از زحمات شما پزوهشگر ومحقق محترم. خدا کند کسی پیدا شود بفهمد شما جه می گویید. پنهان کردن تا این حد مشکلی را حل نمی کنند. برخی حتی نام کاری که انجام می دهند را هم نمی دانند.در ادارات بیشتر پیدا می شود. دانشگاه ومدارس هم پر شده . بیمارستانها وبرخی مرکز دیگر هم پیدا می شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
10
به خداوند قسم ادم بی ادبی نیستم ولی برای نویسنده اولین نظر باید بگویم ... مطالب رو دقیق بخون و بعد نظر بده
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
0
16
تا وقتی یک بیماری را نفی کنیم بیماری به رشد خود ادامه میدهد.پس چاره کار شفاف سازی و پیدا کردن راه حل با شرکت کارشناسان وارد و تعیین برنامه های کوتاه مدت و میان مدت و دراز مدت است...
مهدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
3
7
سر خم مي سلامت شكند اگر سبويي
استپندار
|
Netherlands
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۶
2
12
کسانی که باور دارند هر ناهنجاری از شرایط جدید و ماهواره و امثالهم است کاش می توانستند آمار های مربوط به ارتباطات حنسی را در جوامعی سنتی به چه صورت است .
شاهرخ شیراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
6
23
چرامنفی خوردم نمی دونم ولی این را می دانم که داریم به سمت بی ایمانی وبی اعتقادی پیش می رویم خانم همسایه ی ما با سه بچه وقلب عمل کرده از صبح تاعصر در خانه های مردم کارمی کند ایا به راحتی نمی تواند تن فروشی کند وجالبه بی سواد هم هست 12ساله در خانه ها کار می کند نمی تواند دزدی کند چون معتقد است پول حرام نابود کننده است واگر با او صحبت کنی متوجه نمی شوی سواد ندارد درست است فقر ولی عیب بزرگتر ان بی اعتقادی است اگر ان هایی که پول این مردم وبیت المال رابردند به اندازه این خانم ایمان داشتند شاهد این اتفاقات نبودیم
جوزه
|
United States of America
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
8
11
1- اولا این امارها را از کجا در اورده ای 2-من فکر می کنم بجای بیان این معضلات راه چاره را بیان کنید. 3 مقصر کیست؟ایا رو سپیگری نتیجه فقر است یا خوش گذرانی4-با شعار می شود مرم را دیندارکرد؟
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
6
9
کردم از عقل سوال ایمان چیست عقل درگوش دلم گفت ایمان ادب است . وقتی درجامعه ادب ازبین رفت این هم نتیحه اش میشود بروید مادران را درست وبا ایمان تربیت کنید چرا ! ازدواج شده است تجارت وسکه به نام مهریه خانم ثبت کردن پس از دو روز زندگی مهریه را به احرا گذاشتن با وجود فرزند داشتن وادعای طلاق گرفتن به بهانه ای واهی ودر حضور فرزندان به پدر زحمت کش ونان حلال آورده خانواده شدیدترین فحش هارا توسط زن مدرن امروزی دادن من ازشما سوال میکنم فرزند این خانواده سراز کجا در می آورد تورا به خدا تاریخ را بخوانید حضرت ابوالفضل العباس (ع) اگر این همه باادب واحترام بابرادرش رفتار میکرد یک مادر مومن وباادب داشت .ازدامن زن مرد به معراج میرود یعنی این . بیاییم ازراه غلط برگردیم تاهمه کارها اصلاح شود اگر میخواهیم این وضع درست شود والسلام .
مهندس
|
United States of America
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
2
6
بر سر مردم آن شهر رسوایی بود
Masoud
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
2
17
تا پارتی بازی و رشوه گیری در این مملکت رواج دارد و آنرا جرم سنگین نمیدانند وضعیت مردم و جوانان هم به همین حال و روز است، چون مسایل فرهنگی و خانواده ها بطور مستقیم به مسایل دیگر جامعه مربوط است.
پریشانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
2
14
واقعیت اینه که ما برای مدیریت هنجارهای اجتماعی در طول سالیان گذشته برنامه ای نداشتیم. بیشتر شعار دادیم و گفتیم دین گفته فلان و بهمان. راهکار عملی برای مثلا برای مدیریت نیازها جنسی جوانان نداشتیم. بیشتر سعی میکنیم سرمون زیر برف کنیم و اوضاع را نبینیم و واقعیتها را انکار کنیم
ali
|
Sweden
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
3
11
حیف مردم کشور تروت مند مثل ایران که در فقر باشند, چرا نباید تامین اجتماعی در ایران وجود داشته باشه!
با گرفتن و زندانی کردن کاری انجام نمیشه!
حمایت مالی با احترام از زنان و دختران تنها یا با خانواده کم درامد
باسعادت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
2
4
سلام برتمام ایرانیان باغیرت بخصوص دوستانیکه دور ازتعصب نظردادن و مشکلات دیگران را مشکل خودمیدانن.بابی تفاوتی وبی توجهی بیگانه اند و دغدغه ایشان،مهار وخاموش کردن آتش خانه همسایه است.زیرا واقف است اگر بدادهمسایه نرسد،آتش وسعت پیدامیکندو منزل خودش راهم دربرمیگیرد.
خوبان و عزیزان من واقعأچه راهکارهای منطقی و عقلانی وخداپسندانه ای پیشنهاد دادید! بنده اکرنام مدیریت خبرگزاری موج را اشتباه نکنم ازجناب امینی تشکرمیکنم. فردی باسواد واهل تدبیر، همواره قلبش بدون چشمداشتی برای مردم میتپد،منزلشان را دراصفهان فروختندو وارد عرصه حبرو صادقانه اطلا ع رسانی شدن! خداشاهداستکه ایشان مرانمیشناسن ولی چون ایشان خود اهل عمل و دور ازتظاهرو ریا وعوام فریبی،خادم ملت هستند.اگر بنده همچون ایشان اول از کنترل یا اصلاح خودشروع کنم،و اعتقاد وایمان واقعی داشته باشم که حداناضربرهمه اعمالم هست، دیگربخاطرترس ازپلیس و....، فیلم بازی نمیکنم و ازظاهرسازی و دورنگی فاصله میگرفتم.
بنده چندسالیست که بحران طلاق وبیکاری و ورشکستگی مشاغل در اولویت دغدغه هایم میباشد! و خدارا شکر بدون هیچ دستمزدو توقعی بالطف وعنایت حق تعالی توانستم قدمهایی بردارم و اگرحتی نیاز بوده وباشدکه ساعتهاو روزها وقت بگذارم،اینکار رامیکنم و محال استکه رها کنم تا نتیجه مطلوب نهایی که قطعی شد،باسپاس از مجیب الدعوات آن خانواده رابارضایت ولبخندو خشنودی رب العالمین به خدامیسپارمشان. تنها نگرانیم اینه که یک مدیرتنگ نظروبحیل،نسبت بموضوع آگاه و سنگ اندازیها وفرصت سوزیها شروع شود. درصورتیکه همین اندازه که نظرهای مردم دردسترس میباشد،برای سیستم ومدیرمربوطه راهگشاست
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
2
14
بوروکراسی های پیچیده از ایران یک کشور عقب افتاده ساخته
بدون کارت پایان خدمت امکان استخدام تو هیچ نهادی نیست،
بدون پارتی نمیشه جایی استخدام شد و تمام بدبختی ها به خاطر اقتصاد هستش.
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
2
12
فاصله طبقاتی بیشترین نقش را دارد جوان چشم باز کرده دیده در یک خانواده بدبخت وبیچاره بدنیا آمده ودر کنار همین جوان بچه پولدارانی بدنیا آمدند که واقعا از هر چیزی بی نیازند همین مسله جوان را به بیراهه میکشاند اگر ریشه ای میخواهید حلش کنید بروید جامعه را هم ترازو کنید
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
1
10
باید بشینیم به کارهای گذشته مان فکر کنیم
ناسناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
3
11
خداوند کسی را تن فروش و فاحشه و روسپی و کل اغات به این معنی نیافریده .
بلکه بخاطر نان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
میشناسم کسانیکه ابددا مشکل نان ندارند........و/......................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
3
11
وای برما . به خداقسم این خبرها اگر مردم ومسولین را بیدار نکند عذاب الهی را در پی دارد .اقایان به فکر چاره باشید. به قول اکبر عبدی در فیلم رسوایی تا خدا مارا تکان نداده باید یک تکانی به خودمان بدهیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
4
13
تمام بدبختی جامعه ما فقر رانت و بی عدالتی می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
30درصد شا ید برای بی پولی باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
2
7
زنان این کشور آفت خوردند و همه در خواب
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
1
7
شهر نو همه اش دو هزار نبود
کویر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
8
10
اینا همه بهانه ست.من تو دوران دانشجویی دخترانی رو میدیدم که نه فقیر بودندو نه گرسنه اما کارشان تن فروشی بود.
پاسخ ها
امین
| Netherlands |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۶
بله من کاملا با شما موفقم یه سری ستاره ها هستن که ......
دل ریش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
3
3
میگم سر اون دانشجوها که واسه حرکات موزون اخراج شدن چی میاد؟مسول این هردو اتفاق کیه؟جهل رو واسمون میخوان
میرزاعباس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
6
5
باید به حکم خدا برگردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
حکم خدا میگه فقر از در بیاید ایمان از پنجره میره بیرون
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
4
6
بازهم از آقای احمدی‌نژاد می‌پرسم که شما 1400 میلیارد دلار از ذخایر نفت‌وگاز ما برداشت کردید و باید پاسخ دهید که چکار کردید.احمدی‌نژاد نصف این مقدار را به خارج فروخت و باقی آن را در داخل به بازار ارایه کرد و پول گرفت باید بگوید که آن را کجا هزینه کرد.
یک شهروند معمولی
|
Germany
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
1
5
از افتاب متشکرم لا اقل نوشت.
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
5
2
این مسائل که اصلا مهم نیست.
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
2
3
باسلام از آفناب متشکرم خیلی خیلی زیاد خدا اجرتان دهد لااقل نوشتید به سهم خودمان کمک کنیم فقط یک چیز توجه کنیم ایمان مادران و فرزندان آنان
مهدی آبیز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
1
12
با سلام
حال که همه مون میدونیم چقدر تن فروشی بین زنان و پسران نوجوان کشورمون زیاد شده تا وقتی خودمون رو به خریت بزنیم و بگیم دروغه دروغه مشکل حل نمیشه باید مسئله رو قبول بکنیم تا بتونیم راه حل مناسب براش پیدا کرد
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۹
7
4
نظام سلطه‌ی بین‌المللی برای ملّتها -نه فقط ملّت ما، [بلکه‌] برای هر ملّتی که بتواند- برنامه دارد.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
5
2
شاید همه ما به مسایل مربوط به انحرافات جنسی از یک بعد و یک منظر نگاه میکنیم و سعی در حل آن بخشی که به نظرمان مهم است می پردازیم اما باید به یاد داشته باشیم آسیب های اجتماعی حاصل چندین مشکل اجتماعی و فرهنگی مانند فقر ، اعتیاد، بی حجابی ، بد حجابی، کاهش سطح فرهنگ، میزان اعتقادات و . . . دارد .
برای حل معضل انحرافات جنسی در جامعه باید خیلی از مسایل حل شود و این مسئله زمان بر است وسال ها طول میکشد و نباید انتظار شق القمر را داشت چرا که تغییر عقیده یک ملت ناشی از تغییر تفکر آن ملت است
یا علی
ایرانی آریایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
2
5
متاسفانه تا دغدغه قشر ضعیف و متوسط جامعه نان ومسکن باشه وبرای قوت لا یموت سگ دو بزنند و........................................
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
1
5
روسپی گری ناشی از فقر و اعتیاد بد است و باید از آن جلوگیری شود . اما به عنوان شغل (یعنی برای افرادی که این شغل را "انتخاب" میکنند و این انتخاب ناشی از فقر و اعتیاد نیست).............................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
9
3
سلام .این واقعا حقیقت دارد.بازار کار رابرای زنان محدود کنید.بیشتر زنان درمحیط کار تن فروشی میکنند.وجز امار شما نیستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
1
6
ما تا قیامت انکار می کنیم راحت ترین کار انکاره
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
1
4
تا وقتی که مسئولین این مساله رو انکار میکنن و چاره ای براش پیدا نمیکنن و البته مردم هم سرشونو زیربرف کردن و اعتراض و واکنشی نشون ندن از این بدتر هم میشه و باید از روزی ترسید که بنیان خانواده ها از هم بپاشه اون وقت دیگه این جامعه مرگش فرا میرسه ٬من این مشکل رو از فقر میدونم ریشه تمامی مشکلات اجتماعی از فقره و من متاسفم برای خودم و مردم ایران که با وجود ثروت عظیمی که داریم ولی تو فقر و بیکاری و اعتیاد و تن فروشی داریم خفه میشیم .... دلیل چیست؟
سجاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
1
4
تا وقتی که مسئولین این مساله رو انکار میکنن و چاره ای براش پیدا نمیکنن و البته مردم هم سرشونو زیربرف کردن و اعتراض و واکنشی به این بی لیاقتی مسئولین نشون ندن از این بدتر هم میشه و باید از روزی ترسید که بنیان خانواده ها از هم بپاشه اون وقت دیگه این جامعه مرگش فرا میرسه ٬من این مشکل رو از فقر میدونم ریشه تمامی مشکلات اجتماعی از فقره و من متاسفم برای خودم و مردم ایران که با وجود ثروت عظیمی که داریم ولی تو فقر و بیکاری و اعتیاد و تن فروشی داریم خفه میشیم .... دلیل چیست؟ بی لیاقتی ،بی کفایتی و حماقت دستگاه حاکم
اعظم
|
United States of America
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
5
1
خدا کنه همه چی درست بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
3
1
میگن زخم هرچه بیشتر دست بزنی دیرتر خوب میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
2
7
واقعا همه اینا راسته من خودم از نزدییک با این موضوع درگیرم زندگیم داره از هم میپاشه چرا هیچکس به داد مردم نمیرسه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
1
5
واقعا همه اینا راسته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
3
3
به نظر من اگه اعتقاداتمون قوی باشه و برا خودمون ارزش قائل باشیم.حتی فقر در حد مرگ هم نمیتونه ما رو مجبور به این کار زشت کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
5
5
مسئله ی عجیبی نیست درهمه جای جهان وجود داره خوبه بجای پاک کردن صورت مسئله جوابشو پیدا کنیم و حل کنیم وبیخودی ب ازادی های یواشکی ربط ندیم طرف برا نون شبش مونده بعد بخاطرازادی تن فروشی کنه ؟مردم ازفرط گرسنگی ظهرازخواب پامیشن بعد ی عده میگن اینم نتیجه ی ازادیه ک تن فروشی باب شده, ن عزیزدلم ازشکم گرسنه هرکاری برمیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
1
4
بلعخره زن یا دختران این افراد انشالاه گرفتار ای تن فروشی میشوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
0
1
باعث این کارها چند علت داره مهم اش.....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
1
4
انقد خودتونو به نزن يه كم چشاتو باز كني و خودتو گول نزني متوجه ميشي اين امارها واقعي كه چه بسا از اين بدتر هم باشه
بهزاد معلم
|
Germany
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
9
5
امام علی می فرماید: فقر مرگ بزرگ است و نزدیک است کار فقر به کفر بکشد
عزیزم زن و دختری که آرایش کرده و از صبح تا انتهای شب بی مورد در کوچه ها و خیابانها ولگردی کند وحتی عده ای از رانندگان که تصادف کرد ه انند می گفتند علت تصادف این است که حواس شان به دختران بی حجاب بوده است.
sadafebrahimi
|
United States of America
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
5
10
قطعا مشکلات زیادی دارن ک دست به تن فروشی میزنن...من صدف 26 تهران.میتونین زنگ بزنین داستانمو بپرسین.
پاسخ ها
یسرا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
میشه باشما درتماس باشم
ابراهیم کریمی
|
United States of America
|
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
1
10
باسلام

حق همه مردم هستش باهروضعیت وتحصیلاتی حداقل یه شغل پایدارودآمدمناسب داشته باشن
حق همه ایرانیهاست که ازدواج کنندوزندگی کنندنه مردگی
حق همه ملت ایران هستش که درجامعه ای سالم وبدون موادمخدرزندگی کنند.
مردم ایران بایدازدرآمدکشورشون سهم داشته باشن درایران فقرنبایدبه هیچ وجه وجودداشته باشد.
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
5
6
این مشگل هرگز حل نمیشه کسی که طعم پول وبچشه هرگز ترک نمیکنه تن فروشی و
یک اصفهانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۷
3
5
با سلام اولا بایستی واقعیت را پذیرفت ولی اینکه کسی بهونه تخلفشو فقر مالی قرار بدهد خیلی منطقی نیست چرا که انسانهایی میشناسم که به لقمه نانی محتاجند ولی غیرت انها به انها اجازه نداده که حتی دست تکدی گری به کسی دراز کنند
اهورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
2
4
ما همه حرف می زنیم در کشور ما نه گوش شنوا هست نه مرد عمل
اهورا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
2
4
ما همه حرف می زنیم
ناشناس
|
United States of America
|
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
4
5
عمق فاجعه بیش از این هاست جامعه شناسان باید علت را بررسی کنند
اما بنظر بنده آنچه بیش از هر چیز باعث این مسئله شده فقر فرهنگی است نه فقر اقتصادی
آگه افراد جامعه چه زن و چه مرد فرهنگ وفاداری را داشته باشه این مسائل کمتر اتفاق میفته
نمیتوانم چرا بعضی ها عصبانی شده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۸
1
6
چرا بحث میکنید بیخودی اعصاب خودتونو خرد میکنید,,,, هنوز متوجه نشدید سر همتون کلاه رفته,,,....!!!!!!! هنوز واقعیت هارو نمیبینید ,,,, بعضی ها خودشونو به ندیدن میزنن
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
3
1
اقا این حرفها رونزنید یارانه ها رو کی میدن
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۵
3
2
اقا این حرفها رونزنید یارانه ها رو کی میدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
1
4
به نظر من همه اینها برمیگرده به خانواده . اگر کمی دقت کنیم متوجه میشویم افرادی که دست به این رفتار نمی زنند کسانی هستندکه با پدر و مادر خود دوست هستند وواقعیت خواسته هایشان را با آنها در میان میگذارند. چه کسی محرم تر از پدر با دخترش است؟ چرادختران اینقدر تحقیر میشوند که حتی جرات نمی کنند پدر خودرا بغل کنند؟یا پسرها مادر خودرا ببوسند وآنها را به قلب خود که خونشان از آنجا گردش گرفته است بفشارند؟نه این حرفها نیست بیائیم باخودمان رو راست باشیم و حتی برای یک بارهم که شده پای حرف پدرومادرمان بنشینیم یا اگر پدر و مادر هستیم پای حرف فرزندانمان بنشینیم.الآن هیچکسی نیست که دلش برای فرزندانمان بسوزد. اگر خانواده اصلاح شود بخدا نیازی به این همه مشاوره نخواهدبود. مشاوره و زندان و... همه باعث میشود حجب وحیادرخانواده کم رنگ تر شود. درست است که اقتصاد ضعیف باعث فقر فرهنگی شود ولی باتوکل بخدا میتوان کمتر با این مشکلات روبروشویم.
sebastian
|
Germany
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
0
3
فریاد
موجودی متحیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
0
4
باید ریشه یابی بشه اگه مسئولین ذی ربط خودشونو به خواب بزنن این اماری که دوست عزیرمان فرموده به شدت افزایش خواهد یافت البته تا زمانی که حق فقرا امت ادا نشه نمیتوان امیدوار شد ولی بعضی مردا بی غیرت شده و بعضی خانمها هم پرده عفت را دریده اند خواهرم تو موجودی هستی امانت هستی درنزد خودت باید دربست تحویل شوهرت بدی انشالله
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
0
3
من دیروز یک متن ارسال کردم متاسفانه دیده نمیشه!!!!!
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
1
5
همه این بدبختی ها بخاطر فقر مالی وفقر فرهنگی و فقره مدیریت اجتماعی و سوء استفاده و برداشت ناصحیح از منابع اسلامی است . مثلا" فردی که کمی لغزش جنسی دارد(حتی انسان متاهل)و میداند این امر حرام است با خواندن یک صیغه اقدام به این عمل زشت می نماید. واگر این امرچندین مرتبه تکرار شود این موضوع به یک امری عادی تبدیل شده و دیگر نمی تواند دست ازاین کار بردارد بطوری که باعٍث میشود به خانه و خانواده اش سرایت کند ودرصورت مشاهده با بی تفاوت ازاین موضوع چشم پوشی کند. (بی غیرتی را درخانواده و بعد در جامعه گسترش دهد.!) .بیائیم دست به دست هم بدهیم وازخانواده خود شروع کنیم وبا همسر و فرزند و پدر مادرمان روراست باشیم. بعد میتوان باجامعه روراست شد . خداکنه توانسته باشم موضوع را رسانده باشم. مثلا" یک جوان میگوید وقتی میتوان بایک صیغه غریزه جنسی را تخلیه نمود چرا باید این همه هزینه ازدواج را داد؟ واقعا" مشکل کجاست؟ بخدا همه میدانند ولی خودشانرا زدند به کوچه علی چپ.
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
0
4
باسلام تمام فشارها ومشکلات اقتصادی ومشکلات ازدواج قطعا دراینده بدتر ازاین هم خواهد شدمسولین بفکر باشند
شیده
|
Germany
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۳
2
2
خدایاخودت رحم کن
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
0
3
نه بابا مگه داریم دروغگو
فازینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۵
5
2
خداکنه دروغ باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
2
5
دروغ کجا بوده عین واقیعته من خودم شاغلم و مادر دو دختر در بین همکارا کسایی رو میبینم که نه فقیرن نه بیوه و نه مطلقه ،مثلا مادر هم هستن .ولی خب انگار از اینکه با این واون باشن لذت میبرن متأسفانه باید بگم تنوع طلبی این زنها کمتر از مردها نیست.قابل توجه اون دوستان که میگن همش به خاطر فقر مالیه!یه کم دقیق به اطرافتون نگاه کنید
گنجو
|
Canada
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
2
5
نظر بی خود ندید خواهشن هیچ زنی فاحشه به دنیا نمیاد این رفتار از یه نقطه شروع شده که تو کشور ما دلیل اصلی اون فقر وتنگدستی هست که باعث این مشکلات شده به اجبار به این ننگ تن میدند کشور ما هم اگه مثل کشورهای دیگه حوضه خلیج فارس بود با این همه درامد وضعیت مردمش نباید اینجوری باشه منتها جیب بانک مرکزی ما سوراخ شده پول توش گم میشه
فازینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
0
5
سلام . ای کاش میتوانستیم از طریق این گفتگوها مشکلات جامعه را حل کنیم . در هرحال جامعه را خودمان تشکیل داده ایم و اگر جامعه اصلاح نشود، خطر بزرگی دامنگیر خانواده ها خواهد شد.
سیامک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
4
7
درود
فکر کنم علت اصلی اشاعه فحشا به صورتی که امروز تو جامعه ما وجود داره فقر فرهنگی باشه، راستشو بخواین تقریبا ریشه تمام مشکلات از فقر فرهنگی میاد. ما ها با نداشتن اطلاعات و آگاهی کافی و لازم از شرایط سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی خودمون، جامعه مون و محیط کار و زندگی مون و به طور کل مملکتمون راحت وسوسه می شیم، راحت کلاه سرمون میره ، راحت دروغ می گیم، راحت اولویت های زندگیمون رو فراموش می کنیم و غرق مسائل حاشیه ای میشیم و راحت خیلی چیزها رو می پذیریم و کلی کارها می کنیم که نباید بکنیم. نتیجه اش همین چیزی میشه که می بینیم. درست که ریشه یابی کنیم می بینیم عامل خیلی از این تن فروشی ها و روسپی گری ها فقر فرهنگی خود فرد، همسرش و یا پدر و مادرش بوده که در بیشتر کیس ها این بی فرهنگیه اول عامل فقر شده و بعد هم سر از ناکجا آباد در میاره. این وسط بی مبالاتی و بی توجهی و سودجویی دولت مردامون هم عامل تشدید بیشتر این بی فرهنگی و فقر اقتصادی و سایر پیامدهاست. همدیگرو نباید متهم کنیم چون هممون به اندازه کافی تو این منجلابی که درست شده سهم داریم. هر کی هم تکذیب کنه یا خودشو بکشه کنار فقط به خودش دروغ گفته و از بار گناه هیچکس چیزی کم نمیشه. تو جامعه ای که سرانه مطالعه اش دو دقیقه در سال هست انتظار دارین چه رفتارهای درست اجتماعی به وجود بیاد؟ کدوممون اسم آخرین کتاب غیر درسی رو که احیانا خوندیم یادمون مونده؟ ملتی که برای نذری از سر و کول هم بالا میرن ولی چشمشون دنبال دو تار موی یه خانمه که از روسریش بیرون اومده!!!! ازشون چی میشه توقع داشت؟؟؟!!!
ولی همین ادم های بی فرهنگ تا پاشون می رسه به خارج فوری اصلاح میشن و بعد از مدت کوتاهی با محیط تطبیق پیدا می کنن. دیگه با دیدن یه زن بی حجاب از خود بیخود نمی شن و دین و ایمونشون به باد نمیره و دنبال ناموس مردم سر و دست نمی شکنن. با خودمون فکر کنیم چرا این اتفاق می افته ؟
راستش دوستان دلم خیلی پره از این مسائل ولی اینجا جاش نیست که زیاد بنالم
فراموش نکنیم کار خانم سلیمی و همکارانشون در کمک به این افراد جای تقدیر و تشکر داره ولی رسالت اصلی اونها و همه ما اینه که سطح آگاهی جامعه مون رو ببریم بالا چون """ دانستن حق مردم است""".
ایام به کام و روزگار بر شما خوش
فازینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۱
4
4
سلام آقا سیامک ، مشخصه که دلت خیلی پره . خداشیطان را لعنت کنه که باعث شد آدم از بهشت خارج شه. ولی 24000پیامبر باخواهش خواستن اونو ببرند بهشت نتوانستند. به نظر من موضوعاتی که شما مطرح کردید همه میدانیم ولی خودمنو زدیم به کوچه علی چپ. من مطالب دوستان را مطالعه میکنم و وقتی سبک سنگین میکنم متوجه میشوم که غریب به اتفاق دوستان از وجود چنین رفتارها رنج میبرند. ولی شیطان پرده بر چشم حیای انسانها قرار میدهد ونمیگذارد تا انسان با عقل سلیم خود رفتار نماید. اگر انسان دریک محیط بداند دوربین مخفی است کمتر خلاف میکند . ولی نمی داند بزرگترین دوربین مخفی خداوند باری تعالی است. درهرکاری اگر خدا را ناظر برکارهایمان بدانیم دنبال کناه نخواهیم رفت . از والدین انتظار داریم وجود خدا را درمنازل به فرزندانشان بیاموزند و فرزندان را از خدای مهربان نترسانند.بلکه بیاموزانندکه خدا انسان را برای رسیدن به کمال آفریده است .
ساماک
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۳
2
1
یله به گفته دوستمون "سیامک" دانستن حق مردم است.
حامد نوروزی
|
Mauritius
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
0
6
تنها بایک مقایسه دیداری ساده از چند سال پیش تا امروز ،در مواجهه با زنان تن فروش یا کودکان خیابانی، متوجه میشویم امار تعداد این افراد در جامعه با شدت فاجعه باری رشد کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۹
0
1
من بعد از 3
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
5
6
واقعآ نمیدونم چی بگم...ولی همش از فقر مالی نیست ...بلکه فقر خدایی،وجود خدا تو زندگیامون کمرنگ شده
هوتن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
3
5
چند سال دیگه به بدترین فلاکت گرفتار میشیم،، مشکل من بیشتر زن های شوهر داره ک چند دفعه به خود من پیشنهاد شد ،ک خداروشکر بعد کلی صحبت یکم قانعشون کردم ک عاقبت خوبی نداره،،،البته بعضی حرفاشون درست بود از اینکه شوهراشون بهشون کم اهمیت میدن...فقط میگم متأسفم ...
فازینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۴
5
5
به نظر من اگر یک زن به کسی پیشنهاد میدهد همان لحظه باید مطمئن شوی که این همان شیطان است که خودرابه شکل یک زن جذاب درآورده است و دراینجا است که خدا دارد نفس لوامه و اماره مان را امتحان میکند. اگر فکر کردی که در پشت آن جهره زیبا شیطان پنهان شده است خواهی دید که جقدر ازاومتنفرخواهی شد!لحظه ایی فکر کن که آن زن یا مرد ازطرف شیطان مامور شده که تورا به انحراف بکشاند ،چقدر ازاو متنفرخواهی شد. در اینجورمواقع فقط وفقط باید ازشرشیطان رانده شده و قسم خورده به خداوند متعال پناه برد. دمت کرم بیا با رد خواسته های شیطان احساس غرور را درخودت بپرور.
پاسخ ها
نا شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
خواهر من اگر داری آموزه های دینی رو تبلیغ میکنی اخه این چه جورشه!؟
اومدیم و یه بنده خدایی از حرف شما تاثیر گرفت... اون موقع یه بلای بد تر سرش میاد و دچار عجب میشه!!
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۵
1
5
سلام
عزیزان در جوامع امروزی واقعیات انکار ناپذیری وجود دارد که به سادگی نمی توان از کنار انها رد شد و ذهن خود را به فکر وا نداشت بایددر بعضی موارد حتی بر روی یک مورد حساس بود چه برسد به اینکه ان مورد به صدها وهزاران افزایش یابد سوالی که ذهن مرا آزار میدهد این است که چرا ما خودرا به عفلت میزنیم .گویند روزی از دانائی پرسیدند که چرا فلانی را هرچه صدا میزنیم از خواب بیدار نمی شود ؟گفت آنرا که خواب است بیدار توان کرد ولی آنراکه خودرا به خواب زده است با پتک هم نمیشود بیدار کرد.
اتي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۸
5
4
براي من دوستام هم دانشگاهيام حداقل چندبار اتفاق افتاده تن فروشي. كجاي كاريد ؟؟؟برخلاف ميلمون بوده
نیروانا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
0
1
من دیگه حرفی ندارم
سام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۳
0
3
فقط برای پول پول
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
1
6
اولا شماهمتون باهم مشکل دارین واقعا ادب و احترام سرتون نمیشه و باطعنه باهمدیگه صحبت میکنید مثلا هممون همزبان و دریک کشوریم چرابه همدیگه توهین کنیم! بعدش من خودم یک زنم و واقعا وضع جامعه رو که میبینم خجالت میکشم ...................
بهنام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۵
4
6
ایا میدانید: بیشترین مواد مخدر دنیا در ایران مصرف میشود...
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
3
2
بنام خدا
باید مشکل را از اساس بشناسیم و از آن راه حل بیابیم.
با توجه به اینکه همه ی ما در مدارس تحصیل نموده ایم و میدانیم که اولین جرقه های این نوع رفتار با شوخیهای کودکانه همکلاسیها شروع میشود و داستانهای جنسی به همدیگر تعریف نموده و عکس و فیلم جنسی میبینند .با گذشت زمان پر وبال گرفته و به ارتباط و انحراف جنسی میانجامد.
اگر فرزندان همیشه در خانه و در کانون خانواده باشند و زیر نظر اولیای خود باشند و آموزش و تحصیل از راه دور صورت گیرد و با این کار کنتاکت بچه ها با همسن وسالهای خود کاهش یابد و بجای آن در کانون خانواده و با کمک تلویزیون و اینترنت و ...تحصیل کنند آن وقت 90درصد این مشکل حل میشود و باقی این مشکل به فامیل ارتباط دارد
مهری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
1
4
به نظرمن علت همه ی این کارهابیکاریه وفقره ....
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
1
13
سلام
متاسفانه تن فروشی فقط مال زنان معتاد یا متاهل نیست
کشور داره پر از زنانی مطلقه میشه که با ی بچه زندگی میکنند
باز هم موضوع این نیست
بدی کار اینجاست که زنان مجرد برنامه ریزی میکنند که در زمان ازدواج پشت قباله ای گرانی برایشان بنویسند و بعد از چند سال زندگی جدا میشوند و زندگی را به سبک خودشون ادامه میدن
و این بهترین گزینه برای رهایی از خانواده و زندگی به سبک خودشون و البته بدون مشکل مالی است
ک ازسربندر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
1
4
جای تاسفه
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
4
3
شما چتونه؟........................................................
نمیدونم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
3
4
دلایل این کار ها خیلی خانمان سوز تر از خودشونه
سام
|
United States of America
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۱
0
8
متاسفانه تن فروشی وحشتناک زیاد شده.
عدهای هم از یکی از کشورهای همسایه پسر بچه های 12-15 ساله را به بهانه کار وارد کشور میکنند و در اختیار مشتریان شناخته خود قرار میدهند .و هر وقت پشت لبشان سبز شد در شهرهای دیگر برای کارگری رها میکنند و به سراغ نوجوانان در نوبت مانده و جدید میروند.
خودم شاهد بودم در ساختمان نیمه کاره هر جمعه صبح زود یک وانت دو یا سه پسر بچه را تحویل میدادند و شب میآندند و میبردند.
با نیروی انتظامی هم تماس گرفتیم و آمدند و پس از چند سوال و جواب رفتند و وقتی سراغ نتیجه را گرفتیم عنوان کردند که برادرشان است که جمعه ها مهمانشان هستند !!
بالاخره با همسایگان جمع شدیم و به سرکارگر و مالک ساختمان گفتیم و جلوی ادامه این کار کثیف را گرفتیم. الیته ظاهرا دیگر نمآیند شاید هم شب در تاریکی و پنهانی اینکار را میکنند
منتظربارون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۳
4
12
سلام ناشناس هستم ۴۲ساله مذهبی بوده وهستم واهل مناجات واعتکاف خدمت سربازدادسرا بودم دخترکارتن خابی را آورده بودندبا اعتراف به رابطه با ۳۵ دانشجو پسریکی ازدانشگاهها
توپارک نزدیک دانشگاه پاتوقش بوده به دلیل شورسن ۱۸ سالگی عاشقش شدم وبعداز ۵سال
دوستی با ایشون ازدواج کردم العان دوتا بچه داریم وخانمم مورداعتمادترین زن ازنظرفامیل هست وهمه فامیل ازایمان ودرستکاریش تعریف میکنن وبا اینکه به اندازه من حرارت مذهبی نداره عشقش پوشش چادرملی هست وتابه حال سه نفرازدخترای مانتوخفن فامیلمونو چادر
ملی پوش کرده ای کاش برنامه ماه عسل احسان علیخانی ازمن وامثال من وخانمم هم دعوت میکردن تا مردم بدونن که بازگشت به خوبی فقط تو مقوله اعتیاد به مخدرنیست ودرمقوله جنسی هم میتوان برگشت وخوب شد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
2
6
بهترین چاره تشکیل وزارتی کوچک و چابک با نام " وزارت سلامت رفتاری و مقابله با آسیب های اجتماعی " است .
رضا
|
Romania
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۷
1
5
سلام من رضا هستم خواستم نظرم رو بگم این بحث که همه جا وجود داره همه مقصریم مخصوصن خانواده ها اگر در ازدواج فرزندانشان سخت کوشی نکند اگر هر فردی نیاز جنسی در خود ببیند ازدواج کند اگر دولت وام ازدواج خوبی بدهد وام اشتغال بدهد کار فراهم کند به این روز نمی افتیم به خدا اکسرا از فقرو نداری مبتلا به اعتیاد و این کار نا پسند میشون
محیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۴
4
7
سلام دوستان بانظرهمه موافقم.مردهابایدب زناشون اهمیت زیادی بدن.پدرام ب دختراشون اینهمه آزادی ندن ک ازخودشون دربیان.وسلام
رسول
|
United States of America
|
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۴
1
6
کاش میشد خالصه از این متن رو میگذاشید که که گپی راحت و در گروها شبکه های مجازی نشر بشه
دکتر سید
|
Germany
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
18
3
با سلام ،همه این حرف ها دروغ است من تا به حال زن فاسدی در تهران ندیده ام .
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
3
مشکل اصلی اینجاست که کسایی که در این باره کار می کنند خودشان به اندازه کافی مطالعه ندارند، لطفا کتاب "جدایی: تاثیر روابط قدرت بر انسانها و فضاهای شهری" و نیز کتاب "فضاهای جنسیتی و تجربه شهر" را مطالعه بفرمایید که توسط انتشارات آرمانشهر به چاپ رسیده است
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
1
3
ازاد باش ترسی بدل نداریم جنگیم تا رهاییم
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
3
3
ازاد باش ترسی بدل نداریم جنگیم تا رهاییم
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۳
0
12
سلااااام....به نظرم به هرزوجی که میخواد ازدواج کنه وشرایطمالی خوبی ندارن خونه بدن....یاشغلشوتضمین کنن یاهم وام ازدواج ورایگان میدادن.مشکل اینجاست که هوای ماجووناروندارن......
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۹
3
9
حرف کلی من اینکه چرا مسئولین اهمیت نمیدن وجمع نمیکنند زنان فاسدرا ویا چرا ما سکوت میکنیم. باید اعتراض کنیم شاید قربانیان نسل بد فرزندامان باشد لطفا مسئولین مجازات کنند
مردم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
1
7
به گفته یکی از بزرگان تاریخ...اگر در جامعه ای..... نباشد عموم مردم هوس را با عشق اشتباه میگیرند.....ختم کلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
2
15
هرکس نتواند شهوتش را کنترل کند از حالت انسانی خارج وبه حالت حیوانی گرفتار میشود
ایکس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
2
4
سلام .ممنون از اینکه اجتماع واقعی رو بهمون نشون میدی .دمتونم گرم .....
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۶
1
6
سلام مشکل اصلی فقر فرهنگی هست و سنت‌های بد که باعث میشه از سن ازدواجشون دختر وپسره بگزده ودر مرحله آخر فقر اقتصادی هست .....
یک قریب
|
United States of America
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۸
3
6
امروز کمرم شکست اخه منم ای بابا کشورمون داره به کجا میره
دهه شصتی مضر
|
United States of America
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
4
5
مشل اصلی آمریکاست
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۷
4
8
تا تقاضا نباشد عرضه ای هم نخواهد بود . تا پسران سمت این نوع رابطه ها نروند بازار این کار گرم نخواهد شد. روی کسانی سفید که می گویند سن ازدواج 30 سالگی است روی کسانی سفید که می گویند در سن پایین نباید ازدواج کرد(ادم هروقت شرایط داشت و به بلوغ فکری رسید باید ازدواج کنه)
...
در پایان هم از آن مرکز مشاوره ی فعال تشکر میکنم و امید وارم در آینده به اهداف مورد نظرتان برسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
3
6
۱۰،۰۰۰؟
بعید میدونم این اعداد باشه باصرف نظر ازوناییکه از طرق دیگه و غیر مستقیم تن فروشی میکنند چندین برابر بیشترند این افراد، این موضوع فقط و فقط ریشه تو زیاده خواهی داره، وگرنه که پاکستان و افغانستان وضعیت اقتصادی بهتری از ما ندارند
آتبین
|
United States of America
|
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۹
1
5
درود بر شما. خسته نباشید. در جوامع پیشرفته به علوم انسانی که از جنبه ی آن روانشناسی و جامعه شناسی است اهمیت بسیار میدن. مدیران و دولت مردان عملکردشان را با کارشناسان و متخصصان این علوم هماهنگ میکنن. نتیجه ی کارشون هم پیشرفت جامعه است.
تا زمانی که اهمیت پژوهش و تحقیق و کار کارشناسی و انتقاد آزاد و حرفه ای و حضور رسانه های آزاد در جامعه روشن نشود نمی توان چندان به آینده ای روشن امید داشت. در پاین بازهم از شما به خاطر پوشش دادن تلاش کارشناسانه ی این موسسه ی اجتماعی سپاسگزاری میکنم و دستمریزاد میگم.
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
3
9
امروز 20 تیر 1399 .خدا را شاهد میگیرم آمار خیلی بیش تر از این حرفهاست. این مقاله مال 4 سال پیشه .زن مطلقه زیاد شده دختر مجرد زیاد شده گرانی تورم بیکاری به اوج رسیده .بی بند و باری خیلی زیاد شده غیرت ها کم شده .واقعا متاسفم برای این وضعیت .فقط تو رو به خدا با ادم مطمئن و درست حسابی ازدواج کنید چه مرد چه زن .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
3
11
ادم ازگشنگی بمیره بهتراز تن فروشیه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین