کد خبر: ۳۷۴۶۲۳
تعداد نظرات: ۸۸ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲

اگر به همسرتان و گوشی تلفن همراهش شک دارید بخوانید/آیا چک کردن گوشی همسر جرم است؟

آفتاب‌‌نیوز :
اگر شما هم به همسرتان و گوشی تلفن همراهش شک دارید این گزارش را بخوانید:

اعتماد‌ به ‌جای ‌بدبینی و ‌شک

توی مهمانی در خانه پدری، کنار اقوام، خواهرزاده و برادرزاده‌ات نشسته‌ای، همسرت در آشپزخانه مشغول کمک کردن و شستن ظرف‌های شام است، با خیال راحت گوشی تلفن همراه خود را در دست می‌گیری، تلگرام یا دیگر صفحه‌های مجازی را باز و شروع می‌کنی به چَت کردن، همان طور که غرق نوشتن و خواندن هستی ناگهان سایه‌ای بالای سرت می‌بینی، چشم که می‌اندازی همسرت ایستاده و می‌گوید باز هم که کله‌ات را فرو کردی داخل گوشی، با کی داری چت می‌کنی؟

کار به مطالبه گوشی و چک کردن چت‌ها می‌رسد، حالا تو مانده‌ای و انتخاب میان سپردن گوشی به دست همسر یا مقاومت و کوتاه نیامدن در برابر این خواسته. برخی اقوام هم زیرچشمی تو را نگاه می‌کنند و گوش‌هایشان تیز شده است.

این که سرانجام این اتفاق و کش و قوس چه می‌شود و تو با چه کسی داشتی چت می‌کردی سوژه اصلی این گزارش نیست، بلکه باید ریشه‌های این داستان را مورد بررسی قرار داد و این که چه مجموعه رویدادهایی باعث می‌شود همسران نسبت به یکدیگر و روابط هم در فضای مجازی مشکوک شوند و چک کردن محسوس و نامحسوس وسایل شخصی همچون تلفن همراه، تبلت، ایمیل و... را در دستور کار خود قرار دهند و این که آیا اساسا این رفتار و کنجکاوی و شکستن برخی حریم‌ها می‌تواند به بهبود روابط زناشویی کمک کند یا خیر؟

گردن باریک تکنولوژی

نخستین نکته این است که فکر نکنیم تکنولوژی مقصر است. بستن راه‌های ارتباطی و برخورد قهری و حذفی با فناوری در هیچ خانه‌ای به رونق زندگی منجر نشده است، اما می‌توان با مدیریت فضا و استفاده از امکانات و برقراری اعتماد متقابل به هم نخستین گام‌ها را برداشت.

فراموش نکنیم هیچ چیز مانند بدبینی در خراب کردن یک رابطه خوب زناشویی و ویران کردن یک کانون گرم خانواده قدرتمند نیست. روان‌شناسان می‌گویند تشویش و استرس، عصبانیت و فراتر از آن احساس ترس و تنفر ریشه در همین بدبینی‌ها دارد.

اما برای این که داستان را علمی‌تر دنبال کنیم سراغ دکتر فرزانه سعیدی، روان‌شناس و مشاور خانواده رفتیم تا او این رفتار و کنجکاوی و بدبینی را تجزیه و تحلیل کند.

این روان‌شناس ابتدا به نکته مهمی اشاره و تاکید می‌کند که همسران فکر نکنند روش‌های ارتباطی جدید و باز شدن فضا علت اصلی خیانت است، وقتی از سعیدی می‌پرسم که پس کارکرد آنها در این زمینه چیست با لحنی که کمی به مزاح و شوخی هم طعنه می‌زند می‌گوید: روش‌های جدید ارتباطی باعث شده زن و شوهرها راحت‌تر مچ یکدیگر را بگیرند.

سوال دیگری که از این روان‌شناس می‌پرسم این است که از بین مراجعه‌کنندگان معمولا بیشتر خانم‌ها گوشی همسرشان را چک می‌کنند یا آقایان و او پاسخ می‌دهد: بیشتر خانم‌ها هستند، دلیل هم دارد، اغلب به شکلی متوجه خیانت همسرشان شده‌اند و با شکستن اعتماد و از بین رفتن آن حس، اضطراب زیادی دارند و باعث می‌شود به چک کردن دائم همسرشان در ابعاد مختلف زندگی بپردازند که یکی از این ابعاد تلفن همراه و شبکه‌های مختلف اجتماعی است.

این مدرس دانشگاه ادامه می‌دهد: کسی که مدام همسرش را چک می‌کند در واقع دچار نوعی عدم امنیت در زندگی است و اعتماد به نفس‌اش نیز کم‌کم از بین می‌رود و دائم در این فکر است که چه چیزی در زندگی‌اش کم است.

این ماجرا یک روی دیگر سکه هم دارد و روان‌شناس ما می‌گوید: گاهی مردهایی را هم دیده‌ام که وفادار بوده‌اند، اما به این دلیل که همسرشان بی‌اندازه آنها را متهم به خیانت کرده است، آگاهانه دست به خیانت زده‌اند. این مردان به نقطه‌ای رسیده‌اند که همان ضرب‌المثل معروف ماست: «آش نخورده و دهان سوخته.» پس فکر کرده‌اند وقتی اینقدر باید برای کاری که نکرده‌اند متهم شوند، پس بهتر که آن کار را انجام دهند. در واقع ترس از خیانت همسر باعث شده که بدترین ترس او به واقعیت تبدیل شود.

سعیدی در بخش پایانی صحبت‌هایش توضیح می‌دهد: باید از خودمان بپرسیم شفافیت در زندگی به چه معناست؟ آیا چک کردن دائم گوشی‌های کسانی که با ما زندگی می‌کنند نشانه شفافیت است یا فقدان امنیت؟

من باور دارم این چک کردن‌های مضطربانه هیچ جایگاهی در یک رابطه شفاف ندارد. وظیفه من این است که به شما بگویم خانواده‌ها باید کاری کنند تا بتوانند دوباره به هم اعتماد کنند. خود ما وقتی با بی‌اعتمادی به کسی یا موضوعی نگاه کنیم، همه چیز مشکوک به نظر خواهد رسید.

این برای خارج از خانه، کار کردن و برقراری ارتباط با بیگانگان شاید مناسب باشد، اما خانه محل آرامش و پناهگاه عاطفی انسان‌هاست و نباید دائم در حال شک باشیم، بگذارید خیلی راحت بگویم، من اگر گوشی خودم را با تشکیک زیر و رو کنم بالاخره یک چیز مشکوک خواهم یافت چه برسد به گوشی دیگری، آخر کلام آن که اگر تمام فکر و ذهن تان معطوف به این است که دنبال پیدا کردن سند و مدرک برای شیطنت و خیانت همسرتان باشید، من از همین الان به شما قول می‌دهم که مطمئنا آن را خواهید یافت، چون در نگاه کسی که به همه چیز مشکوک است بالاخره یک موضوعی، شخصی یا اتفاقی برای برجسته کردن و بزرگ کردن وجود خواهد داشت.

4 نکته مهم درباره مشکوک شدن به همسر

1 ـ به جای چک کردن موبایل و حتی کیف و دیگر وسایل شخصی که ممکن است تنش‌هایی را در رابطه‌تان ایجاد کند با همسرتان راحت صحبت کنید و به او بگویید که تغییر رفتارش آزارتان می‌دهد و از او بخواهید درباره برخی موارد توضیح دهد.

2 ـ سعی کنید همسر خوبی باشید، همسر بهتری بشوید، حفظ زیبایی ظاهر و آراستگی در پوشش، مهربانی بیشتر، انجام دادن بهتر مسئولیت‌های زناشویی می‌تواند به برقراری دوباره اعتماد و گرم شدن خانواده کمک شایانی کند، در واقع نشان دهید که در قلب‌تان محبت خانواده و همسر موج می‌زند.

3 ـ سفره دل و رازها و شک‌هایتان را پیش دیگران باز نکنید و هر روز تلفن دست نگیرید. مادر همسر، خواهر همسر، دوست و همسایه قطعا نمی‌توانند در این زمینه بیشتر از خودتان به شما کمک کنند. مشکلات زناشویی باید بین خودتان باقی بماند و اگر نیاز به مشورت و کمک فکری و روحی دارید، بهترین گزینه یک مشاور و متخصص است نه دوست و فامیل.

4 ـ اگر از یک مشاور خانواده کمک گرفتید و او در رفتار همسرتان هیچ نوع نشانه‌ای از خیانت پیدا نکرد، باید مساله را به عنوان یک مشکل ذهنی در خودتان بپذیرید و برای درمان از روان‌شناس کمک بگیرید؛ شکاک بودن ویرانگر رابطه زناشویی است.

آیا چک کردن گوشی همسر جرم است؟

برخی زنان و مردان عادت به کنترل و بازرسی تلفن همراه همسران خود دارند. این کار از نظر حقوقی چه وضعیتی دارد و آیا می‌توان بابت آن شکایت کرد؟

این پرسش را هفته گذشته خبرگزاری وابسته به قوه قضائیه کشورمان منتشر کرد و در آن آمده بود: «این نوع اقدامات زن و شوهر نسبت به یکدیگر در راستای حساسیت‌ها و علایق طرفین نسبت به یکدیگر و زندگی‌شان است؛ لذا نباید به جای درک‌کردن طرف مقابل و تلاش در اعتمادسازی به دنبال چنین راه‌هایی بود.

به هرحال این مورد ظاهرا با هیچ یک از عنوان‌های مجرمانه قابل انطباق نیست و قانونگذار در قانون مدنی صرفا زوجین را مکلف به حسن معاشرت با یکدیگر کرده است که این امر با تفسیری وسیع از قانون می‌تواند از مصادیق تکلیف به حسن معاشرت تلقی شود؛ هر چند ضمانت اجرای قانونی برای آن مقرر نشده است.»

بامداد محمدی/چاردیواری

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
5
8
واقعا چک کردن درست نیست نبوده همسر بهترین بای یکدیگر باشید
زهرا جمشیدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
3
3
بد نیست
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
سلام.شوهرم همش شباسرش توگوشیه چکارکنم.دیگه خسته شدم هرشب دعوامیکنیم
A
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
سلام...
لطفاً چندتا خانم نظرشون رو درمورد این سوال من بهم بگن و کمکم کنن...
دوست دخترم بعداز پنج سال رابطه با من،متوجه شدم که با دوست پسر سابقش تلفنی ارتباط داره و بهم خیانت کرده...!!!
عاشقانه دوسش دارم و بعداز اینکه فهمیدم بهم خیانت کرده خیلی عذاب کشیدم...
وقتی فهمید که من فهمیدم،با گریه و التماس گفت که دیگه تکرار نمیکنه...اما دیگه فکر نکنم حالا حالاها بتونم بهش اعتماد کنم...میدونم که دوسم داره اما اینکه با دوست پسر سابقش بهم خیانت کرده تمام فکر منو درگیر کرده و خراب...!!!
موندم که چیکار کنم و آیا باهاش ازدواج کنم یا نه...؟؟؟
میترسم بعداز ازدواج دوباره بهم خیانت کنه...
لطفاً جواب صادقانه بهم بدید خانم ها؟
بدون نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۶
18
50
در گوشی شوهرم پیام میبینم و وقتی ازش میپرسم کیه جواب قانع کننده ی نمیده و مگه گوشیم دست دوستم بوده اون پیام داده نمی دونم چیکار کنم میشه راهنمایی کنید
لیلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
15
60
من به همسرم شک دارم چجوری گوشی شو رد یابی کنم
پاسخ ها
hichkas
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
وای درست مثل من
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
سلام اگه ب همسرتون شک دارید به ما مراجعه کنید اطلاعات بیشتر در ایمیل
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
سلام برای توضیحات بیشتر ایمیل بدید تا راهنماییتون کنم
سعيده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
4
12
سلام من هم به شوهرم دارم
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
میشه شماره موبایل بدم تو واتساپ راهنمایی دکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
3
19
سلام من باردار بودم وحس میکردم همسرم چند وقته سرش نو گوشیشه وهواسش ب من واحساساتم نیست وقتی خواب بود یه شب رفتم سراغ گوشیش با خیلیا چت عاشقونه داشته وحتی .........که بین من واون هم رد وبدل نمیشد رو دیدم همون لحظه حس کردم خونه داره رو سرم خراب میشه جالب که قبلش این شب چیزای دیده بودم تو گوشیش وقتی ازش پرسیدم اینا چین گفتش همکارم گوشی نداشت بهشدادم حتما کار خودشه منم باور کردم ولی وقتی اون شب ازش خواستم که چرا اینکارو میکنی مگه واست کم گذاشتم گفتش اینا همش الکیه فقط می خوام خانمارو بشناسم که کدومشون پا میدن من از اون روز خیلی بهش بی اعتمادشدم چون بارم مشکوک میزنه گوشیش قفل نیست وهیچ پیامک مشکوکی نمیبینم ولی میدونم بازهم چیزایی هست وانمود میکنه با اونا تمام کرده وفقط ی تفریح بوده وبس ولی من باور ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۰
...خواهش میکنم کمکم کنیدچطوری مچ همسرم رو بگیرم در حالی که بهش شک دارم ممنون میشم راهنماییم کنید
بی نام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۳۰
12
57
من به شوهر شک دارم هر شب تا ساعت ۲ الا ۳ شب درحال چت و دیدن گوشی ووقتی من به حد انفحار رسیدم او برای فرار به خواب پناه میبرد .وتمام برنامه هاشو رمز گزاری کرده حالا من چیکار کنم که وقت دعوا که رسید او میگوید بدبینی خودت است تو اشتباه فکر میکنی .....حالا من باید چیکار کنم تورو خدا کمکم کنین ایا باورش داشته باشم یا این شک من بی دلیل نیست ممنون .
پاسخ ها
علی 1342
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
بین زن وشوهر هیچ حریم شخصی وجود نداره اگر زن وشوهر یک چیزهای رو بخواهن از هم پنهان بکنن مشخصا دارن مشکوک میزنن .اگر واقعافکر میکنی داره خیانت میکنه مچش رو بگیر وبرای یکبار وبرای همیشه اتمام حجت کن .همین وبس درثانی آبروی طرفهای که دارن زنگدیت رو خراب میکنن ببره.بهترین راه برای مقابله با ادمهایست که دارن خیانت میکنن بخصو ص شخص سوم رابطه ی فرا زنانشویی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۴
4
13
سلام شوهرم با یکی از طریق دوستش درارتباطه الان ۳ ماهه که به این خاطر با هم دعوا می کنیم موضوع اینه که دوست شوهرم ازش پول خواسته و شماره کارت دوست دخترش را بهش داده بعد از مدتی شوهرم از دوستش تقاضای پول کرده دوستش گفته خودت باید از اون دختر بگیری چند بار مچش رو گرفتم وگفتم چرا را با دختره رابطه داری این مو ضوع رو بهم گفته منم بهش گفتم که نبا ید با دوستش ودختره ارتباط بر قرار کنه جلوی من که گفت باش اما همین که ازم دور می شه چند روزی بهش زنگ می زنه من بهش گفتم که تو با دختره ارتباط داری اون می گه ن فقط پولم رو می خوام میشه که بگین چی کار کنم
پاسخ ها
مریم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
بنظرم شما خیلی حساس شدی
خب شوهرت پولشو میخواد
مهرسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۷
7
29
شوهرم همه برنامه ها رو رو گوشی خودش نصب کرده نمیزاره من نصب کنم بیست و چهار ساعته هم سرش تو گوشیه حتی موقه رانندگی
پاسخ ها
غ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
دقیقا مثل شوهر من . مطمئن باش داره خیانت میکنه
مریلا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
7
22
هیچ توجیهی برای خیانت نیست کسی ک خیانت میکنه مریصه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۴
1
9
شک نکنیداگه روگوشی رمزمیذاره تانیمه شب بیداره وسرش توگوشیه حتماداره یه چیزی ازشماپنهون میکنه بعدجوابی هم بهت نمیده دیگه شک به یقین تبدیل میشه.شوهرمنم همین طوربودبعدفهمیدم بایه دختری داره چت میکنه بعدش عکس زنهارانگاه میکنه .توگروههاعضوشده براش فیلم وکلیپ میفرستن تاالانم همین طوره کمترشده ولی تموم نشده.خلاصه ب این جماعت دیگه نمیشه اعتمادکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۲
منم‌ همینجورم‌نمیدونم چکار کنم
خاطره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۳
1
8
گوشی و دنیای مجازی درصورت استفاده بیش از حد ویرانگر خانواده است وقتی یکی از زوجین مدام سرش تو گوشیه حق هیچ اظهار نظری درمورد مسائل خونه نداره و مسبب ویرانگری خانواده هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
4
7
شوهر من دایم بهم خیانت میکنه میدونم ولی هیچ ووقت نفهمیدم ک باید در مقابل چکار کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
9
15
سلام،گوشی شوهر من رمز داره،اما حتی وقتی رمز نگذاشته بود ،من سراغ گوشیش نمیرفتم واصلا گوشیشو تا حالا چک نکردم،،،همیشه هم مانند تمام مردم دنیا سرش تو گوشیشه،،انا هیچوقت حرفی نزدم ،میذارم هروقت خسته شد وگذاشت کنار فقط بالبخند میگم خسته نباشی گلم،،،خداروشکر زندگیم خوبه وراضیم
پاسخ ها
علی1342
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
اگر شوهرت با زن یک شخص دیگه رابطه داشته باشه و با زندگی آبرو وغیرت وشرف یک مرد و خانواده ی دیگه بازی بکنه باز هم میگی خسته نباشی گلم؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
2
18
شوهرم همش سرش توگوشیه حتا موقعه غذا خوردن یارانندگی هردقیقه پیام براش میاد برااینکه من نفهمم زود رد میکنه پیامهاشو ولی من میدونم داره بم خیانت میکنه چند بار بهش گفتم زود انکار میکنه بم میگع خیالاتی شدی نمیزاره حتا دست به گوشیش بزنم باهمه ی سختیه زندگی میتونم بسازم ولی باخیانت نمیتونم بسازم خیلی سخته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
دقیقا منم همین مشکلو دارم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
4
20
چند سال زنم داره بهم از طریق گوشی خیانت میکنه و هر دفع هم که مچشو گرفتم توجیه کرده و من بخاطر زندگیم گذشتم ولی دیگه بریدم و همه میگن تو چرا میری سر گوشیش
فرزانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
5
12
سلام .من توگوشیه شوهرم دودفعه چیزیی دبدم که کلا ناراحتم کرده وخیلی اهل رفیق هست وکارایی کرده که اعتماد بهش ندارم مهربونه ولی بهش شک دارم خیلی دوستش دارم ولی نمیدونم چکار کنم لطفا راهنماییم کنین
پاسخ ها
علی1342
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
برای یکبار وبرای همیشه بهش اتمام حجت بکن آدم بشه فکر نمیکنی ممکنه با کاراش زندگی یک خانواده دیگه رو بهم بزنه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
2
8
سلام ایا یک زن حق داره رمز موبایل خودش را از همسرش مخفی نگه داره درصورتیکه مرد موبایلش بدون رمز توی خونه افتاده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
سلام خیر حق نداره
زن و مرد چیزی برای مخفی کردن از هم نباید داشته باشند.
زن حق داره گوشی شوهر را ببینه و شوهر حق داره گوشی زن را ببینه
زندگی بر مبنای شفافیت که باشه مشکل کمتر میشه
زن و مرد نباید نسبت به هم بی خیال باشن
بی خیال که باشی شاید بعد ده سال ببینی که 5 سالش سرت کلاه رفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۹
4
8
سلام من و شوهرم ۸سال عاشق هم بودیم وخانوادم مخالف بودن وباهزاربدبختی بهم رسیدیم من بیشترچشام بهش اعتماد داشتم امابعدازازدواج فهمیدم بهم خیانت میکنه وباگریه والتماس نگهم داشته چندباردارم امتحانش میکنم امابازم پا میده وهرباراظهارپشیمونی میکنه دیگه دیوونه شدم تموم زندگیم خراب شده روح و روانم بهم ریخته من تک فرزندم دلم واسه پدرومادرمم میسوزه نمیدونم چیکارکنم شوهرم دوسم داره اماانگارمریضه این کار شده فقط به جدایی فکر میکنم دوساله ازدواج کردیم روز خوش ندیدم فقط عمرم رفته بااین وضعیت همش فکرم مشغوله توروخدا کمکم کنید من بایدچیکارکنم
پاسخ ها
سهیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
سلام عزیزم ببین خودت را بیشتر اذیت نکن اگه مردی خیانت کرد وپشیمان شد ولی دوباره هم تکرار کرد هرگز درست نمیشه مگه معجزه بشه
خودت را گول نزن و هرچه زودتر ازش جدا بشو حتی اگه یک درضد هم بخوای باهاش زندگی کنی بذار اول طعم جدایی را بچشه
من خودم روانشناسم ولی در مورد خیانت اگه تکرار بشه فقط طلاق را توصیه میکنم
ز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
5
7
سلام شوهر منم خیانت میکنه من قصد جدایی دارم ولی گناهم ب ماما بابام میاد چیکار کنم ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
ب تو چه ک در مورد مردم نظر میدی
سلام من شیش ساله ازدواج کردم تازه بچه دار شدم تازه گیا متوجه شدم شوهرم داره بایه دختری چت میکنه ازش پرسیدم به کی اس میدی میگه به هیچکی تورو خدا بگید چیکار کنم که دیگه به اون دختره چت نکنه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
سلام من شیش ساله ازدواج کردم تازه بچه دار شدم شوهرمم خیلی دوس دارم من بدون شوهرم دنیارو نمیخوام تازگیا فهمیدم با ی دختری در تماسه وقتی ازش پرسیدم کیه گف هیچکی حالا تو رو خدا کمکم کنید با بچه هشت ماهه
م م
|
United States of America
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۴
1
6
شوهر من با تمام زنها پی وی داره با بی شرمی به من هم میگه شاید۲۰تا زن هستند که مربوط ونامربوط صبح تاشب باهاشون چت می کنه بعد جواب پیامهای من را با یک اره ونه میده وقتی هم میگم یا اعتراض جوابم اینه وقتی پیش تو میام چه لزوم داره چت کنم باهات
سلام شوهر منم ۱۰ ساله که بهم خیانت میکنه و با هر کسو ناکسی دوست میشه منم تو خیلی از کاراش در جریان میزاره و وقتی میگم تمومش کن الکی بهم میگه تموم میکنم ولی بازم بعدا میبینم که هست و از نظر خودش چون این دوستیا سکس نداره خیانت نیست و یه چیز عادیه . ولی ای
|
Italy
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۰
4
10
میشه کمکم کنید لطفا
الناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
1
10
همین الان برین به شوهر یا زنتون بگین گوشیتو بده بااااااااااااید گوشیشو بده اگه نداد یا من من کرد بدونین داره یه ...میکنه اینو مطمن باشین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
2
2
سلام من تازه پنج ماه ازدواج کردم تازه فهمیدم که شوهرم با چند تا دختر در ارتباط است ازش می پرسم میگه تو خیالاتی هستی جواب
نمیده من چیکار کنم نمی خوام زندگیم خراب شه دوسش دارم آخه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
3
6
سلام من تازه پنج ماه ازدواج کردم تازه فهمیدم که شوهرم با چند تا دختر در ارتباط است ازش می پرسم میگه تو خیالاتی هستی جواب
نمیده من چیکار کنم نمی خوام زندگیم خراب شه دوسش دارم آخه
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
4
8
سلام
زن من بهترین زن از نظر خودم بود از چشام بیشتر بهش اعتماد داشتم متاسفانه چند وقت پیش بهش شک کردم پس از یک ماه انواع اقسام ترفند ها بلاخره رمز گوشیشو بدست اوردم یه روز که خواب بود گوشیشو باز کردم تو وات ساپ با یه پسر مجرد که یازده سال از خودش کوچیک بود حدودا پنج ماهی تو ارتباط بود چت های اخرشو پاک نکرده بود من دیدم کلا شرمم میشد چچتا رو نگاه کنم چه چیز هایی که به هم گفته بودن متاسفانه علاوه بر چت ملاقات دیداری هم داشتن دیگه ولی خدا بهم رحم کرد من وقتی که فهمیدم به خانومم گفتم شوکه شد توبه کرد و...منم بخشیدمش گذاشتم به حساب نادانی و جهل و و شاید عدم محبتم تو زندگی به هر حال گذشتم خانمم کلا عوض شده خدا رو شکر زندگی خوبی دارم انشالله خدا دیگر هیچ وقت شیطان رو تو زندگیم نیاره الهی امین
همچنین برای همه شما عزیزان متاهل ارزوی زندگی شیرین و شادی و دارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
البته من هم به نوبه خودم برای موفقیتان دعا میکنم ولی من تقریبا داستان مشابه شما داشتم و زنم خیلی بهم دروغ میگفت ادرس های اشتباهی میداد بعد کلی درگیری و بزن بزن ولی و حاشا کردن از وی ولی مطمئنم که هنوز هم دروغ میگه و یه کارایی میکنه اصلا طعم و مزه زندگیم خراب شده و افسوس روزهای گذشته و اعتمادم به زنم میخورم
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
یه سوال واقعا مردی تو دنیا وجود داره که بخواد ببخشه من که خیانت شوهرم شده دق تو دلم که هیچ جوره از یادم نمیره چون اصلآ براش کم نزاشتم واقعا دیگه یادت نمی افته که باتات جیکار کرده .
A
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
آره عزیز،خیلی ام وجود داره...
اما به شرطی که خانومش واقعاً تؤبه کرده باشه،مرد هم مردونه میبخشه...
واسه یه مرد خیلی سخته که خانومش بهش خیانت کنه... تا حدی که بعضی از مردها تصمیم به انتقام میگیرن،حالا تصمیم به کشتن یا اسید پاشی،اما انتقام گرفتن هم براشون سخته!
من خودم بهم خیانت شده و تو رابطه ام شکست خوردم،اما اگه دختری که بهم خیانت کرد تؤبه میکرد و میدونستم که دیگه بهم خیانت نمیکنه حتماً می بخشیدمش... اما چون با دوست پسر سابقش (عشق اولش) بهم خیانت کرد،با شناختی که ازش داشتم میدونستم که بازم دوباره بهم خیانت میکنه...
پنج سال منو جایگزین دوست پسر سابقش کرد تا جاشو براش پر کنم که کمبود نداشته باشه،اما بعداز پنج سال متوجه شدم که با اونم رابطه داره...!!!
داغون کرد منو... منو بازیچه خودش کرد...
سپردمش به خدا.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۴
5
1
سلام
خانم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
1
4
اقا مصطفوی واقعآ تونستی از ته قلبت خانم رو ببخشی .من همسرم رو بخشیدم اما یک سال گذشته هنوز کابوس روزی رو دارم که پیام خیانت رو تو گوشیش دیدم و ثابت شد
سمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۸
1
3
اره متاسفم
زهره
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۱
1
2
شوهر من با یک زن مطلقه در ارتباط هست و من چند ماهه فهمیدم از اون موقع تا حالا پرخاشگری میکنه تروخدا بگید چیکار کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
1
0
من تازه فهمیدم خانمم چند سال هست از من پنهان کاری میکنه وچند شب پیش مچش رو گرفتم و اون داشت عکس های پروفایل یک نفر دیگه رو لایک میکرد به نظرتون چیکار کنم چند روزی هست که با هم دعوایی هستیم ...کمک
عظیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
2
0
مدتی مدتی هست اطلاعات گوشی همسزم بازیبینی
فاطمه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
0
3
ب نظر من ب هیچ مردی نباید اعتماد کرد خودم بد جور ضربه خوردم
مردتنها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۶
0
6
تاالان داشتم حرف دل دوستان عزیزرومیخوندم چرابایدزندگی اینجوری بشه چراطرف مقابل بایدفکرکنه طرف مقابلش نمیتونه اینکاروبکنه وبهش خیانت کنه . من که میگم همش برمیگرده به ذات آدم بدذات روهیچوقت نمیتونی درست کنی یه مردمگه چقدرمیتونه غیرتی باشه چندسال دارم بازنم زندگی میکنم . اینقدرروش غیرت داشتم اینقدرمشکلات برام درست کردپیرم کردهرجامیرفتیم نزدیک بود دعوام بشه ولی بعداکه کارم عوض شدوبیشترخونه بودم فهمیدم کرم ازخودشه واگذارش کردم بخدافقط دلم برای بچم میسوزه امیدوارم توهمین روزخداخودش کمک کنه تکلیفش روشن بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
2
5
منم خیلی ب شوهرم اعتماد داشتم بعدازسه سال فهمیدم داره خیانت میکنه مچش رو گرفتم گفت دیگه اینکارو نمیکنم تاالان چند دفه خیانت کرده باز اظهار پشیمونی میکنه.دوتا بچه داریم و خیلی هم منو دوست داره و برامون کم نذاشته.چیکار کنم الان دیگه بهش یک ذره اعتماد هم ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
اگه مشکلی دارین از مشاوره رایگان بهزیستی کمک بگیرین.
۱۴۸۰
مهرسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۳
0
5
من ۱۳ سال با شوهرم زندگی میکنم دو تا فرزند دارم بیشتر مواقع شوهرم سرش تو گوشی هست وگوشیش همیشه رمز دارد چندین بار هم بخاطرابن گوشی توی زندگی جر وبحث داشته ایم من ا این وَضعیت خیلی خسته شده ام نه راه پیش دارم نه راه پس بخاطر بچه هام کاری نمیتونم بکنم اوایل به طور جروبحث وحتی به صورت سکوت اعتراضم را نشان میدادم ولی تغییری نمیکرد الان هم که ببخیال شدم چون که زود عصبی میشم تمام سیستمم بهم میرزه.لطفا راهنمایم کنید؟
نامردا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
0
2
به نطر من کاری باهاش نداشته باش تا خودش ببینه اخرش هیچه
سارا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
1
5
سلام منم همین مشکل رو دارم سه تا هم بچه دارم دختر هستن واقعا دیگه نمیدونم چیکار کنم انقدر به روش آوردم دیگه وقیح شده و انجام میده باز با یکی از همکاراشه من شماره اون زنو دارم چند بار خواستم بهش زنگ بزنم ولی ترسیدم ضایعبشم کمکم کنید از بس استرس دارم تپش قلب گرفتم دوست دارم بمیرم راحت شم هیچ کم و کسری براش نزاشتم بخدااااااااا
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
2
2
لطفا کمکم کنید.۳۰سال که ازدواج کردم.و۳تادختر داریم.الا شوهرم خیانت کرده با یک زن شوهردار( که با شوهرش اختلاف دارد) در ارتباط هست‌.میخواهند بعداز طلاق زن ازدواج کنند.چکار کنم تا جلوش رابگیرم‌.
زهره
|
Germany
|
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
2
3
منم شوهرم همش خيانت ميكنه چكار كنم
زهره
|
Germany
|
۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
4
0
منم شوهرم همش خيانت ميكنه چكار كنم
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
0
2
سلام چند وقتی هست همسرم مشکوک میزنه بهش میگم طرف کی زنگ میزنه میگه تازه آشنا شدید از مغازه جنس میخواد ولی تماس هایشون دیدم چند روزه بالای نیم ساعت صحبت کردن میگم کیه میگه غریبه اس مگه ادم با غریبه میشه درروز چندبار نیم ساعت صحبت کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
حتما خیانت میکنه حواست بهش باشه تا دیر نشده مثل من میشی
نار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۸
1
2
من فکر میکردم فقط واسه من اینطوری. همه ی خانم ها که اینجان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
1
4
هیچ وقت نباید ازدواج کرد که بعدا این همه فکر وخیال یا با شک زندگی کنی خودتی خودت تمام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
1
5
سلام ببخشید چجوری میتونم که شوهرم با یه خانم رابطه تلفنی داره بهم خیانت میکنه خودش هم قبول نمی کنه بهش میگم فقط میخواستم از ما کمک بگیرم آیا این دوتا با هم حرف میزنه خط شوهرم را چجوری دایورت کنم رو خط خودم که این دوتا هم زمان به هم دیگه زنگ میزنم گوشی خودم هم زنگ بخوره آیا همچین راه حلی هستش ممنون از شما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
4
3
سلام من دوتا دختر دارم شوهرم چند وقتیه خیلی داره اذیتم میکنه شبوروز بهم بدوبیراه میگه ۲۵ سالمه راه برگشتی ندارم با دوتا بچه ولی میدونم شوهرم داره خیانت میکنه .خیلی وقتام گوشیشو میده دستم .قشنگ معلومه که خبری نیس میده .اما انکار میکنه که دوست دختر داره.فقط میخوام مچشوبگیرم بهش بگم خر نیستم
زری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
0
3
شوهر منم بهم خیانت کرده...با چندین زن و دختر دوست بوده همیشه مچش میگرفتم یه زن باید خیلی زرنگ باشه که بتونه مچش شوهرش بگیره با همه ترفندی جلو رفتم ولی با این حال بهش محبت میکردم اون هم منو خیلی دوست داره آخرین باری ک مچش گرفتم بچه دوم باردار بودم او از رفتن من و طلاق میترسه ساکم بستم ک برم با گریه و التماس جلو منو کرفت قسم خورد ک تکرار نمیشه چندین بار بعد گوشیش چک کردم چیزی ندیدم خیالم راحت شد ولی هنوز بهش شک دارم ولی ب رو خودم نمیارم دارم زندگیم و میکنم بنظر من خیلی تو گوشی شوهرتون نرید سمج نشید چون بدتره از دور حواستون بهش باشه
پریسا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
0
0
سلام من چند ماه عقد کردم شوهرم منو دوست داره و رابطه خوبی داریم مشکل من اینه شوهرم همیشه گوشیشو توی جیبش میذاره باهاش ور نمیره ولی ی جوری انکار داره قایم میکنه دائم تو جیبشه به نظرتون مشکوک هست ؟؟
زن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳
1
3
من شوهرم بایکی از هم محل‌های ها دوست شده خیلی هم مشکوک میزنه دخترم هم رمز گوشیش را بلده وهمه چی رو چک میکنه اما دخترم یه چیزا رو دیده که به من نمیگه وهر شب گریه میکنه حالا بگید چی کار کنم
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
1
2
وای کمکم کنید شوهرم همیشه در حال چت کردن با خانماست تازگی فهمیدم با یه خانم در حال چت کردن بهش گفته هر طور شده میام شهرتون
نوشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
0
0
سلام من دو ساله نامزدم و نامزدمو دوس دارم و حس میکنم بهم شک داره من از این رفتارش خوشم نمیاد و بارها هم بهش گفتم ولی میگ من بهت شک ندارم ولی من میبینم ک چقد بی اعتماده و شک داره بارها ازم اسکرین میخواد از مخاطبام یا مثلن میگ خیلی انلاینم چون من دانش اموزم و امروزه ک همه کلاسا تو فضای مجازی هست درکم نمیکنه لطفا کمکم کنید باید چیکار کنم؟؟؟؟
یلدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
0
سلام من ۱۶ ساله ازدواج کردم سه تا بچه دارم شوهرم به من خیانت میکنه چند سالی هست من گوشیشو چک میکنم میبینم هر وقت بهش منو حسابی کتک میزنه نمیدونم چیکار کنم بخاطر بچهام موندم حتما پیام شونم به خود تحویل بدی بازم قبول نمیکنه بازم حرفه خودشه خیلی اذیتم میکنه دست بزنه داره بعد جوری لطفن راهنمایم کنید ممنونم
یلدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
0
3
منم شوهرم و واگذار کردم بخدا خودش جوابت رو بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
0
3
سلام منم ۱۵ ساله ازدواج کردن دو تا دختر دارم الانم باردارم شوهرم همیشه سرش توگوشی هست تا اینکه دخترم رمز گوشیش رو فهمید گوشی رو چک میکنه ،فهمیدیم که باچند نفر درارتباطه یه حرفایی بینشون ردوبدل میشه که من خجالت میکشم رابطشون تلفنی درحد رابطه زنی هست تو رو خدا کمکم کنید خودمم ۲۷ سالمه توزندگی هم براش کم نزاشتم این نامردی
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
2
فهمیدم م شوهرم خیانت میکنه کارم شده گریه شبا تا صب بیدارم چ کنم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
0
0
امان از دست این.....
دنیا
|
United States of America
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
1
سلام من به همسرم شک دارم و میخوام بدون این ک بفهمه تماس هاشو چک کنم آیا همچین کدی هست ؟
منتقد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
0
3
همش خیانت خیانت خیانت... لعنت ااا... بیشتر هم واسه اینه که باهم مشکلشونو حل نمیکنن... .... .... .... .... .... ...‌ ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۶
0
2
سلام،منم مثل شما ،درگیرخیانتهای مکرر شوهرم هستم ،،من دلم از خانمهای بی حیا خونه ،که زندگی بقیه رو به گند میکشن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
0
4
خسته شدم از شوهرم ب من محبت نمیکنه همش تو گوشی بااین اون هست دلم میخواد همه چی تموم بشه
م
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
0
10
انشالله خدا نسل زن و مردایه خراب و از رو زمین ورداره
میلاد
|
Italy
|
۰۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
4
زنم همیشه و همه جا گوشیش پیششه صدنوع قفل زده رو گوشیش ولی رمزشو نمیگه میگه گوشی شخصی خودمه توروخدا این چه رسمه دورو زمونه عوض شده حالا ما مردا ضعیفه شدیم کمکم کنید چکار کنم نمیخوان زندگیم از این بیشتر به جهنم تبدیل بشه روحو روانم درگیره شبو روز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
1
7
واقعادیگه شورشودراوردن هی میگن گوشی شخصیه چراقبلااین بحثانبودالان چیشده گوشی شخصی شده منم خستم شده اجازه ندارم دست ب گوشی شوهرم بزنم حتی نمیدونم رمزش چیه گوشی نمیتونم دست بزنم خستم شدلابدچیزی هست
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
1
4
شوهرم‌با‌منشی‌شرکتش‌‌‌رابته‌داره‌نمیتونم‌مچش‌بگیرم‌چون‌دختره‌نه‌بهش‌پیام‌میده‌نه‌زنگ‌میزنه‌.اونا‌هرروز‌صبح‌تا‌ساعت‌دو.وشب‌تا‌هشت‌شب‌باهم‌هستند‌خیلی‌وقتام‌که‌مشتری‌ندارن‌‌تنها‌کنار‌هم‌تو‌یه‌اتاقند‌‌چکار‌کنم‌‌‌مایتم کنید‌
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
0
2
سلام اوایل زندگیمون هروقت از سرکار میومدم به خانمم میگفتم گوشی میاورد میداد اصلا سرکارم بعضی وقتا میبردم ولی الان گوشیشو بردارم خودشو گم میکنه همش میکه گوشیمو بده میخوام فلان کارو بکنم اصلا دگه نمیزاره دست بزنم به گوشیش
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین