کد خبر: ۳۷۴۸۸۰
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
فرید موسوی، نماینده مجلس در گفت‌وگو با «آفتاب‌نیوز» مطرح کرد:

منتقدان برجام پاسخ دهند؛ اگر تحریم‌ها تداوم پیدا می‌کرد چه اتفاقی می‌افتاد؟

نماینده مجلس با تاکید بر اینکه دوستانی که امروز به عنوان منتقد برجام مصاحبه و صحبت می‌کنند باید به سوالات جواب قانع‌کننده بدهند، تصریح کرد: با توجه به مشکلات و پیچیدگی‌هایی که داریم یک جناح یک دولت یه مجلس به تنهایی نمی‌تواند کشور را از این شرایط بیرون بیاورد باید تمام قوا، تمام کارشناسان ‌و دلسوزان نظام با همراهی و همفکری برای برون‌رفت راهکار ارایه دهند و از همه دوستان دعوت می‌کنم بدور از نگاه سیاسی به این موضوعات بپردازند چون الان وضعیت اقتصادی در شرایط مساعدی نیست که بخواهیم از این آب‌گل الود ماهیگیری کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس سیاسی- سید فرید موسوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «آفتاب‌نیوز» درباره عملکرد منتقدان برجام پاسخ دهند؛ اگر تحریمها تداوم پیدا می کرد چه اتفاقی می افتاد؟سه ساله دولت تدبیر و امید گفت: اگر بخواهیم عملکرد دولت را منصفانه بررسی کنیم. نمی‌توانیم بدون بررسی دقیق شرایطی که دولت در سال ۹۲روی کار آمد قضاوت بکنیم لذا با توجه به شرایطی که کشور دچار آن بود و با توجه به تحریم‌ها و مسایلی که پیش روی دولت وجود داشت، عملکرد دولت را مثبت ارزیابی می‌کنم.

به گزارش آفتاب‌‌نیوز، وی افزود: خودرویی که با سرعت زیاد به سمت سراشیبی سقوط می‌کرد را نمی‌توانستیم با همان سرعت عقبگرد دهیم بلکه باید اول سرعت خودرو را کم کنیم تا خودرو ایستاده و سپس به فکر حرکت به سمت بالا باشیم‌.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت در فعالیتهایی که انجام داد دستاوردهای بسیار خوبی داشته است، تصریح کرد: کنترل تورم دستاورد کمی نیست. بحث رفع تحریمها دستاورد بزرگی بوده که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تحت تدابیر رهبری انجام دادند به طوری که دولت کارشناسانه موضوع را برای کشور حل کرد و به هر حال امروز یکسری گشایش‌هایی را داریم که باید قبول کنیم این گشایش‌ها اخیراً شکل‌گرفته و مدت زمان زیادی از تصویب آن نگذشته است.

موسوی با اشاره به این موضوع که روند مذاکرات هسته‌ای طولانی‌شد، ادامه داد: این به خاطر پافشاری ایران روی اصول و ارزشهایی بود که برای ملت و کشور و استقلال ما اهمیت داشتند و دنیا امروز متوجه شده چگونه باید با ایران برخورد.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه هنوز چند ماهی از عملیاتی‌شدن برجام نگذشته است، تصریح کرد: امیدواریم دستاوردهای اقتصادی ملموستری را در ماههای آینده از برجام ببینیم و مجلس شورای اسلامی و دولت تمام فعالیتهای طرف مقابل را رصد می‌کنند و در صورتی که رفتاری بر خلاف تعهدات آنها مشاهده کنیم قاطعانه بر اساس قانون برخورد می‌کنیم.

وی افزود: سیاستهای دولت مبتنی بر تغییروضعیت قبل بود و  مهمترین دستاورد دولت را می‌توان فاصله گرفتن از سیاستهای عوام‌فریبانه اقتصادی دولت قبل،‌ ذکر کرد که مانع از فروپاشی اقتصاد کشور شد. با توجه گشایش‌های صورت گرفته و وضعیت فعلی اقتصاد،اتخاذ سیاست‌ها  و برنامه های معطوف به رشد و رونق اقتصادی الان مورد نیاز است.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به ارزیابی شرایط جدید مجلس پرداخت و گفت: ارزیابی که از مجلس دارم، مجلس همراه دولت است؛ البته این به این معنی نیست که تمام تصمیمات دولت را تایید بکنیم بلکه امروز ما اقدامی بر خلاف خواست ملی و نظر مردم نمی‌بینیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس دهم با رهبر انقلاب، تصریح کرد: حضرت آقا فعالیتهایی که دولت در حوزه برنامه‌ریزی و جاری‌سازی اقتصاد مقاومتی داشتند مطلوب ارزیابی کردند که این جای خوشحالی دارد ولی به هر حال با وضعیت ایده آل فاصله زیادی داریم و این شرایط با  پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های کشور همسو و هماهنگ نیست.

نماینده مردم تهران در ادامه درباره رفتار مخالفان برجام و کسانی که شرایط سرمایه‌گذاری داخلی را با چالش مواجه می‌کنند، گفت: به نظرم صحیح نیست تمام این انتقادها را به حساب مخالفت با دولت و ملت بگذاریم. ما بنا را بر این می‌گذاریم که دوستان دلسوزانه دارند نقد می‌کنند ولی باید یک نکته را توجه داشته باشند اگر تحریم‌ها تداوم پیدا می‌کرد چه اتفاقی می‌افتاد؟ دولت چهار ماهه چه اقدامی می‌توانست انجام بدهد که انجام نداده؟ آن روزی که کشور دچار بحران شده بود و تحریم‌ها تداوم داشت چرا اینها سکوت کرده بودند و این مسایل را مطرح نمی‌کردند؟ که اینها سوالات اساسی است و باید به آنها پاسخ دهند.

موسوی با تاکید بر اینکه دوستانی که امروز به عنوان منتقد برجام مصاحبه و صحبت می‌کنند باید به این سوالات جواب قانع‌کننده بدهند، تصریح کرد: با توجه به مشکلات و پیچیدگی‌هایی که داریم یک جناح یک دولت یه مجلس به تنهایی نمی‌تواند  کشور را از این شرایط بیرون بیاورد باید تمام قوا تمام کارشناسان ‌و دلسوزان نظام با همراهی و همفکری برای برون رفت راهکار ارایه دهند و از همه دوستان دعوت می‌کنم بدور از نگاه سیاسی به این موضوعات بپردازند چون الان وضعیت اقتصادی در شرایط مساعدی نیست که بخواهیم از این آب گل الود ماهیگیری کنیم.

وی در ادامه به برخی از مشکلات پیش‌روی در دوران پسابرجام اشاره کرد و گفت: همه این عدم تحقق برنامه‌های پسا‌برجام را صرفا در این نبینیم که شرکای تجاری بین‌المللی تمایل به همکاری ندارند به هر حال کارشکنی‌هایی هست، بد‌قولی‌هایی هست ولی در بعضی از حوزه‌ها در داخل کشور بستر لازم برای استفاده ازفرصت ‌پسا برجام را مهیا نکردیم. شبکه بانکی کشور برای ایجاد ارتباطات بین المللی دچار مشکل است ما از قوانین بین‌المللی که برای توسعه شبکه بانکی وضع شده عقب هستیم و در بعضی حوزه‌ها شرایط برقراری ارتباطات بین المللی را نداریم که این نکته مهمی است.

این نماینده مجلس در پایان با بیان اینکه دستگاههای اقتصادی در حوزه صنعت و بانکی باید همراستای تلاشهای دیپلماتیک اقدامات جدی و فارغ از شعار را در دستور کار قرار بدهند افزود: انشا‌الله  با تشکیل کمیسیون اقتصادی وارد این بحث‌ها و رصد اقدامات دستگاه‌ها در همین راستا خواهیم شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱۴
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
4
6
اگر کنگره آمریکا نفت و گاز ایران رو تحریم میکرد ایران دیگه چیزی برای فروش نداشت مواد غذایی هم نمی توانست خریده و وارد کند و حتی.. توان پرداخت حقوق کارمندان خود را هم نداشت . در نتیجه ایران دچار قحطی شده و ورشکستگی.. حتمی بود . واسه همین ایران عقب نشینی کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
جان کری در مجلس امریکا رسما اعلام کرد ادامه ی تحریمها دیگر امکان پذیر نیست و اروپا دیگر زیر بار نمیرود.
این امریکا بود که برا مذاکره درخواست داد.
اگه فروش نفت کم بود ولی قیمتها بالای 100 دلار بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
7
4
ظریف تصریح کرد: «آمریکا روی کاغذ تحریم‌ها را برداشته است اما تاثیرات روانی ناشی از سال‌ها وضع این تحریم‌ها همچنان وجود دارد
سیف: تقریباً هیچ‌چیز از اجرای برجام نصیب ایران نشده است
اقاي موسوي شما جواب دهيد ايا با توجه سخنان مهم مقام معظم رهبري در ديدار كار گزاران نظام واعترافات تلخ سيف وظريف مگر تحريم ها برداشته شده با اين همه هزينه صورت گرفته در .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
0
0
این دیگه از اون حرفها بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
2
1
فک کنم اگه ادامه پیدا میکرد دلار به صد هزارتومان می رسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
حتی اگه حقیقت هم داشته باشه دیگه اهمیتی نداره . دولت الان باید به فکر چاره باشه .

اگه اگه فایده ای نداره.
على
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۷
0
0
اقاى ناشناس ١١/٠٣ جواب سوال رابروش دولت قبل باسوال جواب دادن.....سوال اين بودكه اگه تحريمها لغو نميشد ، چه اتفاقى پيش ميومد؟؟؟ لطفا بدون سفسطه وبدون تاسى بروش اخمی نژاد ، پاسخ رابفرماييدتاماهم مستفيذ شويم
افروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
0
0
کشور ما سرشار از نیروی متخصص ماهر و امکانات گسترده می باشد که به دلیل سوء مدیریت معطل مانده است و اگر تحریم ها ادامه می یافت بدون شک توان داخلی کشور فعال می شد وبا یک توفیق اجباری سریع تر به استقلال اقتصادی دست می یافتیم و تحریم های دشمن بی اثر می شد . اگر معتقد به ازادی بیان هستید سانسور نکنید .
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
1
0
تا کی می خواهید در برابر سلاح تحریم تن به خواسته های دشمن بدهید ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
0
0
ایا این نشان دادن چراغ سبز به دشمنان نیست ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
0
0
نماینده ای که در برابر تهدیدات دشمنان تسلیم شدن را چاره کار می داند مطمئنا دارای ضعف روحیه است و ناچار است این تسلیم شدن را تدبیر بنامد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
0
0
ایا خواسته دشمنان با اجرایی شدن برجام پایان می یابد ؟ اگر دشمن بخواهد به بهانه های دیگر به تحریم ها ادامه دهد چاره چیست ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
0
0
هنوز امریکا و متحدانش به تعهدات خود در برجام عمل نکرده اند که مجدد به دنبال بهانه تراشی هستند و در واقع شیشه تعهدات برجام در اختیار دشمنان است .
حسین
|
United States of America
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۹
0
0
سلام.موقعی که تحریم بودیم برایشان مهم بودکه اتفاقات بعد هم برایشان مهم باشد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین