کد خبر: ۳۷۵۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۳
در جمع سفرای کشورهای اسلامی

لاریجانی: سرعت ایجاد بحران‌ها در منطقه از سرعت حل آن‌ها بیشتر است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرعت ایجاد بحران‌ها در منطقه از سرعت حل آ‌ن‌ها بیشتر است، گفت: نفع اصلی بحران‌های ایجاد شده در منطقه نصیب صهیونیست‌ها می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
علی لاریجانی در جمع سفرای کشورهای اسلامی ضمن عرض تبریک به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان ماهی است که لاریجانی: سرعت ایجاد بحران‌ها در منطقه از سرعت حل آن‌ها بیشتر استمسلمان‌ها برای وحدت و نزدیکی افکار به یکدیگر تلاش می‌کنند. 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسائل کنونی جهان اسلام و دغدغه‌های آن برای امت اسلامی دردآور است، افزود: در دهه‌های اخیر سرعت ایجاد بحران‌های به وجود آمده در منطقه از سرعت رفع آن‌ها بیشتر است و در هر ماه با بحران جدید در منطقه روبه‌رو می‌شویم.

وی ادامه داد: تلاش‌ها برای رفع این مشکلات کم خاصیت بوده و سرعت ایجاد و حل آن متفاوت است.

لاریجانی با بیان اینکه ناتوانی‌های موجود در منطقه برای حل بحران‌ها یا عواملی خارج از منطقه بر افزایش مشکلات افزوده‌اند، تصریح کرد: مشکلات و مسائل منطقه مستقیما از درون در حال افزایش است لذا باید بر این نکته تمرکز کرد که نفع ایجاد و ادامه این مشکلات نصیب چه کسانی می‌شود.

 رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از گروه‌هایی که از مشکلات منطقه نفع اصلی را می‌برند، صهیونیست‌ها هستند، افزود: اگر عملیات تروریستی و ایجاد تروریسم در منطقه را رصد کنیم شاهد رشد این گروهک‌ها از لحاظ کمی و کیفی خواهیم بود.

وی با اشاره به تشکیل گروهک‌های تروریستی در افغانستان و توسعه آن‌ها به تجهیزات روز تاکنون در سایر کشورها ادامه داد: کشورهایی در خارج از منطقه برای مبارزه با تروریست‌ها ائتلاف ایجاد می‌کنند و تبلیغات زیادی در این زمینه انجام می‌دهند اما باید دید که ریشه ایجاد تروریست‌ها 8 در کجا پیدا می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفتار تروریست‌ها در منطقه جهشی است، بیان کرد: اگر همین رفتار و مسلک سیاسی و امنیتی در منطقه ادامه پیدا کند با رشد و گسترش تروریسم‌ها مواجه خواهیم بود و شاید اقدامات غربی‌ها به ازدیاد جریان‌های تروریستی کمک می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی کشورها از ایجاد اختلافات میان شیعه و سنی اهداف دیگری را دنبال می‌کنند، ادامه داد: شرایط منطقه برای مسلمان‌ها حساس است و کشورهای اسلامی نباید به دنبال رقابت‌های کودکانه در منطقه باشند.

 وی با بیان اینکه استفاده ابزاری از تروریسم‌ها اشتباهی استراتژیک است، تصریح کرد: کشورهای مسلمان باید استراتژی وحدت گرایانه را دنبال کنند و از ایجاد مسائل و اختلافات فرقه‌ای بپرهیزند.

لاریجانی با بیان اینکه تفکر و راهبرد جمهوری اسلامی ایران ایجاد وحدت و اخوت اسلامی است، افزود: مجلس ایران از هر تلاشی که به وحدت مسلمانان و  پیروزی کشور فلسطین منجر شود حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از تقویت ارتباطات سیاسی بین ملل اسلامی تصریح کرد: درهای پارلمان جمهوری اسلامی ایران بر روی تمامی کشورهای اسلامی گشوده است و کمیسیون امنیت ملی و معاونت بین‌الملل مجلس شورای اسلامی از آمادگی های لازم جهت همکاری با کشورها و سفرای کشورهای اسلامی برای حل مسائل جهان اسلام و کمک به مردم فلسطین برخوردار هستند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین