به گزارش عصر
ایران به نقل از "اتوگاید"، دراین مطلب به جایگاه برند شرکتهای خودروسازی
در سال 2016 نگاهی میاندازیم. شرکتهایی که به واسطه ارزش برند در این
فهرست قرار میگیرند و محصولاتشان محبوب مشتریان جهان است.
1- تویوتامطالعات
نشان میدهد که تویوتا 9 سال از 11 سال گذشته را در جایگاه برترین
خودروساز جهان گرفته است. بررسی ها نشان می دهد برند این خودروساز ژاپنی در
ابتدای 2016 میلادی، 29.5 میلیارد دلار ارزش گذاری شده و باز هم مقام اول
ارزشمندترین برند خودروساز جهان را از آن خود کرده است. ارزش برند این
خودروساز در مقایسه با سال گذشته 2 درصد افزایش نشان میدهد.
2- بی ام و"بی
ام و" همچنان به عنوان قدرتمندترین خودروساز آلمانی شناخته میشود. ارزش
برند این خودروساز پس از افزایش 2 درصدی در مقایسه با سال 2015 اینک به
26.8 میلیارد دلار رسیده و جایگاه آن یک پله ارتقاء یافته است.
3- مرسدس بنزبرند
بنز با قیمت 2.7 میلیارد دلار، سی و نهمین پله در میان 100 بنگاه تجاری
برتر جهان را به خود اختصاص داده و 4 پله صعود کرده است. در میان
خودروسازان نیز با افزایش 4 درصدی ارزش برند در مقایسه با سال 2015 در رده
سوم ارزشمندترین خودروسازها قرار گرفته است.
4- هوندااگر
هوندای ژاپنی زیاد مراقب نباشد، فورد میتواند جایگاهش را در این لیست از
آن خود کند. هوندا جایگاه هفتاد و چهارمین برند ارزشمند جهان و چهارمین
برند خودروساز را به خود اختصاص داده و با یک درصد کاهش در مقابل سال 2015
به ارزش 13.2 میلیارد دلار رسیده است. برند این خودرو ساز نیز 4 پله در
این فهرست صعود کرده است.
5- فوردبرند
فورد آمریکایی با جهش 5 پلهای در جایگاه هفتاد و پنجم از میان 100 برند
ارزشمند جهان در سال 2016 قرار دارد. ارزش برندش 13 میلیارد دلار برآورد
شده که در مقایسه با سال گذشته تغییری نشان نمیدهد.
6- نیسانروی
پله 92 ارزشمندترین برندهای جهان و ششم خودروسازان، نیسان جا گرفته است.
این مقام به واسطه برندی به ارزش 11.5 میلیارد دلار با افزایش یک درصدی در
مقایسه با سال گذشته به دست آمده است.
7- آ ئو دیبرند"آ
ئو دی" آلمان با 6 پله سقوط نسبت به سال 2015 و با ارزش برند 9.5 میلیارد
دلاری به مقام هفتم ارزشمندترین برندهای خودروسازی جهان سقوط کرد. متاسفانه
عملکرد این برند در سال جاری آنقدر خوب نبود که بتواند خود را میان 100
برند ارزشمند و گران جهان جا کند.
8- لندرووربرند
لندرور با پنج پله سقوط و و ارزش برندی حدود 4.7 میلیارد دلار تنها
توانست مقام هشتم برندهای خودروسازان ارزشمند جهان را از آن خود کند.
9- پورشهپورشه
آلمانی مانند تسلای آمریکایی نه در میان 100 برند معتبر جهان جایی داشت و
نه مقامی را میان خودروسازان از آن خود کرده بود. اما در سال جاری و پس از
گذراندن یک سال موفق تاریخی و ارزش برند 4.4 میلیارد دلار بر پله نهم
ارزشمندترین برندهای خودروسازی جهان جای گرفت.
10- تسلاشاید
عجیبترین بخش این فهرست نمایش نام تسلا در جایگاه دهم ارزشمندترین
برندهای خودروسازی جهان باشد. نام این خودروسازی الکترونیک با ارزش برند
4.4 میلیارد دلار قبل از لکسوس در این فهرست جای گرفته است. تسلا نیز
جایگاهی میان 100 برند برتر و ارزشمند جهان ندارد.
درست نوشتند
ایران خودرو و سایپا برتر نیستند
برترین هستند